ראש ישיבת פ"ת, הרב יובל שרלו, אומר במאמר שהוא מפרסם באתר ישיבת ההסדר בפתח תקווה כי בהתנחלויות ובצפון תל אביב יש לשאת בנטל המסתננים ולארח אותם בישובים ובכלל הערים בישראל. "אין זה הוגן כי האחריות לכך מוטלת על דרום תל אביב, ומקומות אחרים ששם מתקבצים המהגרים. גם ההתנחלויות צריכות לשאת בעול הזה; גם צפון תל אביב; גם כל המקומות במדינת ישראל. הטלת האחריות על מקומות מסוימים בלבד נוגדת את כל תפישת ההלכה בדבר שוויון נשיאה בנטל, ואי ניצול שכבות מצוקה בצורה לא הוגנת. על כך דיברו הנביאים עוד ועוד, בכל ההקשרים של צדק חברתי",
בנוגע לעצם הכנסת המסתננים לישראל אומר הרב שרלו כי "הכלל היסודי בדיני ממונות ומכאן אני משליך למדיניות מדינה היא "שלך קודם לשל כל אדם". לאמור: עיקרון המדיניות צריך להתבסס על כך שחובתה הראשונית של מדינה היא לדאוג לטובת אזרחיה ורווחתם, וזוהי נקודת המוצא של כל מדיניות. כלל זה מחייב את השלטון לדאוג בראש ובראשונה לטובת אזרחי מדינת ישראל, ולהגן עליהם מפני זרם כיבוש של מהגרים, ואם אכן הידיעות בדבר המצב הבריאותי שלהם המסכן אותנו נכונות – על אחת כמה וכמה".
אולם מציין הרב כי "כלל זה אינו מטיף לאגואיסטיות ואינו בונה חומה בין האדם היהודי ובין שכנו, או בין המדינה היהודית ובין העולם כולו. לאחר ההכרה בגרעין הקיומי היסודי וב"שלך" – מוטלת חובה על האדם הפרטי להיפתח: להיפתח כלפי העני, הגר, היתום, האלמנה, המקדש (מעשרות לשבט לוי), המשימות הלאומיות (גיוס) וכדו'. אולם כל אלה מתוך הרחבת מעגלים, ולא מתוך ביטול גרעין הקיום האישי. הדבר נכון גם ביחס למדיניות מדינה יהודית, שחובה עליה להרחיב מעגלים".
לאור זאת קובע הרב שרלו, "עמדתי היא שכיום מוטל עלינו גם להתחשב בהיסטוריה המיוחדת שלנו, ובכך שבפנינו נעלו את שערי העולם, ואנו יודעים מה משמעות נעילת השערים. אני למד את זה מפשוטו של מקרא "וגר לא תונה ולא תלחצנו, ואתם ידעתם את נפש הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים" (ופסוקים נוספים רבים), לאמור: מי שהיה גר בארץ מצרים – חייב לנהוג בצורה אחרת כלפי מי שעובר את אותה חוויה עתה. אדגיש כי זה לא מקור הלכתי, אולם בעיני הוא מקור יסודי מאוד מאוד להבנת דרכה של תורה".
מה דעתך בנושא?
39 תגובות
0 דיונים
והוא אמר לי שמאז כיסת המסתים, יש לילדיו בעיה במגרש המשחקים. הזרים תופסים את כל המכשירים. נזכרתי שלמדתי שבעבר מי שרצה להיות עבד של ישראלי, היה עובר תקופה של 12 חודש...
והוא אמר לי שמאז כיסת המסתים, יש לילדיו בעיה במגרש המשחקים. הזרים תופסים את כל המכשירים. נזכרתי שלמדתי שבעבר מי שרצה להיות עבד של ישראלי, היה עובר תקופה של 12 חודש בה היה צריך להחליט אם הוא מקבל עליו את כללי ההתנהגות של היהודים (ברמה של עבד). אם לא חפץ בכך, היה צריך לעזוב.
