"אייר פורס 1" הישראלי: רגע לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא לביקור מדיני בפולין, בדיקת ynet מעלה כי אנשי חטיבת "בדק" של התעשייה האווירית עובדים בימים אלו על שיפורים טכנולוגיים וביטחוניים למטוס שצפוי לשמש בתור המטוס הרשמי החדש של ראש הממשלת ישראל.

במשרד ראש הממשלה מסרבים להתייחס לזהות המטוס ומבצע ההכנה, שמתנהל תחת מעטה חשאיות ונהלי ביטחון מידע מוקפדים מאוד. עם זאת, ההערכה היא שהמטוס החדש ייכנס לשירות באופן רשמי בקיץ הקרוב, לאחר הבחירות והרכבת הממשלה החדשה.

על פי הדיווחים, מדובר במטוס מדגם "בואינג 767", שנחת בישראל ביולי 2016 לאחר שנרכש מחברת המטען האמריקנית "CAM"- מאז נעלם מהמאגרים התעופתיים. בעבר הוא שימש את חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס",  עד שיצא משירות עקב הצטיידות החברה במטוסים חדשים החסכוניים יותר בדלק. החברה האמריקנית רכשה את המטוס בינואר 2016 במטרה להסב אותו למטוס מטען- אך בסוף הוא נרכש כאמור על ידי ישראל.

בגרסת המטוס שיותאם לראש הממשלה יותקנו 116 מקומות ישיבה, חלקם מושבי מחלקת עסקים, במקום התצורה המקורית שכללה 221 מקומות במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים.

ההחלטה לרכוש מטוס לראש הממשלה התקבלה בשנת 2014 על ידי הממשלה הקודמת בראשותו של נתניהו, זאת על סמך המלצה של ועדה ציבורית בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר אליעזר גולדברג. הקבינט אישר תקציב של 729 מיליון שקלים באוגוסט 2015 לטובת המטוס, שהתחלק לתקציב הרכישה וההקמה שהיה אמור לעמוד על 393 מיליון שקלים, ותפעול ותחזוקה שעמד על 336 מיליון שקלים לחמש שנים.