דעה לקראת רגעי ההכרעה: אריאל או סמוטריץ'? - סרוגים

דעה לקראת רגעי ההכרעה: אריאל או סמוטריץ'?

אורי אריאל: אם נדמה לכם שהוא עייף, תקנו את המשקפיים | בצלאל סמוטריץ': מנהיגות שתהווה לנוער סימן וסמל | שתי דעות ראש בראש על הבחירות הדרמטיות הערב

author-image
דעה לקראת רגעי ההכרעה: אריאל או סמוטריץ'?
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע לפני הבחירות הדרמטיות, שתי דעות לקראת מאבק הדורות על ראשות האיחוד הלאומי.

יהודה עציון, מראשי ההתיישבות והפעילים להר הבית תומך באורי אריאל: "אנשים רציניים מחויבים בבחינה רצינית של אורי – לא במספר כותרותיו בתקשורת, לא בכתבות תדמית למיניהן. הוא לא טוב בזה. בחנו את מעשיו, בחנו את מרצו השקט".

לעומת זאת, אלי ליפשיץ – מזכ"ל תנועת הילדים והנוער 'עוז', תומך בבלאל סמוטריץ': "תמיד יזם, ארגן, הוביל והנהיג, תמיד בנחישות "

===============

בצלאל סמוטריץ': מנהיגות שתהווה לנוער סימן וסמל

אפתח בסיפור, לפני שש שנים כאשר נבחר לראשות הבית היהודי נפתלי בנט התעסקתי רבות עם בני נוער, מתוך כך הבעתי חשש בפני אחד מרבותי מכך שדמות המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית אליו נושאים בני נוער ובני מכינות וישיבות רבות את עיניהם ורואים בו, במצליחנות, סיירת מטכ"ל ואקזיטים היי-טקיסטים שלו את הדוגמה לשם אנו צריכים לשאוף ולהיות כמוהו.

החשש נבע מכך שכל זה לא מגיע מתוך עולם תורני עשיר של שקידה ואהבה גדולה בתורה ודבקות בתלמידי חכמים, שיתוף תלמידי חכמים קיים, הליכה אחרי דבריהם פחות.וכשזו הדוגמה, הנוער ינהר ללכת בדרכיו ויראה בלימוד התורה המלצה טובה אך לא נצרכת בשביל הצלחה בעולם.

אמר לי אותו רב, אני מקווה מאוד שמשהו שיש בו את התכנות האלו להם אתה מצפה פלוס תכונת המנהיג ייקח אחריות ויכנס לכנסת הבאה.

אותו מנהיג שעליו הרב דיבר הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ.

את בצלאל אני מכיר שנים רבות, עוד מנערות תמיד יזם, ארגן, הוביל והנהיג, תמיד בנחישות ותמיד תמיד זה היה מתוך חיוניות של קודש ותורה, לשם שמים והתבטלות עצמית למען הרעיון, למען תורת ישראל ולמען ארץ ישראל.

אנו צריכים מנהיג שיהווה דגל ודוגמה למנהיגת ערכית, האומרת את דברה מתוך נאמנות מוחלטת לתורת ישראל המכירה ויועדת את הייחודיות של הופעת התורה בדור הגאולה.

מנהיגות שלא מפחדת לומר אמת גם היא לא נשמעת טוב וזאת מתוך התבטלות למה שהקב"ה הנחיל לנו מורשה בתורה.

מנהיגות שמובילה אך יחד עם כך לא רק קשובה אלא נשמעת לתלמידי חכמים בסוגיות הציבוריות הגורליות העומדות לפתחנו.

מנהיגות שתהווה לנוער סימן וסמל שפוליטיקה, מנהיגות, ותורה אינם סותרות זו את זו אלא הכל מקבל כח ועוצמה וגוון מיוחד כשהוא בא מתוך תורה.

היום יש בחירות לראשות האיחוד הלאומי, חברי מרכז יקרים, בבואכם לשים את הפתק החשוב, זכרו את דרישת הציבור למנהיגות שלמה שתהווה מודל לכולנו על השילוב השלם.

הכותב: אלי ליפשיץ – מזכ"ל תנועת הילדים והנוער 'עוז'

אורי אריאל: אם נדמה לכם שהוא עייף, תקנו את המשקפיים

אינני משתתף בבחירות זה עשרות שנים, בהיותי נאמן למלכות בית דוד שנפלה ותקום, ולא למשטר במדינת ישראל דהאידנא, אשר במובנים מסויימים הוא בבחינת "על כסאו לא ישב זר" – ואין כאן המקום להאריך בזה.

כתבתי זאת רק כהבהרה לדברי הבאים – שהם התייחסות אל אורי אריאל כחבר, אליו ואל מפעליו – ואינם קריאה פוליטית להצביע עבורו, שהרי כאמור אין אני מצביע למפלגתו, וגם לא למפלגה אחרת.

את פועלו של אורי בהתיישבות אינני צריך להציג, יודע זאת כל מי שהתחמם מאורה של ההתיישבות ביש"ע, אבל פחות ידועות תרומותיו של אורי בנושא הגרעינים התורניים בערי ישראל, ופחות מוכרות תרומותיו בנושאי העליה לציון מכנף צפון ומכנף דרום – מרוסיה ומאתיופיה.

זכיתי לעבוד אתו ולידו בתחומים אלה, והוא השקיע בכך את נשמתו תרתי משמע – גם בעבודה ללא לאות, וגם בהתרגשות מיוחדת, עד דמעות ממש, למראה יהודים שבים אל אדמתם ישראל, אל עמם ואל א-להיהים. אל תתנו לחזות הרצינית והסתמית שלו, כביכול, להטעות אתכם. הוא כהן בנשמתו, עובד עבודה בכל עת, וכל עבודתו בקודש, ומנוחה לא ידע.

ובכן, מדובר באיש בעל נפש, רגשן, אך באופן פרדוקסלי – כי עניו הוא – איננו מניח לרגשנות שלו לרגש אותו. פניו נשארות אטומות, כאילו, גם בעת שהוא חופר באדמה למצוא מים, או כסף, לממן מפעלים של מצווה, והכול באהבת ישראל שאצל אורי אין לה גבולות.

והעבודה השקטה הזאת, ראה זה פלא, היא בעוכריו.

אנו בתקופה של רעש וצלצולים, ומי שבידו מצווה בפרוטה או מעשים בדינר, מיד משקשק בהם בתוך הלגין, ונשמע קולו למרחוק…

לכן אנשים רציניים מחוייבים בבחינה רצינית של אורי – לא במספר כותרותיו בתקשורת, לא בכתבות תדמית למיניהן. הוא לא טוב בזה. בחנו את מעשיו, בחנו את מרצו השקט, חורש בתלם בהתמדה ונושא בעול, ואם נדמה לכם שהוא עייף, תקנו את המשקפיים. הוא ער, חד וחריף למשימה – המשימה בה הוא עסוק כרגע, וזו הבאה, הנסתרת עדיין מעבר לפינה.

זה מה שהעלתה כאן המקלדת על אודות האיש הזה, בהיותי בשליחות הרחק מגבולות ארצנו, בבחינת "בה או בעבורה".

הכותב: יהודה עציון, מראשי ההתיישבות, וממקימי תנועת "חי וקיים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו