מטורף: וואוויי מציגה את הסמארטפון היקר בעולם - סרוגים

מטורף: וואוויי מציגה את הסמארטפון היקר בעולם

לאחר שסמסונג חשפה בשבוע שעבר את ה"גלקסי פולד", גם חברת וואוויי הציגה סמארטפון מתקפל משלה- עם תג מחיר גבוה ביותר: 2,229 יורו. המכשיר מכיל מסך גמיש המתקפל מתצוגה גדולה לקטנה יותר, לצד הטענה מהירה במיוחד

מטורף: וואוויי מציגה את הסמארטפון היקר בעולם
  ה-Mate X המתקפל של וואוויי (צילום: מתוך טוויטר)

פחות משבוע לאחר שחברת סמסונג הציגה את מכשיר ה"גלקסי פולד" המהפכני, גם חברת וואוויי מציגה סמארטפון מתקפל משלה.

החברה הסינית השיקה הערב (ראשון) בכנס הסלולר MWC 2019 את מכשיר ה-Mate X, הכולל מסך ענק וגמיש הניתן לקיפול. בניגוד למכשיר של סמסונג, המכיל שני מסכים נפרדים הניתנים לחיבור יחד, ב-Mate X יש רק מסך אחד בגודל 8 אינץ, המתקפל החוצה ומאפשר להפוך מתצוגה גדולה לקטנה יותר. במצב סגור המסך הוא בגודל 6.6 אינץ'- באופן לא סימטרי, כשגב המכשיר מכיל גם סדרת חיישנים מיוחדת וכן את מערך הצילום.

כך נראה המכשיר המתקפל החדש:

הסמארטפון החדשני מכיל גם תמיכה בדור החמישי של האינטרנט הסלולרי, שפריסתו תחל בקרוב בארה"ב ובקוריאה, וכן מאפשר להשתמש בו זמנית בשני כרטיסי סים. סוללת המכשיר היא בגודל 4,500 מיליאמפר-שעה, ותומכת בטעינה מהירה במיוחד, כשבוואוויי טוענים כי ניתן להטעין את הסוללה הריקה ל-85 אחוז תוך חצי שעה.

בוואוויי גם התגאו בכך שמדובר ב"סמארטפון המתקפל הדק ביותר בהיסטוריה", בעובי שלו הוא 11 מילימטרים במצב מקופל. אמנם הדבר לא מהווה נתון מרשים במיוחד, בהתחשב שעד כה רק סמסונג ו-וואוויי הציגו סמארטפונים מתקפלים, אך עדיין מדובר בהישג טכנולוגי מרשים בזכות ציר הקיפול המיוחד, שכולל יותר ממאה רכיבים ומאפשר לקפל את המכשיר בלי חלל שנותר בין הצדדים שלו.

הסמארטפון היקר ביותר בעולם

באופן מעט מאכזב, החברה לא הכריזה על תאריך השקה- אך על פי ההערכות המכירה צפויה להתחיל בסביבות חודש אפריל, סמוך להשקת ה"גלקסי פולד" של סמסונג ב-26 בחודש. עם זאת, החברה כן הודיעה על מחיר המכשיר החדש- שהולך להיות הסמארטפון היקר ביותר בעולם.

עלות מכשיר ה-Mate X יעמוד על לא פחות מ-2,229 יורו (כ-9,200 שקלים). מדובר במחיר הגבוה ביותר שאי פעם נרשם למכשיר טלפון סלולרי, אפילו יותר מה"גלקסי פולד" שיעלה 1,980 דולר (כ-7,100 שקלים). לשם השוואה, מכשיר אייפון XS מקס עולה 1,100 דולר, בעוד שגלקסי S10 פלוס יעלה רק 999 דולר.

אמנם הסמארטפונים המתקפלים צפויים להיות יקרים יותר מטלפון סלולרי רגיל, בגלל עלויות הייצור הגבוהות, אך עדיין מדובר במחירים גבוהים במיוחד עבור מכשיר סלולר. מצד שני, לחדשנות יש מחיר- ואין ספק שהסמארטפונים המתקפלים מציגים את השיא בכל הפיתוחים הטכנולוגים הקיימים. בכל מקרה, במידה ותרצו מכשיר כזה, מומלץ להתחיל לחסוך עכשיו בחודשים שנותרו עד ההשקה הרשמית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו