עקב השלג הכבד: אתר החרמון ייסגר למבקרים - סרוגים

עקב השלג הכבד: אתר החרמון ייסגר למבקרים

בעקבות השלגים הכבדים שנרשמו באזור, בחרמון הודיעו כי האתר ייסגר מחר למבקרים. הנהלת האתר פועלת לפלס את השלג כדי להביא לפתיחה מהירה. בשאר הארץ צפויה מחר התחממות

עקב השלג הכבד: אתר החרמון ייסגר למבקרים
  (צילום: אתר החרמון)

המערכת החורפית שפקדה השבוע את ישראל תגיע הערב (רביעי) לסיומה- אך עדיין תשפיע על החרמון. באתר הודיעו כי האתר ייסגר מחר למבקרים, בשל השלגים הכבדים שנרשמו במקום.

עם זאת, צוות האתר הודיע הערב כי הוא פועל לפלס את השלגים- בכדי לאפשר את פתיחתו של האתר לציבור המבקרים והגולשים בימים הקרובים.

התחזית למחר: התחממות בדרך לסופ"ש נעים

במהלך הלילה הגשם צפוי להיחלש בהדרגה, ויהיה מעונן חלקית אך עדיין קר מהרגיל לעונה. מחר מזג האוויר יתבהר ותחול עליה קלה בטמפרטורות, שתימשך גם בשישי ושבת בעיקר בפנים הארץ. הטמפרטורות הצפויות היום והלילה: בירושלים 11-3, בתל אביב 18-8, בחיפה 15-7, בצפת 9-3, בבאר שבע 16-4; ובאילת 21-9.

במהלך הימים האחרונים נרמשה זרימת שיא בנחלי הצפון, זאת לאחר שנרשמו כמויות מרשימות למדי של גשמים באזור. מתחילת המערכת מעלות רשמה את כמות הגשמים הגדולה ביותר עם 167 מ"מ, וצפון רמת הגולן אחריה עם 157 מ"מ. כמו כן, בעכו ירדו 119 מ"מ של גשמים, ובחיפה נרשמו 89 מ"מ. מחוץ לאזור הצפון, נרשמו 47 מ"מ גשם בירושלים ו-30 מ"מ בתל אביב.

גשמי הברכה גם הובילו לעלייה ניכרת במפלס הכינרת, שעלתה בסך הכל ב-20 סנטימטרים בשלושת הימים האחרונים. עם זאת, המפלס נמצא עדיין 1.24 מטר מתחת לקו האדום התחתון, ורק 0.63 מטר מעל הקו השחור. לכנרת מלאה חסר עוד 5.44 מטר.

מרשות המים נמסר כי "מיום ראשון עד הבוקר, ירדו כמויות משקעים יפות, בצפון וסביב אגן ההיקוות של הכנרת. כמויות אלו גרמו לזרימות יפות בנחלים השונים באגן, התורמים לעליית מפלס הכנרת. בירדן (גשר הפקק) נרשמה ספיקה של 100-110 קוב/שניה, ספיקה שנרשמה בפעם האחרונה בחורף 2013! זרימות הירדן, יחד עם זרימות נאות בשאר הנחלים, בצרוף עם קצת גשם ישיר גרמו לעלייה נוספת במפלס הכנרת של 11 ס"מ מאתמול בבוקר, והמפלס הבוקר עמד על 214.24-."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו