למה אני לא זכאי לקבל מתנות מארגון צהר? - סרוגים

למה אני לא זכאי לקבל מתנות מארגון צהר?

אז למה אני לא זכאי לקבל מתנות מצהר גם? כי אני לא מנגח את הרבנות הראשית לישראל? מי מממן את צהר במיליוני שקלים בשנה כדי לסבסד את בעלי העסקים?

למה אני לא זכאי לקבל מתנות מארגון צהר?

בתקשורת התפרסמה לאחרונה כתבה על מסעדה נוספת בראשון לציון שעברה לכשרות של צהר. הטיעון של בעל המסעדה היה שהמחיר שצהר דורשת עבור השירות שלה היה הרבה יותר שפוי ממה שהרבנות דורשת.

אז בואו נראה. במחירון של צהר למסעדות – כפי שמופיע באתר האינטרנט שלהם – עלות חודשית למסעדה בשרית קטנה היא 1050 ₪. המחיר אמור לכלול גם את שכרו של משגיח הכשרות, ובמידה והמסעדה משתמשת בירקות עלים ללא פיקוח הלכתי מעל 30 ק"ג לשבוע, ניפוי קמח מעל 20 ק"ג בשבוע, וברירת אורז מעל 25 ק"ג בשבוע – יש צורך בתשלום נוסף.

ובכן, כמה זה באמת צריך לעלות? מן הסתם אם צהר מאפשרת שימוש בירקות עלים ללא פיקוח הלכתי כל בעל מסעדה יקנה את הירקות הללו – זה הרבה יותר זול. הירקות הללו דורשים ניקיון רציני הרבה יותר מאשר נקיון של ירקות שגדלים עם פיקוח. לא מדובר בחשש לחרקים אלא בוודאות של חרקים ובכמויות גדולות – אתם מוזמנים לקנות בשוק אגודת כוסברה או פטרוזיליה ולבדוק בעצמכם.

נקיון של 30 ק"ג בשבוע משמעו לפחות 5 ק"ג ביום – לשישה ימי עבודה – ובהנחה שהמשגיח עובד גם ביום שישי. כמו כן ברירת קטניות במסעדה שמגישה אורז בתפריט – ובדרך כלל מדובר בהיקפים של 3-4 ק"ג ליום לפחות – במסעדה קטנה, ומלבד זאת יש צורך בברירת קטניות נוספות כחומוס, שעועית, בורגול, ועוד ועוד.

יש צורך גם בהכשרת כבד – כל מסעדה בשרית מחזיקה כבד בתפריט. זו עבודה שדורשת זמן וידע מקצועי והלכתי. מלבד זאת צריך להוסיף את בדיקת כל חומרי הגלם במסעדה, פיקוח על נושא בישול נכרים ועוד ועוד, מדובר בזמן עבודה של לפחות שעה וחצי ביום – כל יום. חישוב זה הוא חישוב מקל מאוד. כמה מקבלים לשעה וחצי ביום, כולל בימי שישי?

שכר משגיח כשרות הקבוע על פי חוזר מנכ"ל הוא 37 ₪ לשעה – זה סכום לא גבוה. סכום זה מסתכם במשרה מלאה בשכר חודשי של 6919 ₪ בחודש ברוטו. האם זה סכום גבוה? האם משגיח כשרות מתעשר על חשבון בעלי העסקים במשכורת שכזו? האם נמצא איש מקצוע, שלמד, עמד בבחינות והוסמך, שיעשה עבודה מקצועית בפחות ממשכורת שכזו? איזו סוג של אנשים עובדים בדרך כלל במשכורות שפחותות ממשכורת שכזאת?

אם נחשב את עלות העסקת המשגיח למסעדה מעין זו לפי רמת השכר הזאת, עלותו היא כ1200 ₪ לחודש, לא כולל נסיעות. במידה ולמשגיח יש כמה עסקים שהוא צריך לנוע ביניהם, צריך לחשב גם את זמן הנסיעות בין המקומות בתוך עבודתו.

