בג"ץ קבע: מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ב-3.4% - סרוגים

בג"ץ קבע: מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ב-3.4%

למרות ההתנגדות של כחלון למהלך, בית המשפט העליון קבע  כי מחירם של מוצרי החלב המפוקחים יעלה ב-3.4%, בהתאם להמלצת ועדת המחירים. בכך קיבל את עתירתה של חברת תנובה נגד משרד האוצר

author-image
בג"ץ קבע: מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ב-3.4%
  (צילום: פלאש 90)

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שני) כי מחירם של מוצרי החלב המפוקחים יעלה ב-3.4%- זאת למרות התנגדותו של שר האוצר משה כחלון למהלך.

בהחלטה בג"ץ קיבל את עתירתה של חברת תנובה נגד משרד האוצר, והחליט להורות לשר האוצר משה כחלון לחתום על המלצת ועדת המחירים לחוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים. בעקבות ההחלטה, כחלון מסר כי "אלמד את הפסיקה ואתייחס אליו בהמשך".

בעקבות ההחלטה של בג"ץ, מחיר שקית של חלב 3% צפוי לעלות מ-5 ש"ח ל-5.17 ש"ח, בעוד שקרטון יעלה מ-5.74 ל-5.95. כמו כן, המחיר של קרטון שמנת חמוצה תעלה ב-8 אגורות, מחיר החמאה תעלה ב-14 אגורות, וקילוגרם גבינה צהובה יתייקר ב1.4 שקלים.

כזכור, בחודשים האחרונים כחלון ניסה להגיע עם תנובה להסכם, לפיו מוצרי החלב שמחיריהם נמצאים בפיקוח המדינה יתייקרו ב-1.5% בחודש מאי- לאחר פסח והבחירות לכנסת. בתנובה ביקשו העלאה ב-3.4%, בעקבות המלצת ועדת המחירים מחודש מרץ 2018. שר החקלאות חתם על תיקון לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, אך כחלון סירב לחתום על הצו בטענה כי אין צורך להעלות את המחירים בשיעור זה.

ועדת המחירים המליצה על העלאת המחירים המרביים של מוצרי החלב המפוקחים, בין היתר נוכח עליית מחיר החלב הגולמי, בהתאם להוראות חוק הפיקוח וחוק תכנון משק החלב. בבית המשפט קבעו כי במקרה זה אמנם היו כוונות להנהיג רפורמה עתידית בשוק החלב, שהייתה צפויה להביא להפחתת מחיר החלב הגולמי, אולם נוכח פיזור הכנסת והבחירות הקרבות הרפורמה לא הבשילה ולא עוגנה בחקיקה הקיימת. כן נפסק כי "בעת הנוכחית – בהעדר נימוק מיוחד לסטות מהחלטת ועדת המחירים האמורה – הדין מחייב לקבל את המלצתה להעלות את מחירי מוצרי החלב המפוקחים, בהתאם לעלייה במחיר החלב הגולמי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
די לפיקוח
שלום | 07-03-2019 12:19
שוק חופשי יעשה רק טוב לצרכן!
2
שוד לאור היום
לוי | 07-03-2019 15:16
רפתן יהודי מקבל 2 שח על ליטר חלב(אגב, רפתן משכם יקבל 3 שח. מעניין, נכון). מהליטר הזה, מכינים חלב-כ-5 שח וגבינה-כ-5 שח. ברור שעושים עם זה יותר וברור שלקחתי מחירי מינימום, אבל עושקים אותנו ללא חשבון. כן, גם אחרי הוצאות למיניהם.