הח"כים החרדים במתקפה על עבודות בשבת. חולדאי: "בשעה טובה"

הח"כים החרדים במתקפה על עבודות בשבת. חולדאי: "בשעה טובה"

החרדים לא יצאו להפגנות בעקבות העבודות בגשר יהודית, אך בצאת השבת שיגרו הודעות תקיפות: "פגיעה קשה במסורת ישראל, זלזול ברגשות ומנוגד לסטטוס קוו", אמר ליצמן. גפני: "איבדו כל צלם של יהדות"

author-image
"מרתיח": הח"כים החרדים תקפו את העבודות בשבת
  העבודות על הגשר, השבת (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

החרדים לא יצאו להפגנות בעקבות העבודות בסוף השבוע האחרון בגשר יהודית, אך עם צאת השבת משגרים הודעות תגובה תקיפות: "פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל", כתב  סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן.

ליצמן מחה בתוקף על ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש. הוא אמר באיום כי "מצב זה בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג”צ ועיריית ת”א ללא צורך אמיתי – לא יימשך".

לדבריו, "עצוב ואף מרתיח, התנהגות פוליטיקאים חסרי אחריות, העושים שימוש פסול, בפגיעה בערכי הדת והמסורת לצרכים פוליטיים, בניסיון עלוב לגריפת קולות בבחירות הקרובות".

איבדו כל צלם של יהדות

ח"כ משה גפני אמר בביקורת חריפה כי "השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש – מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל", רמז על חולדאי ואביגדור ליברמן שבירכו על העבודות.

ביום חמישי אמר גפני כי יפעל לחוקק חוק שיאסור עבודות אלו בשבת, עליו הוסיף ליצמן כי "הנציגות החרדית תפעל לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

את מרבית הזעם היפנו הח"כים החרדים ל"ציוץ ההסתה" כלשונם, שהעלה ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי כשכתב בטוויטר בשבת בבוקר: "גשר יהודית קום יקום, בשעה טובה".

ח"כ הרב יואב בן צור הגיב נגדו: "לא די שראש עיריית ת"א דורס את הצביון היהודי ופוגע ברגשות הציבור הישראלי ותושבי ת"א החרדים, הדתיים והמאמינים. הוא מגדיל לעשות וממשיך להוביל קמפיין אנטי יהודי במדיה, ברור לכולם שלא מדובר בפלורליסט אלא בראש עיר של חלק קיצוני מהציבור בלבד".

שמור וזכור את יום השבת

ח"כ ינון אזולאי הוסיף: "יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבנית גשר יהודית בשבת קדש. נורא שבעתיים שדוקא בשבת שקראנו בעשרת הדיברות שמור וזכור את יום השבת אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת בהפרת הסטטוס קוו והפרה בוטה של זכויותיהם הסוציאליות של עשרות עובדים ומאבטחים".

סיו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר על חילול השבת בתל אביב כי "הלב כואב למראה המרידה במלכות שמים ועשרת הדיברות שקראנו השבת. ראשי עיריית תל אביב והמישטר החילוני ישאו באחריות לקטרוג בשמים על תושבי העיר המורדת בשבת. אין כאן שום הצדקה של פיקוח נפש. האמת ידועה לכל: כל מומחי ההנדסה מעידים כי אפשר לבנות את הגשר בזמנים אחרים ללא חילול שבת.

