מימין ומשמאל: מתקפה קשה על נתניהו - סרוגים

מימין ומשמאל: מתקפה קשה על נתניהו

במערכת פוליטית מגיבים לנפילת הטיל במושב משמרת באיזור השרון, ותקפו, מימין ומשמאל, את מדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "בשביל להפציץ כמה דיונות לא צריך שתחזור לארץ"

מימין ומשמאל: מתקפה קשה על נתניהו
  (צילום: גילי יערי/ פלאש90)

נפילת הטיל במושב משמרת בשרון, תפס את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהוא שוהה בארצות הברית. לפני זמן קצר הוא הודיע על קיצור הביקור וחזרה לארץ בכדי לתכנן את פעולותיה של ישראל בתגובה לירי.

בינתיים, במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, יצאו הבוקר במתקפות קשות על נתניהו, ויש שקראו לו לא לקצר את הביקור, שכן בכדי להפציץ כמה דיונות בעזה, אין צורך לחזור לארץ.

יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, תא״ל (במיל') הרב רפי פרץ, אמר: "מדיניות שמכילה בלונים בעלומים ועין הבשור מאפשרת לטרור לירות טילים לתל אביב ולשרון. נוסחת המידתיות חייבת להיפסק ואנו נעשה הכל כדי לשנות אותה. אני מחזק את ראש הממשלה ואת מערכת הבטחון וסמוך ובטוח שכאשר אשב לצידו מימין- התגובה תתעצם. אין מקום למידתיות".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני קורא לראש הממשלה להמשיך בשליחותו המדינית החשובה בארה"ב ובשום אופן לא לבטל אותה ולשוב ארצה, אלא אם הוא מחליט סוף סוף לכסח לחמאס את הצורה בלי מעצורים. לכנס התייעצות דמה ביטחונית ואז להורות לצה"ל לתקוף כמה דיונות חול (של חמאס) אפשר גם בשלט רחוק".

ח"כ מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין וחבר ועדת החוץ והביטחון: "לא חקירות, לא צוללות, ואפילו לא תכנית המאה של טראמפ. למי ששכח, מערכת הבחירות הזו החלה בגלל עזה. כל עוד ננסה להתעלם משגרת הבלונים, ההתפרעויות והמרגמות בעוטף, כך נמצא אותם רודפים אותנו והופכים את כל ישראל לעוטף עזה. רגע לפני שהשמאל מוציא לדרך התנתקות נוספת, כדאי לבחון היטב את תוצאות ההתנתקות הקודמת".

ממפלגת 'איחוד מפלגות הימין' נמסר: "תושבי השרון וגוש דן קיבלו בשבועיים האחרונים טעימה קטנה ליום שאחרי מימוש תכנית המאה של טראמפ והבאת קו הגבול מרחק יריקה מביתם. הגיע הזמן להפסיק עם התירוצים ותשלומי הפרוטקשן. לא מדובר בטעות וגם לא בפגיעת ברק. רק תגובה לא מידתית ומעבר ממגננה להכרעה תחזיר למדינת לישראל את הבטחון והכבוד הלאומי".

"ההרתעה הישראלית קרסה"

ראשי 'הימין החדש', איילת שקד ונפתלי בנט, אמרו: "ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום- כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו- וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס".

חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי (הימין החדש): "מדיניות ההכלה וההבלגה של ישראל מאפשרת לחמאס לאתגר את ישראל פעם אחר פעם. כאשר המדיניות הישראלית משדרת לחמאס שתושבי הדרום יכולים להמשיך לחיות תחת איום יום יומי של רקטות, חמאס משתמש גם בבלוני תבערה ושולח המוני פורעים לעבר הגדר. כשישראל ממשיכה להגיב 'בעוצמה' תוך הפצצת יעדי טרור ריקים מאדם ומרחבים פתוחים, חמאס משגר טילים למרכז הארץ. המסקנה ברורה, מדיניות ההכלה כשלה מזמן והיא מסכנת את אזרחי ישראל. חייבים את בנט בביטחון כדי להכריע את חמאס ולנצח את הטרור".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "נתניהו אחראי למצב הביטחון הירוד. הוא איבד את ההרתעה וחיזק את החמאס. נתניהו הוא ראש ממשלה של דיבורים ולא של מעשים. ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את הביטחון בעוטף עזה וכעת בישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים. הנאומים היפים ומזוודות הכסף שנתניהו מעביר לחמאס לא מספקים ביטחון. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ ולא בפחדנות של נתניהו. נתניהו יכול להישאר בארצות הברית ולעסוק בהסברה. שישאיר את העשייה והביטחון לאלו שיש להם תכניות מעשיות".

ליברמן: "הכתובת הייתה על הקיר"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום. אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ"ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב"ס על ידי אסירי חמאס".

"המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות- זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית" הוסיף. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשן, ביטול  כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הבטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אובדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה".

איתמר בן גביר מועמד איחוד מפלגות הימין אמר: "על כל ירי של טיל לעבר מדינת ישראל בין אם על השרון בין אם על הדרום, ישראל צריכה להגיב ולקחת חיים של שלושים מחבלים במסגרת סיכול ממוקד". לדבריו: "אין כל בעיה משפטית לנקוט בצעד זה ונתניהו חייב להפסיק לשתוק. כושר ההרתעה של המדינה נפגע ותושבי ישראל בסכנה. למה ראש הממשלה מחכה? שטיל יפול בגן ילדים? צריך להגיב בצורה חד משמעית וללמד את החמאס שכל טיל על ישראל יגרור חיסולים של מחבלים".  בן גביר מוסיף כי "אין לישראל אלטרנטיבה אמיתית מלבד חזרה לעזה. צריך לעשות זאת לאחר שחיל האוויר משטח את הקרקע ומאפשר תנאים סבירים לחזרה, אך היום כולם מבינים שגירוש גוש קטיף לא רק שהיה טעות מוסרית וויתור על ארץ ישראל, אלא גם מהלך ביטחוני כושל שצריך לתקן".

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, אמר: "כל הצמרת המדינית-בטחונית: נתניהו, יעלון וגנץ, שהובילה את צה"ל לתבוסה המפוארת בצוק איתן, ולשיתוק נוכח 500 טילים שנורו על באר שבע והדרום, כל הצמרת הזו, המתגוששת עכשיו על הנהגת המדינה -אחראית לכך שילדי השרון הפכו לבני הערובה של עזה".

שר הבטחון לשעבר עמיר פרץ, אמר: "ברור כי יש לבחון פעולות חריפות של הפעלת הכוח של צה"ל כנגד ארגוני הטרור והחמאס שנושא באחריות. כמו כן, הגיעה העת לאשר את התוכנית הלאומית "ממ"ד לכל אזרח" שהנחתי יחד עם חברי כנסת מכל סיעות הבית שמבקשת לפתור את הרוב המכריע של הפערים הקיימים בתחום המיגון בעלות קטנה בהשוואה לנזק האדיר בחיי אדם וברכוש שצפוי ללא הקמת ממ"ד, וזאת בנוסף לפריסה רחבה יותר של מערכות כיפת ברזל. זו צריכה להיות משימתה הראשונה של הממשלה הבאה. מאחל החלמה מהירה לפצועים שטיל פגע בביתם".

יו"ר תל״ם, הרמטכ"ל ושר הבטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, 'כחול לבן': "נתניהו איבד את הביטחון. מי שהפך את אזרחי ישראל לבני ערובה של החמאס, מי שנכנע לסחטנות ומשלם פרוטקשן של מיליוני דולרים במזומן לרוצחים, מי שמתעלם מהפרת ריבונות יומיומית, מי שמזלזל כבר שנה בעפיפוני תבערה, מתעלם מבלוני נפץ, משריפת שדות, ממטענים על הגדר, מפצצות מרגמה ורקטות בעוטף עזה , מי שהיה נוח לו להאמין שהירי לגוש דן היה טעות טכנית- שלא יתפלא שאזרחי ישראל חוטפים רקטות ורצים למקלטים גם בשרון. נתניהו נכנע לטרור- הגיע הזמן למנהיגות חזקה, מנוסה ואחראית שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי: "כשבתגובה לירי טילים על תל אביב, צה"ל תוקף מטרות ריקות בעזה, מה הפלא ששבוע לאחר מכן אנחנו חוטפים טילים באזור השרון? הקבינט הבטחוני חייב לשנות דיסקט. לעצור מיידית את המדיניות הסלחנית והפחדנית. לעצור את מזוודות הכסף לחמאס ובתגובה להכות בארגוני הטרור מכת מוות ללא רחם. אדוני רה"מ ושר הבטחון, אני משוכנע שהנאום באיפא"ק חשוב מאוד, אך הבטחון של אזרחי ישראל חשוב אפילו יותר".

