לפני או אחרי שימוע? ראשי מפלגות הימין בעד נתניהו - סרוגים

לפני או אחרי שימוע? ראשי מפלגות הימין בעד נתניהו

השלב הבא לאחר הודעת היועמ"ש, הוא הצהרת השותפות על ישיבה בממשלת נתניהו: כחלון טרם הוציא הודעה, ליברמן וליצמן עומדים מאחוריו, הרב פרץ ימליץ כמובן ובנט יחכה לאחר השימוע

לפני או אחרי שימוע? ראשי מפלגות הימין בעד נתניהו
  איך תראה הממשלה ה- 35? תמונת הממשלה בראשית הכנסת העשרים (צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

השלב הבא לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, הוא הצהרת השותפות הקואליציוניות סביב הקמת ממשלת נתניהו החמישית. כשראשי המפלגות מתחלקים לשתיים: עם הודעה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע ולהחלטה לאחר השימוע. השאלה: אם לשבת בממשלה עם נתניהו – לפני או אחרי שימוע?

במשרד המשפטים מעריכים כי ההחלטה לאחר השימוע צפוייה לקחת עשרה חודשים – עד שנה ובכל מקרה אחרי מערכת הבחירות הנוכחית.

כחלון – לא הוציא הודעה

החוליה החלשה היא יו"ר כולנו משה כחלון, במפלגתו טרם הוציאו הודעה מה יעשו בנידון ואחת מהמפלגות הבודדות של שיגרו הודעה עם פרסום החלטות היועמ"ש אתמול. בעבר ציין כחלון כי ימתין לסיום השימוע, וכי לא ישב בממשלה של ראש ממשלה שיש לו המלצת כתב אישום.

הוא התייחס ברביעי לאפשרות של הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שימוע, והבהיר כי אם זה יקרה "אנחנו לא נהיה בממשלה. אבל לא יצטרכו אותנו בשביל זה, כי הממשלה כבר לא תהיה". כחלון הדגיש כי לאחר שימוע אך בטרם ההחלטה בעניינו – הממשלה תמשיך להתקיים כרגיל.

אביגדור ליברמן – ינהל משפט כראש הממשלה

בינואר 2017, שעוד היה אביגדור ליברמן שר הביטחון הוא הבהיר כי ימשיך לתמוך בהישארותו בתפקיד של נתניהו – גם אם יוגש נגדו כתב אישום. "במקרה שמגישים כתב אישום – אני אמליץ לו להישאר בתפקיד ולנהל את המשפט מתוך המעמד של ראש הממשלה".

כך גם חרף פרישתו מהממשלה ויחסיו הערוכים עם נתניהו בשנה האחרונה דעתו לא השתנתה, ואמר בתגובה שהוציא אתמול כי "במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר."

נפתלי בנט – נמתין לתום השימוע

יו"ר הימין החדש אמר בעבר בראיונות והצהיר מספר פעמים כי במפלגתו ימתינו להחלטת היועץ לאחר שימוע, ולאחר מכן תתכנס הסיעה של הימין החדש ויקבלו החלטה. "לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת חזקת החפות ככל אזרח אחר במדינה. אנו מכבדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך כפי שאמר היועץ במילותיו שיבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה, כך גם אנחנו נמתין לתום השימוע", בתגובה הדגישו כי "מפלגת ״הימין החדש״ תמליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את משימת הרכבת הממשלה הבאה".

יעקב ליצמן – בכל הליך המשפט

ב'יהדות התורה', שילוב המפלגות החרדיות דגל התורה ואגודת ישראל אמרו על פרסום המלצת היועה"מ לממשלה: "כפי שהודענו בצורה רשמית אנו תומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו". לדבריהם, "חזקת החפות עומדת לנתניהו בדין וככל שהחוק יאפשר זאת נמשיך לתמוך בו, בייחוד בתקופה רגישה זו".

ליצמן כנציג יהדות התורה הצהיר באולפן ווינט מוקדם יותר אתמול בבוקר כי "החוק אומר שראש ממשלה יכול לכהן עד קבלת כתב אישום, אנחנו נכבד את זה ונלך עם נתניהו על פי החוק עד הסוף".

אלי ישי – כולל כתב אישום

לסרוגים אמר ישי כי "כל עוד החוק מאפשר לראש הממשלה לכהן בתפקידו אין שום סיבה לא להיות בממשלת נתניהו", כך גם לאחר ההחלטה על השימוע להגשת כתב אישום לא תיווצר שום בעיה.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' – גם במידה של כתב אישום

באיחוד מפלגות הימין נדרשו לראשונה להתייחס לסיטואציה הלא פשוטה, עם זאת, התשובה הייתה ככל הנראה ברורה כחלק ממפלגות הימין ששומרות אמונים לנתניהו, גם במצב המשפטי הסבוך. השניים הבהירו כי עדיין ימליצו על נתניהו כמועמד הרשימה להרכבת הממשלה אחרי הבחירות.

"כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו- ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה".

יאיר לפיד – לפני השימוע

"יש עתיד לא תצטרף לקואליציה עם נתניהו במידה ויוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום", הצהיר יו"ר יש עתיד בראיון לגלי צה"ל בסוף חודש דצמבר. סביר להניח שלמרות האיחוד עם גנץ בכל מקרה לא היה בממשלת נתניהו. עם זאת בחרנו להביא את דבריו לאחר שאמר כי "הוא לא פוסל ישיבה בקואליציה עם הליכוד, אבל לא אשב עם נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום". בראיון לרינה מצליח בערוץ 12 שבוע שעבר ב"פגוש את העיתונות" הוסיף לפיד כי "לא אשב בממשלה בה לראש הממשלה יש כתב אישום, גם אם זה לפני השימוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מפ' הימין מחבקות את ביבי ויינגסו קולות מ-מחל.
ביבי לא פראייר כב99 | 01-03-2019 11:42
כל חיבוקי הדוב , האריה והשועל לספק את צרכי קולות עצמם בלבד. ביבי לא פראייר הפעם. הסיק מסקנות מאז 1999. שבת ויקהל-שקלים שלום.
2
אתם הולכים כמו עיוורים אחרי ביבי ותביאו לאסון
למלמים | 01-03-2019 11:53
במקום להחליפו במועמד אחר ולדאוג לשמירת שלטון הימין, אתם שמים את כל הקלפים על ביבי כאילו הוא המשיח בכבוגו ובעצמו. שהוא יפול, תיפלו אתם איתו. ביבי מוכן להחריב את הבית על יושביו. הוא כבר מזמן דואג בעיקר לעצמו.
בנימין נתניהו
עם אחד | 02-03-2019 22:15
חשיבה לא נכונה יש לך ועוד הרבה כמוך הטעות האנושית!!! בתקווה שיסתובב לכם הסווי'ץ במוח ותבחרו בביבי שזה הנכון לעשות!
3
כל העם עם ביבי אוהבים אותו
עידו 2 | 01-03-2019 12:27
לא יעזור לשמאל. ביבי ינהיג את המדינה עד שנת תתרפ''ו
4
הימין החדש
צביקה | 01-03-2019 15:19
הודיעו ראשונים כי תמכו בראש הממשלה וכי עומדת לו חזקת החפות. לא כפי שכתוב בכתבה.
5
ביבי
אזרחית | 01-03-2019 18:52
ביבי פועל אך ורק לפי האינטרסים האישיים הצרים שלו ורק למען עצמו. לכל הלקקנים שלו הוא יזרוק פירורים, כדי שאף אחד לא יתרומם ולא יתיימר להחליפו.