התרסה זו לפני בחירות נועדה ליצור קרע בעם על רקע דתי כדי לעודד מפלגות שטנה אויבי היהדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הח"כים החרדים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
הח"כים חחחחחחחחחחחחח | 26-01-2019 21:48
החכים החרדים הם 'המחריבים'; לא רק לפיד הגאון רבי צבי רוטברג שליטא, המשתייך בשנים האחרונות ל'הפלג' הנכון והקדוש, הורה לתלמידים מישיבת 'בית מאיר' שאסור להצביע בבחירות הקרובות, ותקף את החכים החרדים במלים קשות ביותר, וכידוע שהחרדים חידשו גזירת גיוס השמד והזימה. ההחלטה של רבני 'הפלג' להעתיק את שיטת סאטמאר ולאסור הצבעה בבחירות לכנסת המינים של הציונים העמלקים, הוציאה מאחד מרבניהם, ראש ישיבת בית מאיר' הגאון רבי צבי רוטברג, נאום חריף במיוחד, ונכרים דברי אמת. בדבריו, אותו נשא לאחרונה בביתו בפני תלמידיו, הודיע להם הגרצ רוטברג כי חל איסור להצביע בבחירות הקרובות, כשהוא יוצא למתקפה נגד חברי הכנסת החרדים – שלוחיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה (יענקוש בלעז). צריך לדעת, פתח הרב, שהיות ובעוד תקופה הולכות להתקיים בחירות לכנסת, יש איסור גמור ללכת ולהצביע. איסור ממש לכאורה זה איסור של שמד ממש. ואני אבאר בקצרה: בוודאי התעמולה הגדולה תפרסם שכבר החזון איש זצוקל ציווה להצביע, ועוד ועוד על זה הדרך; צריך לדעת שכל ההיתר להצביע היה כאשר הכנסת היתה אמצעי. הרי המקום הזה הוא מהטמאים והחוטאים ביותר, כך זעק הגאון הצדיק הרב רוטברג שליטא. הגרצ הוסיף: ידוע שהרב מפוניבז' ייצג את היהדות החרדית בליטא, וכשהגיע לארץ ישראל שאלו אותו אולי ייצג כאן ב'כנסת', וענה הרב מפוניבז' שאין לו מספיק חליפות לקרוע כל יום על דברי הכפירה, המינות השמד והנאצה שנאמרים שם על ד' ותורתו רחל. אם כן, מה היה ההיתר לשלוח לשם?, שאל הרב – והשיב: קבעו רבותינו, שכדי שישמש אמצעי להציל מידיהם, כ'מציל מן הליסטים'. לכן שלחנו כל השנים. וכאן תקף הרב הצדיק מ'הפלג': אבל היום, כל מי שרק רוצה לראות, רואה שהכנסת הפכה להיות ה'מטרה'! בשבילה מתירים הכל ומתפשרים על הכל. לא הותירו פינה ביהדות שלא ויתרו עליה. כל השמד הותר לצורך ה'כיסא'… על דבר כזה לא הותר מעולם. ולכן אני חוזר ואומר: לדעתי, זה איסור חמור ללכת להצביע. ואף אם יש מי שלא ישמע לי, לכל הפחות בזמן שהוא הולך לשים את הפתק ב'קופסא' – שירעדו לו הידיים, כי הוא הולך לתת את הכוח למהרסי ומחריבי היהדות האמיתיים… המחריבים האמיתיים זה הם. לא רק לפיד ודומיו – למרות שדעותיהן אינם רחוקות…. וגם אם בעוד חודש תשמעו שכל כלל ישראל מתאחד; כל המפלגות החרדיות (אני שומע שכך מדברים) – התייחס הגרצ ליוזמת 'המפץ החרדי' שבינתיים נגנזה – תדעו שזה איסור גמור ללכת ולהצביע. האמת, שמשיח היה צריך לבוא. לא נראה לי שיש 'דור שכולו חייב' יותר מעכשיו, אבל כנראה זה עוד לא הסוף: ליבא לפומיה לא גליא, אינני רוצה לומר מה אני עוד חושב, שלא לפתוח פה, אבל אל תהיו מופתעים אם תגלו התדרדרויות רוחניות נוספות ושפל חדש, השם ירחם עלינו.
במירון בשביל השטריימלך מחללים שבת............
קרית ספרי | 27-01-2019 13:20
ולא דוחים את החגיגות ליום א' אחר הצהריים... שאלפי שוטרים ופראמדיקים יאלמו לחלל שבת לא מטריד את גפני... או ליצמן ? למה ? כי כששבת על חשבון ה נוחות של השטריימלאך אז שבת תזוז. וכששבת על חשבון החילונים לפתע אוי גיוועלד... חבר'ה צביעות זו מידה מגונה...
2
הדתיים
חמי | 27-01-2019 8:57
מה עם החכים הדתיים שפעם נתנו את הנשמה למדינה?
3
במירון לנוחות שלנו שבת זזה הצידה.............
מירון=ביזיון | 27-01-2019 13:24
רק בתל אביב צריך לשמור למה ?
4
במירון לא "הרתיח" למה עכשיו כן ??????????????
צביעות מדה מגונה | 27-01-2019 13:28
צביעות מדה מגונה
עדיף יהדות שיש בה ממש. מחרדיות.
גוש לגושים | 27-01-2019 21:10
88
5
אכן ד''לים למופת
חרדי | 27-01-2019 22:48
מי שמעצבן אותו ה''צביעות'' של הח''כים החרדיים יותר משבת קודש מראה עד כמה הוא ראוי לתואר 'דתי'.