סא"ל אייזנר: כשהתעמתתי עם פעילי ימין קיבלתי גיבוי - סרוגים

סא"ל אייזנר: כשהתעמתתי עם פעילי ימין קיבלתי גיבוי

מקור ראשון חושף הבוקר שיחה לא רשמית שניהל סמח"ט הבקעה המודח, סא"ל שלום אייזנר עם מתפללי בית הכנסת שלו. לדבריו, לפני שנה בסיטואציה דומה כשהתעמת עם פעילי ימין קיבל על כך תמיכה וגיבוי מצה"ל. אייזנר יערער על ההחלטה להדיחו.

סא"ל אייזנר: כשהתעמתתי עם פעילי ימין קיבלתי גיבוי
  חוסר צדק. אייזנר (פלאש90)

סא"ל שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה שהודח מתפקידו על ידי הרמטכ"ל, הגיב בשבת בצורה לא רשמית על ההדחה.

נטע סלע, חושפת הבוקר ב'מקור ראשון' כי אייזנר המתגורר בשכונת שערי חסד בירושלים, שוחח עם מתפללי בית הכנסת הגר"א הסמוך לביתו, לאחר שאלו ביקשו לעודדו.

כזכור, אייזנר הודח מתפקידו על ידי הרמטכ"ל בהמלצתו של מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, לאחר שצולם מכה פעיל דני, פרו- פלשתינאי ברובהו.

למרות שהפעיל הדני לא נפגע בצורה קשה, התמונות חוללו סערה, וגינויים מצד ראש הממשלה ונשיא המדינה, ובסופו של דבר, כאמור להדחתו של אייזנר.

לדברי המתפללים, הסמח"ט המודח סיפר שלפני שנה בדיוק התקיימה הפגנה של פעילי ימין בגזרה עליה היה מופקד, וגם אז האירוע נגרר לאלימות בין כוחות הצבא למפגינים.

"אז קיבלתי על כך 'צל"ש' וכמובן תמיכה וגיבוי וגב מהצבא על ההתנהלות שלי", סיפר והוסיף כי "על האלימות שהיתה שם לא אמרו כלום, העבירו את זה", זאת למרות שלדבריו גם האירוע ההוא צולם ויש תמונות שתיעדו את התנהלות הכוחות במקום.

סא"ל אייזנר הוסיף ואמר לחברי קהילתו כי הוא חש שנהגו בו בחוסר הגינות בהחלטה להדיח אותו מתפקידו, ובדעתו לערער על ההחלטה בפני בית משפט צבאי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
שתי הערות : אייזנר היכה ארבעה ממשתתפי מסע האופניים
הדס | 22-04-2012 11:02
ולא אחד וסרטון וידאו נוסף שפורסם בסוף השבוע מוכיח זאת. בנוסף לכך מתברר שאייזנר דיווח דיווח כוזב למפקדיו אודות הגורם שהביא לפציעתו - ברור לחלוטין שבניגוד לדברי אייזנר הפציעה לא נגרמה ממכה שהוא ספג ממקל או ממוט שאחז בידו אחד המשתתפים במסע האופניים. על דיווח השקר הזה אייזנר ראוי להיות מסולק מהצבא.
2
הוא מתחרט שהרביץ לפעילי ימין? מתנצל עשה על זה תשובה?
דוד | 22-04-2012 11:13
לא הבנתי באיזה טון הוא אמר את הדברים. אם עכשיו הוא התפקח והבין שלנוער שלנו לא מרביצים בשום מצב אז טוב. אך הוא לא מתחרט, אולי טוב שהדיחו אותו?
3
אייזנר,העם מאחוריך! (לפחות רובו)
אלף | 22-04-2012 11:17
4
עם כל הכבוד ויש כבוד
יאהוד | 22-04-2012 12:02
מדובר בקצין שביצע חיסול ממוקד בהסברה הישראלית מול האנרכיסטים, נתן להם בדיוק מה שהם חיפשו - וידיאו שמראה קצין מחורפן מכה אזרחים מפגינים עם קת הנשק. לכן בסיכום האירוע - האנרכיסטים ניצחו. אם היה לרמטכ"ל ולאלוף הפיקוד שכל (וכנראה שאין) - הם היו שולחים למקום חיילים/מג"בניקים שנראים כמו שוטרים, מצויידים ומאומנים לפיזור הפגנות, ונותנים להם פקודה ברורה לפזר את ההפגנה מייד תוך שימוש באלימות משטרתית (מגינים, אלות, גז מדמיע, ומעצרים המוניים, בלי נשק בכלל). ולא את מג'נוני וחייליו שלא היה להם מושג ירוק איך להתמודד עם הסיטואציה, ולכן עמדו והצטלמו שעתיים כמו ניצבים בסרט עד שלהוד מעלתם האנרכיסטים היה נוח לפתוח במהומות. אני למשל הייתי מדיח את כל שרשרת הפיקוד של האירוע מאייזנר ומעלה כולל אלוף הפיקוד, הרמטכ"ל ושר הבטחון ששיקול הדעת שלהם, הבנתם את המציאות ,ויכולת התכנון שלהם, מוכחים שוב ושוב כלוקים בחסר בצורה מחפירה. כל צוער בבה"ד 1 מקבל פנקס לקחים ונדרש להפיק לקחים מטופשים מכל אירוע שולי בקורס. אז איך כל שרשרת הפיקוד בצה"ל כושלת שוב ושוב בהפקת לקחים ולא מבינה איך לעבוד מול אנרכיסטים? מרמרה, בילעין, אירועי הגדר, ועכשיו פרשת הקת, ועוד היד נטוייה.
5
מה שמוכיח שהרמטכ"ל צדק: אדם אלים הוא אדם אלים, ולא משנה
| 22-04-2012 12:13
כלפי מי.
6
המשך לתגובתי (4)
יאהוד | 22-04-2012 12:18
הבעייה פה היא לא אייזנר. הוא רק קצין הבכיר שבמקרה היה שם והתחרפן. הבעייה היא שצה"ל לא יודע לחשוב, לא יודע להפיק לקחים, לא יודע לתכנן, ולא מבין את המציאות במאה ה-21. וגם כשכבר מנסים להפיק לקח - מפיקים את הלקח הלא נכון. צה"ל ממשיך להתכונן למלחמות העבר ולא מבין מה מתכנן האוייב לעשות בעתיד. פרשת הקת היא רק סימפטום למחלה, לא המחלה עצמה. הודעת דובר ש"כוחות הבטחון מוכנים וערוכים" לא צריכה לבוא במקום להתכונן ולהיות ערוך בפועל. המודיעין יודע כמה סוכר שם אבו מאזן בקפה שלו, אבל שוב ושוב לא מבינים מה האסטרטגיה הערבית מולנו. מה זה אומר? שכנראה יש לנו הרבה יותר מזל (או סיעתא דשמיא?) משכל אם שרדנו עד עכשיו...
7
די לצביעות
יהודי נורמלי | 22-04-2012 13:57
מספיק עם כל ההתייפיפות והצביעות של השמאל ושל כל הפוליטיקאים מראש הממשלה ועד הרמטכ"ל איפה הייתם כולכם כאשר מנוול בכיר מהמשטרה קרא לפקודיו לשרוף את המתנחלים במקום לתת לו בעיטה החוצה משהו התפספס לכם ונתתם לו "בעיטה" כלפי מעלה לתפקיד בכיר יותר איפה הטיפול בכל השוטרים האלימים כשמדובר באלימות כלפי אנשי ימין את כל הפשעים האלה כולנו ראינו בטלויזיה אבל לכסח אחים אוהבי הארץ הזאת שנלחמים ומקיזים מדמם עבור הארץ הזאת כדי שה"שיינקינאים" יוכלו לשבת בבתי הקפה ולקטר בשקט זה מותר וכל המרבה הרי זה משובח אבל לשלוח חיילים לפזר הפגנה של פורעים מדנמרק שאין להם מה לחפש פה ואחר כך לא לתת גיבוי לחיילים ולקצינים ששלחתם רק בגלל שאיזה "דנילה" קיבל מכה אני חושב שרמטכלנו התחרפן לגמרי ואם הוא מתחיל כבר עכשיו לחפש את המפלגה שיוכל להתברג אליה בעתיד מוטב שיפרוש כבר עכשיו ולראש הממשלה קח בחשבון שסא"ל אייזנר לא משרת כאיזה רב"ט בגלי צה"ל מוקף במאבטחי שב"כ שחלילה לא תיפול שערה משערות ראשו את המלחמות הוא מנהל עבור כולנו והנהגה אחראית ששלחה אותו צריכה לתת לו את כל הגיבוי
8
ואולי בכלל היו צריכים לאפשר למשתתפי מסע האופניים
יהוידע | 22-04-2012 14:19
להמשיך בדרכם מבלי לעצור אותם ? בישראל של השנים האחרונות השימוש בכוח תמיד קודם לשימוש בשכל הישר.
9
אם הכה אנשי ימין ה' -ברוך ה שהדיח אותו אל אמונה ...ה'
לא מרימים יד על יהוד | 22-04-2012 14:33
10
יש לבדוק את חוקיות הכתבה הזו
תומר | 22-04-2012 15:22
לפרסם שיחה פרטית של הסמח"ט ללא ידיעתו הינה מעשה לא מוסרי וספק אם הוא חוקי. בנוסף, לא ברור הקשר להפגנת הימין, שם אולי היתה אלימות ולא מפורט שום דבר לגביה, אבל לא נראה לי שאייזנר הכניס שם רובה למישהו שסתם עמד שם.
11
אני מתבישת ברמט"כל עניש את סגן אלוף שלום אייזנר
ריקי | 22-04-2012 15:47
באף מקום בעולם לא יתנו לדבר רע ו לבוא להפגין נגד המדינה המוסלמים האלה בכל העולם עושים לצעירים שיטופות מוח נותנים להם כספים לבוא לארץ ל הפגין לדבר רע על המדינה מה קורה בארץ היום מה זה כל הפריגון הזה לשונאים שלנו שרוצים להרוס את ישראל באף מקום בעולם לא יתנו שיקרה כזה דבר ארצות הברית גם ארץ דמוקרטית והשוטרים יהיו על הסוסים עם עלות להרביץ למפגינים ן לזרוק אותם לבית סוהר סגן אלוף שלום אייזנר מגיע לא צלב של אות גבורה הוא הריאה לכולם אוהב את ארצו מאד ו לא יתן שיבואו לחרבן ו לדבר רע על ישראל אני לא מכירה אותו אבל בא לי לחבק אותו ולנשק אותו ו להגיד לא תודה שילמדו לא להפגין יותר ו לדבר רע על ישראל מה קורה בארץ מה זה הפריגון הזה לשונאים שלנו הם צוחקים עלינו ו שונאים אותנו יותר מספיק זה מספיק
12
צה"ל הפך לזרוע המבצעית של השמאל [האנטי-דמוקרטי]
אחת העם | 23-04-2012 19:22
אייזנר הוא השעיר לעזאזל בגלל היותו חובש כיפה.