נשוב למשגיח בראשון לציון. הוא משגיח על 5 עסקים של מסעדות קטנות שבכל אחד מהם הוא נדרש לעבוד שעה וחצי ביום, וזמן הנסיעות ביניהם לצורך העניין לא יהא גדול – בין כולם הוא יהיה כשלשת רבעי שעה – בכך יש לנו משרה מלאה. יש לנו אפוא 5 מסעדות שמשלמות אגרה של 5250 ₪ לצהר ביחד, הן משלמות על משגיח ששכרו הוא 6919 ₪ לחודש, לא כולל עלות מעסיק, ולא כולל את עלות השכר של כל המערכת – המפקחים, המזכירות, ראש המערכת – הרב אורן דובדבני, עלות החזקת המשרדים, ועוד ועוד.

אז מי משלם על כל זה? – צהר מוצאת לנכון לממן את כל היתרה מכיסה. היא פשוט נותנת מתנות לבעלי העסקים. אז למה אני לא זכאי לקבל מתנות מצהר גם? כי אני לא מנגח את הרבנות הראשית לישראל? מי מממן את צהר במיליוני שקלים בשנה כדי לסבסד את בעלי העסקים? או שאולי צהר נותנת למשגיחיה שכר נמוך בהרבה כדי לכסות את ההפרש, ומי יערוב לי לאיכות המשגיחים אם שכרם חודשי שלהם מסתכם ב5000 ₪ בלבד?

קיימת אפשרות נוספת: המשגיח מגיע לרבע שעה בלבד ביום, אבל הוא סומך על בעל העסק, שאולי אינו שומר מצוות ואינו אוכל כשר כלל, שהוא יברור את הקטניות כהלכה, והוא ישטוף את ירקות העלים כהלכה, הוא יצלה את הכבד והוא יהיה משגיח הכשרות. האם זו ההשגחה שאנו מעוניינים בה? ומה קורה במקום שכזה כיום בכשרות של הרבנות המקומית?המסעדה תשלם את עלות המשגיח – כ1200 ₪ לא כולל נסיעות. היא תשלם אגרה שנתית לרבנות של כ750 ₪ בערך לשנה– אגרה שנקבעת על ידי משרד הדתות. ומי שמממן את השכר של כל המערכת – ראש מחלקת הכשרות וציוותו – זו המועצה הדתית, שמקבלת לשם כך תקציב מהמדינה, וגם את האגרות המשולמות מכל השירותים שהיא נותנת לאזרח.

אז על איזו השגחה אפשר לסמוך?