תא״ל במיל. גל הירש, יו"ר מפלגת מגן: "תושבי הדרום סובלים מרקטות כבר שנים וחיים במקלטים. בלוני נפץ הפכו לדבר שבשגרה, כעת ממשיכה ההסלמה וירי הרקטות הנעשה 'בטעות' חודר לאזורים נוספים בארץ. בתוך כך המפלגות הגדולות עסוקות בהשמצות ובצוללות במקום לדאוג למה שחשוב באמת. הגיע הזמן לשים סוף לספינים ולהתעסק בדברים המהותיים המטרידים את הציבור, ובעיקר לדאוג לבטחונם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הסוף של עידן ביבי
אלי | 25-03-2019 8:53
יתכן שזה אחד המסמרים האחרונים בארונו הפוליטי של ביבי. אם הוא לא ישכיל לצאת למבצע לחיסול החמס. זה יהיה המסמר האחרון של הארון.
2
גם תשלום פרוטקשן לא עוזר
צודקים | 25-03-2019 9:05
נתניהו הביא אותנו למצב שהטרוריסטים צוחקים עלינו
3
לא ראינו אותך במשך השנים מדבר
לרב רפי המחבק | 25-03-2019 9:10
זהו הפכת לפוליטיקי סוג ...
4
ימין חזק?!?!?;!???
אליפז | 25-03-2019 9:31
כנראה שרק בדיבורים
5
הייתי ממליץ לנתניהו להרכיב ממשלה רק לא עם בנט
אברהם | 25-03-2019 9:49
ממליץ לנתניהו להרכיב ממשלה ולהשאיר את בנט בחוץ. בנט ילד, גמלוני והרסני. מחפש כבוד ותפקיד. ירה בכולם בנגמש. אל תסמוך עליו הוא מסוגל להיות גיס שישי הרבה אחרי...
6
המשמעות המעשית של האירוע
ימין אמתי | 25-03-2019 9:55
הבוקר הליכוד איבד את השלטון.
7
ביבי,זה הזמן לשלוח להם עוד מזוודות עם מזומנים
אלעד | 25-03-2019 10:13
חזק בדיבורים,חלש בכל השאר
8
על פשעי 1000 2000 3000 ועל 4000 לא השיבנו
עמוס | 25-03-2019 10:51
כַּאֲשֶׁר יָנוּס מִפְּנֵי הָאֲרִי, וּפְגָעוֹ הַדֹּב; וּבָא הַבַּיִת--וְסָמַךְ יָדוֹ עַל-הַקִּיר, וּנְשָׁכוֹ הַנָּחָשׁ עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם. הַשֹּׁאֲפִים עַל-עֲפַר-אֶרֶץ בְּרֹאשׁ דַּלִּים, וְדֶרֶךְ עֲנָוִים יַטּוּ
9
סמוטריץ "הלוחם" במסר לאומה.....
ישראל מאיר | 25-03-2019 11:22
סמוטריץ שהצהיר שתורתו אומנתו כדי ללמוד תואר במשפטים ורימה את הצבא בזמן שחיילים שכבו בבוץ במסר לאומה לכסאח לחמאס את הצורה אין ספק שסמוטריץ עם עברו הצבאי העשיר מבין ויודע על מה הוא מדבר בטוח יש לו הרבה ידע צבאי איך עושים את זה ממש בדיחה עצובה הבחור הזה
10
הסכם אוסלו האומלל
א | 25-03-2019 14:13
מה ביבי אשם הסכם. אוסלו הוא שהביא. עלנו חורבן אים 67 אחרי המלחמה היה צריך לגרש את כל הערבים לירדן ואת עזה להחזיר. אותה בכוח. למצרים היה. לנו. טוב. היום מערך בכייה לדורות