המשך 15:44 05.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דודה
דודה | 04/06/2012עד כאן אני מסתובבת בדרום בסביבת התחנה המרכזית החדשה. פעמיים פנו אליי תושבי המקום, כשראו פרצוף יהודי, ושפכו את לבם על הגנבות והפחדים שלהם להסתובב שם. בתוך הארץ יש...
דודה | 04/06/2012עד כאן אני מסתובבת בדרום בסביבת התחנה המרכזית החדשה. פעמיים פנו אליי תושבי המקום, כשראו פרצוף יהודי, ושפכו את לבם על הגנבות והפחדים שלהם להסתובב שם. בתוך הארץ יש כל כך הרבה אנשים שעשו צבא, ששירתו את המדינה ואינם זוכים לעזרת המדינה כראוי. יש משפחות חד הוריות (שלא מלכתחילה) שהמדינה מפנה להם עורף. ממתי עניים ממקום אחר קודמים לענייך?
המשך 10:07 04.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דודה
אני מסתובבת בדרום בסביבת התחנה המרכזית החדשה. פעמיים פנו אליי תושבי המקום, כשראו פרצוף יהודי, ושפכו את לבם על הגנבות והפחדים שלהם להסתובב שם. בתוך הארץ יש כל כך...
אני מסתובבת בדרום בסביבת התחנה המרכזית החדשה. פעמיים פנו אליי תושבי המקום, כשראו פרצוף יהודי, ושפכו את לבם על הגנבות והפחדים שלהם להסתובב שם. בתוך הארץ יש כל כך הרבה אנשים שעשו צבא, ששירתו את המדינה ואינם זוכים לעזרת המדינה כראוי. יש משפחות חד הוריות (שלא מלכתחילה) שהמדינה מפנה להם עורף. ממתי ענייך קודמים לעניים ממקום אחר?
המשך 00:20 04.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הכותב הוא יהודי נחמד וטוב-לב אבל, במחילה מכבודו הוא אינו רב. הבירור ההלכתי תורני ע"פ המקורות זה לא מה שמנחה אותו, אלא כל מיני תיאוריות אישיות שהוא חושב אותם מעצמו....
הכותב הוא יהודי נחמד וטוב-לב אבל, במחילה מכבודו הוא אינו רב. הבירור ההלכתי תורני ע"פ המקורות זה לא מה שמנחה אותו, אלא כל מיני תיאוריות אישיות שהוא חושב אותם מעצמו. אם כך הדברים, הוא אכן בעל רצונות של גמילות חסד, אבל אין הדברים דברי תורה, וזוהי סוג של הטעיה לקרא לו רב ויצירת זילות למושג רב, שלא קונים אותו בשוק. למרבה הצער הרבה אנשים נטיום להתרשם מהלבוש החיצוני של הדברים ולחשוב שבגלל הטון שבו הם נאמרים אלו דברי תורה, אבל הסתכלות קטנה לתוכן ולמניעים של הדברים חושפת את קלונם וחילוניותם.
המשך 00:03 04.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לשואה, ולכן גם אף אחד לא יהרוג אותם אם נחזיר אותם. נשאלת השאלה, למה בחר הרב שרלו לומר את הדברים האלה?? (רמז: ynet) ... אכן, עצוב...
21:56 03.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למרות שכן ברור לי שהכוונה היא טובה. בכל אופן לדעתי יש בזה טעות פנימית שנובעת מתודעה שאומרת שמטרת המצוות היא חברתית, ולא רוחנית, ודי לחכימא ברמיזא.
21:48 03.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה שמעון
אני מציע למשטרת ההגירה שתקח את דבריו של שרלו ברצינות ותעביר את כל המסתננים לאירוח 5 כוכבים בישיבתו ובביתו של הרב, הרי הוא לא יתלונן.... בושה וחרפה!
16:18 03.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יואל
שיתארחו בקהילת רמבן בקטמון אצל הרב בני לאו
23:54 02.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רונן
רמז: כמעט ואין
11:50 01.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ענת
11:49 01.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר