צפו: יו"ר האקדמיה לטלוויזיה עונה לביקורת של יוצר שנות ה-80

צפו: יו"ר האקדמיה לטלוויזיה עונה לביקורת של יוצר שנות ה-80

רגע לפני טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, השחקנית, נלי תגר המועמדת לפרס ויו"ר האקדמיה, מוש דנון מספרים בראיון לסרוגים על השינוי המטורף על המסך הישראלי, איך צה"ל והחקלאות קשורים להישגי הטלוויזיה וגם עונים לביקורת הקשה של מני אסייג, יוצר שנות ה-80 - צפו

author-image
"לא מגמה": יו"ר האקדמיה מגיב לביקורת הקשה• צפו
  (צילום: דנה לוי)

רגע לפני טקס הענקת פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, שייערך ביום ראשון הקרוב. מערכת סרוגים הגיעה למסיבת הגאלה שערכה האקדמיה במתחם האירועים ROCCO עם העולים והעולות לגמר- ותפסה לראיון מסקרן את מוש דנון, יו"ר האקדמיה לטלוויזיה יחד עם השחקנית נלי תגר, המועמדת לפרס.

"זו הייתה שנה מדהימה לטלוויזיה הישראלית, הסתכלתי על הרשימה וכל סדרה ראויה, כל שחקן ראוי" מספרת תגר בראיון לסרוגים. "התחרות כ"כ קשה וזה מדהים כי אני זוכרת כילדה שלא היו בכלל סדרות – היו אומרים: 'איך אפשר בכלל לראות ולשמוע מישהו שמדבר בעברית?' זו ציונות, זה החלום הציוני שעושים טלוויזיה שכל העולם רואה אותה ומתעניין בה ומתרגש ממנה."

צפו בראיון: 

מוש דנון, יו"ר האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע  גם במהלך האירוע תפסנו ואת יו"ר האקדמיה, סיפר בראיון לסרוגים על השינוי המטורף שקרה על המסך בשנה האחרונה: "למעלה מ-90% מהתוכן שנצרך בישראל בטלוויזיה זה תוכן בעברית, ופעם חשבו שתוכן בעברית לא יכול להיות משודר בפריים-טיים. זה ניצחון גדול. הרגלי הצפייה השתנו. היום הרבה אנשים רואים נטפליקס ורואים אמזון וגם רואים טלוויזיה ישראלית, ואוהבים"

"אמרו שיהודים לא יכולים לעשות טלוויזיה"

תגר, המועמדת לפרס השחקנית הקומית על התפקיד בסדרה "האחיות המוצלחות שלי, עונה 2" ובפרס שחקנית לילדים ונוער על תפקידה ב- "אובוי, עונה 2"- סיפרה כיצד הטלוויזיה הישראלית הפכה לגאווה לאומית "פעם היו אומרים שיהודים לא יכולים לעבוד בחקלאות – הקמנו את המדינה הזאת והוכחנו אחרת, אח"כ אמרו שיהודים לא יכולים חיילים – הקמנו את הצבא המוסרי והחזק בכולם, ואחרי זה אמרו שיהודים לא יכולים לעשות טלוויזיה – והנה הם עושים את הטלוויזיה הכי טובה גם בעולם וגם פה".

נלי תגר: טלוויזיה ישראלית זאת ציונות (צילום: דנה לוי)

"זו טלוויזיה שמשקפת באופן מוחלט את החברה הישראלית על כל הגוונים והמגדרים" סיפר דנון "לא משנה מאיפה מגיעים יש יוצרים מכל האזורים וכל האוכלוסיות והקהילות שזה תענוג אחד גדול."

אך למרות זאת יש ביקורות כלפי הטקס – למשל לגבי הסדרה 'שנות ה-80'

"שנות ה-80' זו סדרה שאני מאוד אוהב באמת, אבל יש תחרות, יש מבחר עצום של סדרות, ואין מה לעשות בתחרות יש מנצח אחד. לצערנו הרב ולצערי הרב באופן אישי, שנות ה80' לא עלה לגמר. זו לא מגמה זו לא חונטה זה לא שום דבר, זה פשוט לא הצליח"

נלי הוסיפה "אני שנים לא הייתי חברת אקדמיה ונמנעתי מזה, ואני רוצה להגיד לכל מי שבתחום: אתם רוצים לשנות את ההחלטות? הצטרפו לאקדמיה, התפקדו לאקדמיה. מי שמתפקד משפיע."

כזכור מני אסייג תקף את האקדמיה: "שוב האקדמיה לכלום לא חשבו ששנות ה80 שלנו ראויה להיכלל בין 5 הסדרות הטובות של השנה" כתב אסייג בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו "מה אגיד שטרם אמרתי על אקדמיית החייזרים ההזויים? שוב, בזמן שיתקיים הטקס המשמים וחסר החשיבות ילדיהם של חברי הכת הזו ודאי יעדיפו לצפות בוי או די בפרקים של שנות ה80 במקום בטקס".

אסייג הוסיף כי הוא לא מעוניין ששנות ה-80 תוצע כמועמדת לפרס. "כועס על הזכיינית רשת שבניגוד גמור לדעתי הציעה את הסדרה שלנו כמועמדת. מאמין שעכשיו גם בזכיינית מבינים טוב כמוני עד כמה ה'מסדר' שמייצג בקושי רחוב בצפון תל אביב, לא מסוגל להתחבר ליצירה שמרבית (אם לא כל) עם ישראל כאן ובתפוצות מכור אליה.

הכתבה המלאה מהאירוע תעלה בקרוב בסרוגים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שנות ה 80 סידרה פח
פחחחח | 07-03-2019 8:21
אמנם יש לה הרבה צופים אבל עדיין פח. זה כמו לתת לעורך ישראל היום את פרס ספיר על ספרות. או לתת לשמעון ריקלין את פרס סוקולוב לתחקירן השנה.