=======

הרב חיים מרקוביץ הוא ראש מערך הכשרות בגוש עציון

=======

תגובת ארגון רבני 'צהר': "מצופה מרב להקפיד על הלכות לשון הרע ולבדוק היטב לפני שהוא מוציא שם רע לעשרות משגיחי הכשרות של צהר שעושים עבודתם נאמנה ומגיעים יום יום לעסק. הקמנו את מיזם הכשרות של צהר מאחר וכולנו ראינו את הכשלים במערך הכשרות של הרבנות. לשמחתינו הציבור ובעלי העסקים מצביעים ברגליים ומיזם הכשרות של צהר פורח וימשיך לפרוח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
צהר חצופים
מימי | 12-01-2019 19:48
אילו הרב. סתו היה נבחר לרב ראשי גם אז היה מצדד בצהר????
היה לו יכולת לתקן מבפנוכו..............
ופשוט | 13-01-2019 18:00
ממ
2
צהר רק יודעים להתלונן שאומרים עליהם לשון הרע
אריאל | 12-01-2019 19:59
מומלץ להם ללמוד מהו לשון הרע לתועלת - במקרה הזה: אפרושי מאיסורא במקומות שיש חשד לבעיות כשרות חמורות. בפעם הקודמת הם גם טענו שתוך שנה יהיו להם 300 עסקים... בקושי שליש מזה.
וברבנות
ישראל קריטנברג | 27-02-2019 11:42
לצערי עלי לספר שהחלפתי משגיח כשרות בעיר אחרת לפני הרבה שנים והמצב לא היה יותר טוב ברבנות . אז ...
3
איזו תגובה של צהר
יוסי | 12-01-2019 20:24
אני מבין שצהר מודים לכל התוכן שפורסם נגדם. הם לא הכחישו כלום ולא נתנו הסברים.
ליצן שכמוך,אני מציע לך לבדוק
זאב | 12-01-2019 20:52
מה המשמעות של הוצאת שם רע
לגמרי! מקווה שההשגחה יותר רצינית מהתגובות...
מרקוס | 12-01-2019 20:44
ך
4
הערה קטנה אבל גדולה
טט | 12-01-2019 20:27
סביר להניח כי המשגיח בצוהר פשוט לא מגיע כל יום. אפשר להבין זאת בקלות מהפירסומים באתר שלהם ומהכיתוב על גבי התעודה שלהם. וכך מובן בפשטות מניין צצו פערי השכר
5
פעם התנדבתי לערוך חופות. הכנסו
אפרים | 12-01-2019 20:57
ערכתי חופות מטעם צהר והבנתי שראשי הארגון משתמשים בי ובשכמותי לקידום אגנדות ליברליות. הארגון לא בוחל בהשמצות גסות ברבנות הראשית וראשי ארגון זה לא חדלים מלהעלות את חשיבות היושרה על שפתיהם. כאשר הבנתי את כוונותיהם האמיתיות, ברחתי מכל קשר עימם וראיתי שגדולי ישראל צופים למרחוק... והתריעו על כך מבעוד מועד.
אפרופו הוצאת שם רע... על הרבנות הראשית מותר?
יאיר | 12-01-2019 23:35
חחחח
6
כל הכבוד לצוהר
אחוה | 12-01-2019 21:00
שוברים את המונופול של הרבנות הראשית.אם הכל כל כך טוב לא היתה קמה צוהר.אתם הבנתם את זה??
רפורמים
חמי | 13-01-2019 15:50
שמעת עליהם? כן הרפורמים שמעונינים לעשות כאן מה שעשו בגולה ועליהם נאמר גם חבר לאיש משחית
מבקשים מצהר תשובות. לא הטפת מוסר
אחיה | 12-01-2019 22:08
לא הבנתי את התגובה שלך. מישהו ביקש תשובה לשאלה חשובה מאוד. במקום זה אומרים לו שזה לשון הרע? האם מה שהם אומרים על הרבנות הראשית זה לא לשון הרע? רק מה שאומרים עליהם נקרא לשון הרע?
7
עם כל הכבוד לצוהר, לא הבנתי את תגובתכם
אריאל | 12-01-2019 21:11
אז עם כל הכבוד לצהר, לא הבנתי. הרב מרקוביץ לא תקף את המשגיחים. אלא את המערכת. אל תוציאו אתם לעז עליו ואל תכניסו לו מילים לפה . טלו קורה מבין עינכם (הוא לא השמיץ שום משגיח). ענו בבקשה על השאלה הפשוטה - מי מממן את ההפרש? תהיו שקופים ותאמרו לנו? הקרן החדשה לישראל? (באמצעות ממשלות זרות?). או שהמשגיח המסכן מקבל משכורת רעב ונמצא רק רבע שעה במקום? ומה עליו לעשות אלו תנאי העבודה! או שאתם מנצלים את המשגיחים והם מקבלים משכורת רעב לעבודה מקיפה? ענו על הטענות העניניות ולא בססמאות נבובות.
8
הרבנות מבקשים יותר יקר והמשגיח כמעט ולא מגיע
יניב | 12-01-2019 22:36
אני מכיר את הדברים מקרוב ממש, על הנייר ובמספרים זה הכל נחמד, בפועל המשגיח של הרבנות סתם מקבל כסף. כל אחד יבדוק במסעדה קרובה אליו מתי הוא ראה לאחרונה את המשגיח ??? רשמחת ברבנות צריך להיות ירק גוש קטיף בפועל זה ממש לא ככה , הרבנותבדרך כלל עוצמת עיניים ולא ולא יודעת.
במקומות שאני הייתי, ראיתי את המשגיח עובד
גג | 13-01-2019 13:04
בהגשה... נכון, לא הכל מושלם, אז במקום לעזור לתקן את המערכת, להשמיץ אוץה וליצור אלטרנטיבה גרועה? לא ברור
9
צהר מתחמקים מלתת תשובה
דוד | 12-01-2019 23:53
נו במקום לתרץ תירוצים תענו לשאלות הקשות והאם המיזם פורח אני לא חושב לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שזה גוף די חילוני אידולוגי רק 8% מהציבור בישראל סומך על הכשרות של צהר וגם כמות המסעדות מאוד קטנה ביחס לרבנות ונירא לי גם לציפיות שלהם
10
תגובה מלחיצה מפחיד לחשוב כמה המוצרים שם כשרים
אריה | 13-01-2019 1:48
מקווה שהקרן החדשה ממנת את שכר המשגיחים ולא שהם לא משגיחים
11
האם העובדים שלך נמצאים כל הזמן במקומות ההשגחה
אריק | 13-01-2019 7:18
גם ברבנות לא הכל מושלם. אני לא משוגע על משגיחי צוהר אבל המשגיחות שם עושות עבודה רצינית יותר בבדיקה בעוד שמשגיחי הרבנות קצת פותחים את המקרר ומסמנים וי וממשיכים הלאה לא תראו אותם מנפים את הקמח ובודקים את האורז (יש עוד כמה קטניות שבוררים מהם) ושואלים את בעל המסעדה על המוצרים
12
הבעיה הגדולה היא באמת ברבנות!
איש יהודי | 13-01-2019 8:02
האמת היא שלא היה מקום לצוהר ודומה אם הרבנות הראשית ואגף הכשרות שם לא היה משתגע, במה הכוונה אסביר בקצרה, הרבנות הראשית מושפעת מאד מבדצים, ודעות הלכתיות מחמירות יוצר, ומנסה לישר איתם קו, כך גם חלק מהציבור מבלי להזכיר שמות, אין שום בעייה הלכתית להחמיר ואפילו מאד, אבל, לא כשזה בא על חשבון אחרים! בעבר הלא רחוק הרבנות הראשית אישרה שימוש בירק רגיל, (זה מה שהיה קיים) וגם שאר גופי הכשרות עבדו כך, כשנכנס שיטת הגידול של גוש קטיף למניעה מחרקים בתקופה הראשונה רק גופי הכשרות המהודרים חייבו שימוש בזה, ואילו בכשרות רגילה ברבנות המשיכו להשתמש בירק רגיל! לאט לאט יותר רבנויות מקומיות הלכו והחמירו עם בעלי העסקים וחייבו לעבור לשימוש בירק גוש קטיף, עד שהנוהל ברבנות הראשית שונה וחייב את כלל העסקים להשתמש רק בירק הזה, בתחילה היו הרבה שהמשיכו להשתמש בירק רגיל, וחלק מהרבנויות המקומיות העלימו עין אך לאט לאט ירק זה הפך לטריפה ממש, עם הזמן אסרו לגמרי שימוש בכרובית, ברוקולי, תירס קלחים, תות שדה, תאנים, ועוד ועוד... כל הדברים הללו עד לא מזמן בכלל היו בשימוש בכל עסק נורמלי בכשרות רבנות, כדאי ללמוד היטב לפני שמתלהמים דעת הרבה פוסקים חשובים בעניין זה, כגון הרב ויטמן, הרב עובדיה, ועוד.. עד לפני כמה שנים גם גדולי ישראל היו פותחים תאנה, בודקים בעיניהם ומשתמשים, היום מי שיעשה כך יקראו לו פושע, חרקים שאדם לא רואה בבדיקה פשוטה שלו לא אסורים להרבה פוסקים, כנ״ל בנושאים נוספים בכשרות, דוגמת ג׳לטין מעצמות שהתירו אותו גדולי ישראל, אחיעזר, אגרות משה ועוד ועוד.. קרמין שהתירו גדולי ישראל, דונג לציפוי פירות המכיל שלאק שעד לא מזמן כל הבדצים גם השתמשו בו, ופשוט היה לכולם שמותר לכתחילה. חלב נכרי, ועוד המון דברים שאין המקום להעלות פה, באלו ורבים שינתה הרבנות הראשית את האג׳נדה שלה וניסתה להפוך לסוג של בדץ שמחמיר על הציבור הכללי שלפעמים מחפש בסך הכל לאכול כשרות מינימלית ובסיסית, כמו שהיה עד לא מזמן, וכמו שנהגו דורות רבים, וכמו שנוהגים גם היום גופי כשרות רבים בעולם. כאשר הרבנות הפכה לכזו היא איבדה את מקומה!!! נוצר וואקום, ולמקום הזה מישהו היה חייב להיכנס, ופה באו צהר ונכנסו, כל זמן שהרבנות לא תשנה את האג׳נדה שלה, ותפסיק להתחנף ולהתייפיף בפני כל מיני גופי כשרות מהודרים, ולא תחזור לעצמה וליעודה, אין לה מקום כגוף כשאות לכלל העם, המואס בחומרות שלא חייבים מעיקר הדין, ותמיד יהיה מקום למי שיחליף אותה בזה. להחזיר את כשרות הרבנות כמו שהיתה לפני שלושים שנה, אז השתמשו בכל הדברים שהוזכרו לעיל ובעוד הרבה, וגם אז ישבו במועצת הרהר רבנים חשובים ותלמידי חכמים שידעו בדיוק מה הם עושים, אבל היום חכמים יותר מהקדמונים, ורוצים להראות שהם כמו הבדצים ויותר והכל תקשורתי ויחצני אז כך זה נראה..
פעם נסעו על חמור אח"כ על עגלה וכיום עם מכונית
עופר שלם | 28-02-2019 13:50
אז אולי תחזור ליסוע על חמור כי גם איתו אפשר להגיע ממקום למקום... ובכן העולם החומרי מתקדם מדוע שהעולם הרוחני לא יתקדם איתו?? אם בעבר סמכו על קולות וצירופים כי לא היה אפשר מדוע שנעשה זאת היום כשאפשר?? להזכירך אין למדים אפשר מאי אפשר... ולעצם הענין הרבה קולות שרשמת גם פעם לא סמכו, עיין בשאר התגובות...
להג הרבה יגיעת בשר
שלמה | 13-01-2019 18:46
האגרות משה מעולם לא התיר ג'לטין. הרבנות הראשית אינה אוסרת אבקת חלב נוכרי (בכשרות רגילה). בירקות עלים, אם אכן אין אפשרות לנקותם, מדוע לדעתך יש להתירם? האם תקח על עצמך אחריות לאכילת חרקים? יש לציין שכיום ישנם ירקות עלים מגידול מיוחד שקרובים מאוד במחיר לירקות עלים רגילים. עלות העסקת משגיח לניקוי טוב (!) של ירקות עלים רגילים גדולה בהרבה מההפרש, וכפי שרומז גם הרב מרקוביץ. לא אאריך יותר, אך הרעיון מובן.
פסיקה
חמי | 13-01-2019 15:55
אתה פוסק ללא ידע ומכשיר איסורים הרבנות הראשית אף פעם לא התירה חלב נכרי זה שאתה לא רואה חרקים כי הם נסתרים לא מתירה אותם במאכל סוף כל סוף שתשים אותם על ניר זה בגודל שנראה אז לפני אתה פוסק לך ללמוד וכנראה שצוהר מספקים הכשר בכאילו לדעתך
13
קשה לשפוט כי הייצרים של האדם תמיד נמצאים בכל מקום.
יפה יוסף | 13-01-2019 10:55
בקשר לעלים.אני קונה עלים בלי כשרות מיוחדת והם נקיים מתולעים כי מרססים אותם תודה לאל.גם הכרובית השתפרה מאוד והיא נקיה.החקלאים צריכים להמשיך לרסס ולעזור לעם ישראל לאכול כשר .בכל אופן חייבים לשטוף היטב לבדוק כרגיל.
