עוד שר לשעבר הולך לכלא: הסדר טיעון בעבירות ריגול לגונן שגב

עוד שר לשעבר הולך לכלא: הסדר טיעון בעבירות ריגול לגונן שגב

הבוקר נחתם הסדר טיעון עם השר לשעבר גונן שגב,במסגרתו יודה בעבירת ריגול חמור ויישלח ל-11 שנות מאסר. הסדר הטיעון הפחית את סעיף סיוע לאויב בזמן מלחמה ובעקבות כך הוקל עונשו

author-image
עוד שר לשעבר הולך לכלא: הסדר טיעון לגונן שגב
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הבוקר (ד') נחתם הסדר טיעון עם השר לשעבר גונן שגב, לאחר המעצר הדרמטי: החל משפטו של גונן שגבבמסגרתו יודה בעבירת ריגול חמור ויישלח ל-11 שנות מאסר. הסדר הטיעון הפחית את סעיף סיוע לאויב בזמן מלחמה ובעקבות כך גם הקל בעונשו.

הסדר הטיעון דורש את אישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים. יש לציין כי ההערכה כי גזר דינו של שגב ייחרץ בהסדר טיעון עמדה לאורך כל הפרשה, מאז נתפס לפני כחצי שנה. בעבר טען שגב: "רציתי להיות סוכן כפול, המניע שלי היה לנסות ולשקם את התדמית שלי שספגה מכה אנושה. לא רק שלא פגעתי בביטחון המדינה, קיוויתי לסייע לביטחון המדינה". כשהתבקש לסכם את גרסתו טען שגב: "הודעתי לבכיר לפני שנים על הקשר עם האיראנים וציפיתי להוראות הפעלה".

מדוברות בית המשפט נמסר: "לפני זמן קצר הוצג לבית המשפט המחוזי בירושלים הסדר טיעון בעניינו של השר לשעבר גונן שגב. במסגרת הסדר הטיעון הודה והורשע גונן שגב בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעות לאויב. הצדדים הסכימו שיעתרו במשותף לעונש של 11 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. הטיעונים לעונש יישמעו ביום 11.02.19. על פרטי יתר העובדות חל צו איסור פרסום. בשלב זה לא יימסרו פרטים נוספים."

הציבור לא יוכל להיחשף לכל מה שקורה בתיק

לפי מה שהתיר לפרסם בית המשפט בעבר, מתוך כתב האישום נגד שר האנרגיה והתשתיות לשעבר, עולה כי שגב פעל להשגת מידע רגיש והעביר אותו לגורמים עוינים- ובכך סייע לאיראן במלחמתה נגד ישראל. עם זאת, בשל רגישות הנושא הוחלט לערוך את הדיון בדלתיים סגורות, ובפרקליטות הסבירו כי מדובר במהלך שיימשך גם בדיונים הבאים.

"לצערי, התיק הזה יתנהל כולו בדלתיים סגורות" אמרה התובעת בתיק, עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים. "בשל צורכי ביטחון, הציבור לא יוכל להיחשף לכל מה שקורה בתיק. אנחנו נעשה מאמץ לחשוף כמה שיותר פרטים, אך יישארו דברים שהציבור לא יוכל להיחשף אליהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סוף גנב לתלייה. סוף מרגל לתליה.
ליאת דוידוביץ | 09-01-2019 10:00
כמה מאכזב.
2
ישראל מרחמת על הרשעים לכן הקב"ה מרחם עלינו.
יפה יוסף | 09-01-2019 10:16
תודה לאל.
3
שגב
אתי | 09-01-2019 11:32
צריך לשבת יותר שנים בכלא הוא לא מתביש שר בכנסת ישראל למכור את המדינה שלו לאויב בושההה
4
עוד מזימה
התמים | 09-01-2019 14:00
עוד מזימה של הסמולנים המרושעים. השבכ סתם עצר אותו, הוציא ממנו הודאה בשיטות חקירה אכזריות ועכשיו בית המשפט המושחת שופט אותו למאסרעוד היום יוצא מכתב רבנים, בראשות הרב דוב ליאור, התומך בו !
5
זה ריגול ובגידה ואנחנו נמצאים לכאורה סמצב חרו
דוד | 10-01-2019 8:43
חייב גזר דין מוות