מדוע חזון לא הסכימו להגיב לכתבה בידיעות אחרונות? - סרוגים

מדוע חזון לא הסכימו להגיב לכתבה בידיעות אחרונות?

הבוקר התפרסמה כתבת שער במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות על קמפיין תנועת חזון. בתנועה החליטו לוותר על זכות התגובה וזאת כדי למנוע חילול שבת של עובדי העיתון

author-image
מדוע חזון לא הסכימו להגיב לכתבה בידיעות אחרונות?
  צילום: מתוך ידיעות אחרונות

תנועת חזון סרבה להתייחס במאמר תגובה לכתבה שפורסמה הבוקר (ראשון) במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות כנגד הקמפיין של תנועת חזון, במקום מאמר תגובה, שלחו מהארגון תגובה קצרה.

מבדיקת הדברים עולה כי בתנועה קיבלו את האפשרות לכתוב מאמר תגובה לכתבה, אך משנודע להם שיש סיכוי שתגובתם תגרום לחילול שבת של עובדי מערכת העיתון, והם יאלצו לעבוד עליה בשבת עצמה, הם החליטו לוותר על זכות התגובה.

בכתבה שפורסמה הבוקר במוסף 24 שעות נכתב כי השלט שתלו התנועה בשבוע שעבר מול קניון איילון, פגע ברגשותיהם של נערים ונערות מתנועת הנוער הרפורמית, ולטענתם מדובר בהסתה. בכתבה התראיינו בין היתר ביתו של מנכ"ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, וכן אחייניתה של יו"ר נשות הכותל ענת הופמן. לטענתה של קריב בכתבה, הדברים בשלט הם לא פחות מגזענות ואנטישמיות מסוכנות.

כזכור, בשבוע שעבר נתלה שלט חדש מטעם תנועת חזון שבו נכתב "סבא רפורמי = בן מתבולל = נכד גוי" וכן הכיתוב "שומרים על הכותל נורמאלי". בעקבות תליית השלט קיבלה חברת הפרסום שתלתה את השלט עשרות הודעות איומים מצד הארגונים הרפורמים. "הסר מיד שלט שיקרי ונבזה של "חזון" הבריונים חסרי מצפון בושה והבנה בסיסיים של החברה האנושית" נכתב באחת מההודעות. בהודעה אחרת נכתב "להתבייש! ככה מקרבים לבבות בארץ? מני אתה פוחד – החרדים? רק הם לקוחות שלך? תראה שתפסיד הרבה יותר לקוחות עכשיו! תוריד מיד את השלט המחריד הזה".

נזכיר כי ביום שישי האחרון הגיעו 150 נשים מארגון נשות הכותל לרחבת הכותל על מנת לקיים את טקס התפילה המסורתי שלהן וכן לציין 30 שנים להקמת הארגון, ולציין את יום האישה הבינלאומי. נשות הכותל תכננו להביא 1,000 נשים לרחבה על מנת שיוכלו להשתמש במערכת הגברה במהלך האירוע, כפי שמחייבים התקנות בכותל. בתנועת חזון פעלו למנוע את הפרובוקציה של נשות הכותל, ובעזרת קמפיין נרחב הם הצליחו להביא לרחבה אלפי אנשים שהגיעו לתפילת ר"ח שקיימה התנועה במקום. בזכות הגעתם של אלפי האנשים, שהגיעו בין היתר בעשרות אוטובוסים שהוציאה התנועה מכל רחבי הארץ, נמנעה הפרובוקציה של נשות הכותל והזיכיון להפעלת 4מערכת ההגברה עבר לתנועת חזון.

מתנועת חזון נמסר בתגובה: "נתבקשנו לכתוב מאמר תגובה, אלא שהפניה נעשתה ביום שישי בצהרים, ונאמר לנו שהעיתון נסגר בשעה 19 במוצ"ש. הבנו ששליחת תגובה סמוך לכניסת השבת, תגרום לעובדי העיתון לחלל שבת. ולכן העדפנו לוותר על הבמה של ידיעות אחרונות ובלבד שלא נגרום לחילול השבת. נשמח להגיב בעיתון של מחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מייעץ לנהוג כך בתור אסטרטגיה.פשוט לא להגיב! ל
כל הכבוד | 10-03-2019 16:15
!
2
כל הכבוד
יוסף | 10-03-2019 17:09
יישר כוח לכם העיתון הזה לא זכאי לשום תגובה אפילו ביום חול.
3
צעקת הקוזק ...
ענת | 10-03-2019 23:33
פגע ברגשותיהם של נערים ונערות מתנועת הנוער הרפורמית, ולטענתם מדובר בהסתה. נו. וכל העם ,לא נפגע ברגשותיו מהסילוף שלהם וההשתקה הברוטלית של הקול השפוי?
4
אריק איינשטיין
נועם | 23-07-2019 19:29
אריק איינשטיין אודל צליל גילעד נועם יואב ישראל אביטל