זהירות מכשול
שלמה | 13-01-2019 18:53
ישנם ירקות עלים שניתן לנקותם בקלות (רק צריך לדעת כיצד), כגון חסה, מנגולד, סלרי, בצל ירוק, וכדו'. אך פטרוזיליה וכוסברה וכדו' מגידול רגיל כמעט בלתי אפשרי לנקותם (תשאל את המומחים בתחום), ולכן אם רוצה להשתמש בהם צריך לטחון אותם כדי שהחרקים יתבטלו. ברוקולי וכרובית הם בחזקת נגועים ושום שטיפה אינה מועילה להם, כיוון שהחרקים בורחים פנימה בין התפרחות. לכן צריך להוריד את התפרחת לגמרי, או לטחון כנל, או לקנות מגידול מיוחד. זהירות מעשרות רבות של לאוין דאו'!
פשוט לא נכון מה שכתבת
מוסא | 13-01-2019 18:52
באו נחזור גם אנו לנהוג במכוניות של לפני 30 שנה ובאו נחיה כולנו בבתים בלי מזגנים ואתה יודע מה, גם בלי מערכת כיפת ברזל - רק שכדאי לרכוש , קסדות נגד טילים לכל בני המשפחה. אתה פשוט לא מציג את הדברים באמת שלהם. חלב גוי זה לא מותר מעיקר הדין אלא קולא שמי שמתיר אותו קורא לו שעת הדחק (עיין אגרות משה יורד חלק ד' בהתחלה. וירק עלים לא מפוקח הוא קולא עצומה ואין לך פוסק בדור שיגיד שזה לכתחילה. ומה שכתבת על היתר ג'לטין - לא עושים היום ג'לטין מעצמות יבשות אלא בעור ושומן טרי של חזירים ופרות נבילות וכמעט אף אחד לא מתיר. בקיצור כשרות רגילה זה אוסף של כל הקולות שיש בהלכה ולא לכתחילה כפי שאתה מציג את הדברים. אבל איני פוסל את זה - מי שלכתחילה רוצה ללכת ולאכול בדעבד, יש לו על מי לסמוך. והוא יכול להזמין את כבודו לאכול איתו יחד.
כדאי שתתחיל לדאוג יותר מריסוס ופחות מחרקים
הפוך | 13-01-2019 16:53
ריסוס מסרטן וגורם למחלות קשות. חלק מהחומרים הרעילים נספגים ושום שטיפה לא תעזור. בימים בהם ניתנה התורה לא היו חומרי ריסוס כלל.
14
רק הפרטה שוברת מונופולים
ברור | 13-01-2019 16:49
הפרטה ושוק חופשי. מי שמתגעגע לבולשביזם יכול להצביע בבחירות למפאי, או לעבור לרוסיה ולבחור בפוטין.
כל מילה בסלע
איש יהודי | 14-01-2019 12:16
כל מילה בסלע! אמת ויציב,
15
ירק ללא תולעים זה הכל חומרי ריסוס
רק בגלל הרב מצגר | 13-01-2019 17:52
כולם ראו איך חקלאים מעידים על כמות הריסוס שהם צריכים לרסס לפני הקטיף. הרב עמאר רצה להפסיק את חיוב בעלי העסקים בירק ללא תולעים. הרב מצגר מנע בטענה שזה הרבה עבודה אחכ. איפה הרב מצגר היום?
16
הרב מרקוביץ לא שואל בצורה ראויה ולא זכאי
לתשובה | 13-01-2019 17:57
תקראו שוב את המאמר. הרב מרקוביץ לא שואל כלל בצורה ראויה, אלא בעקיצות, ולכן לא ראוי שיקבל תשובה
עקיצות???
דודי | 14-01-2019 14:57
לא ראיתי כל עקיצה בדבריו. הוא שאל שאלות ראויות ולא קיבל כל מענה.
17
חוסר סמכות.
מיכאל צנעני | 13-01-2019 19:48
לצוהר אין סמכות על פי חוק ליתן תעודת כשרות או אף להשתמש במושג כשרות כך גם נקבע עי בגץ.
18
אני לא בקיא בנושא, אבל נימת הדברים בעייתית
יואב | 13-01-2019 23:20
לאורך כל הדורות אנשים בררו קטניות, שטפו עלים וצלו כבד בביתם. הניסיון להעמיד את הדברים כאילו נדרש ידע ומקצועיות מיוחדים הוא הטעות. ובעניין אמון הטענה שווה בין אם המשגיח מארגון זה או אחר. כל הרוצה להקפיד על עצמו מוזמן, אבל הפיכת קולא לטריפה היא מנגינה שאי אפשר לשמוע.
טעות בידך
מפריח היונים | 28-11-2019 14:05
שתי נקודות מהותיות שהתעלמת מהם בדבריך: 1. יש הבדל בין אדם פרטי שבורר לעצמו לבין עסק כלכלי שמפסיד כסף על הבדיקות הללו בזמן ובמוצרים שהוא צריך לזרוק לפח אם הם מתגלים כלא כשרים ולכן צריך סמכות חיצונית בודקת. 2. מדובר על אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות ולכן הם כלל לא נאמנים לבדוק דברים כאלו. מי שאין לו יראת שמים ואינו מקפיד על ההלכה אינו יכול להיות הסמכות שעוסקת בענייני כשרות
19
תגובה לכל המתלהמים
איש יהודי | 14-01-2019 8:11
למי שכתב שהאגמ לא התיר ג׳לטין אני ממליץ לפתוח ספר וללמוד, גם ביוד חלק ראשון וגם בחלק שמיני, בנוסף התירו את זה האחיעזר, החזון איש ועוד גדולי עולם, למי שכתב שסה מיוצר משומן ועורות טריים, אני חותם ששמעת את זה ולא ראית מעולם מפעל של ג׳לטין, זה מה שמספרים לכם, אבל זה שקר! ולא נכון! לגבי מי שכתב על אבקת חלב נכרי, לא כתבתי על אבקה אלא על חלב ממש! וזה שהגיב שמעולם לא התירה הרבנות חלב נכרי רני דן אותך לכך זכות בזה שאתה כנראה צעיר לימים ולא יודע מה היה פה לפני בוודאות הרהר התירה גבינות המיוצרות מחלב נכרי, ונמכרו כמעט בכל מרכול. (עם הכשר חול כמובן) לגבי ירק עלים חוץ מהתלהמות לא קיבלתי שום תשובה, הבאתי במפורש פוסקים שמתירים, העניין הוא פשוט מאד לרוב הפוסקים (ולא מומחי החרקים שמתפרנסים מזה ומפחידים את העולם) אדם חייב לבדוק בעיניו, אם הוא לא ראה חרק ולא משנה מה הסיבה לא עובר על שום איסור. למי שכתב שזה עשרות לאווים גם לא נכון, חרק בתערובת זה לא לאו, אם לא מתכוון לבנות ממנו זה גם לא לאו, אם היה כמתעסק, זה גם לא לאו, ועוד... אל תזמינו אותי לאכול במקומות כאלה, ולא אמרתי לאף אחד לאכול במקומות כאלה, זכות כל אחד להחליט איזו רמת כשרות הוא רוצה לאכול, טוב ויפה להקפיד על מהדרין! אבל לא לכפות את כל החומרות בעולם על הציבור הכללי, אחרת אלו התוצאות, תמשיכו כך הרבנות ממשיכה במדרון שבו היא הגיע בגלל הדברים האלו, וכל זמן שתמשיך היא תמשיך להחליק חזק יותר ומהר יותר. לצערי.
גם לשיטתך
איש יהודי, | 16-01-2019 7:19
אחיעזר, ציץ אליעזר, יביע אומר חלק שמיני סימן יא, ועוד רבים וטובים, וגם הרה״ר שהתירה עד לפני כמה שנים. מה איתם? קנה רצוץ? תשובה ותגובה לא עיניינית....
נא לדייק
שלמה | 14-01-2019 19:02
תשב ותלמד בעצמך את האגרות משה או שתציין מקור מדוייק.
20
ארגון ''צהר'' הפך להיות ''צרה'' וחבל.
עמוס | 14-01-2019 9:37
הבנתם?
21
תגובת רבני צהר
שמואל מרקוביץ | 15-01-2019 15:22
למדתי דבר חדש: רבני צוהר מספקים לא רק משגיח כשרות אלא גם משגיח ישיבתי הנותן שיחות מוסר (כי אין לו משהו טוב יותר) עלו והצליחו גם בזה!!! אולי בזה תהיו יותר מוצליחם
22
כשרות רבנות או צוהר
חיה מונק | 15-01-2019 18:35
הרב המכובד לא בדק אם משגיחי הכשרות של הרבנות מגיעים ועושים את מלאכתם. לצערינו רוב משגיחי כשרות של הרבנות עושים עבודתם פלסתר. מופיעים פעם במסעדה ולא מופיעים פעמיים. במקום להתקיף את רבני צהר אולי תשפרו את השירות כולל עבודת משגיחי כשרות.