בין עצב לשמחה: רועי ידיד בראיון חשוף מתמיד

בין עצב לשמחה: רועי ידיד בראיון חשוף מתמיד

לאחר שאיבד את אביו, הזמר והיוצר רועי ידיד מדבר לראשונה בראיון לסרוגים על התקופה הקשה שעבר ("לא ידעתי מתי הסוף יגיע"), השיר שהגיע בול בזמן והאלבום החדש שבדרך- בו משתף פעולה עם חבריו הטובים חנן בן ארי וישי ריבו ("מכיר את ישי מאז שהוא היה בן 14")

author-image
רועי ידיד: "מצאתי את עצמי חצי יום פשוט בוכה"
  (צילום: אילן סימן טוב)

גלים של עצב ושמחה: לאחר תקופה לא פשוטה שעבר, הזמר והיוצר רועי ידיד, מנסה לאסוף את השברים וחוזר עם סינגל חדש ומחזק שמסכם באופן הכי מדויק את העליות והירידות בחיים.

"בתוך הקונפליקט של העצב והשמחה החלטתי להוציא את השיר הזה" מספר ידיד לסרוגים "לפני תשעה חודשים אבא שלי קיבל את המחלה, אובחן אצלו סרטן בראש. אין אף אדם שהצליח להחלים מהסוג הזה של המחלה, אבל קיווינו שאבא שלי ישבור את הסטטיסטיקות, אבל לצערי זה לא קרה.

כיוון שזה סרטן בראש, התפקודים שבגוף מתחילים לקרוס אחד אחרי השני. זה מתחיל בשיתוק חצי גוף, אחרי זה החצי השני, אחרי זה בדיבור. זו מחלה שגורמת לאבד צלם אנוש, עד שהוא מגיע לסוף שגואל אותו מהייסורים."

את השיר החדש "חוף מבטחים", הלחין ידיד על המילים שכתב חברו היועץ האסטרטגי, משה קלוגהפט לפני בכלל 10 שנים. "אני מכיר את משה מגיל 20, שזה אומר 18 שנה. אני לא מהאנשים שמצליחים מהר להלחין,  כדי שאצליח להלחין אני חייב להתחבר לטקסט וכשהוא נתן לי את הטקסט של השיר הזה, הלחן פשוט הגיע".

"כל מה שאגרתי והדחקתי כל התקופה הזו פשוט נשפך"

מאז אותו ערב השיר נכנס לפינה חמה בלב, אבל לא הספיק להיכנס לאף אלבום שידיד הוציא עד כה. "כל פעם שהגעתי אליו, הרגשתי שזה לא הזמן הנכון". אך לפני חודשיים הכול התהפך כאשר אימו האזינה לסקיצה של השיר והתרגשה עד דמעות וגרמה לידיד להאזין שוב לשיר בתוך כל התקופה הקשה.

"כל מה שאגרתי והדחקתי כל התקופה הזו פשוט נשפך, מצאתי את עצמי חצי יום פשוט בוכה" סיפר ידיד "השיר הזה פתאום ריסק אותי, הוא היה בול מתאים למה שעבר עלי. הרגשתי שזה פשוט אמר את כל מה שרציתי לומר ולא הצלחתי, מרוב שהייתי עסוק בכל כך הרבה דברים".

בתור הבן הבכור במשפחה, ידיד החליט לנצל כל רגע פנוי עבור טיפול באביו, תוך שהוא משלב בלילה את ההופעות, עזרה למשפחה ומתפקד כאבא לשישה ילדים. "כשתכננתי להוציא את השיר, לא ידעתי שאבא שלי קרוב לסופו. סגרנו גרפיקה, יח"צ, הכול- רגע לפני שהוצאנו את השיר לאוויר, אבא נפטר".

ידיד המוכר גם בתור הסולן של להקת החתונות "ענבי הגפן", שם בצד את כל לוח ההופעות לאחר האבדה הקשה "השבעה ניתקה אותי לגמרי מהעולם וכשקמתי מהשבעה היה יום מאוד מטלטל. בבוקר הייתי צריך לעלות לקבר ובערב היתה לי חתונה שאני צריך להופיע בה. זה היה מעבר מאוד קשה עבורי ורציתי לבטל את ההופעה, כי הרגשתי שאני לא מסוגל לעשות את זה. תשעה חודשים עוד הצלחתי להסתדר עם ההופעות על אף שהייתי צריך לסעוד את אבי ז"ל וללכת להופיע בערב".

אביו של ידיד ז"ל, שנה לפני שחלה (צילום: אבי עמרם)

הכול השתנה לאחר שהמנהל האישי של ידיד, התקשר להסביר לו את המקרה הרגיש שעומד מאחורי החתונה שהגיע בתזמון לא פשוט עבורו "הוא סיפר לי שמדובר בכלה מאוד מיוחדת שעברה תאונת דרכים, בה איבדה את אמה ונפצעה קשה מאוד וזה חשוב לה שאבוא. הרגשתי הזדהות עצומה איתה ובעיקר השגחה פרטית שדווקא ביום כזה אני צריך להופיע בחתונה כזו".

איך בכל זאת הצלחת לקום מהכאב וללכת לשמח? 

"זו היתה חתונה שלא אשכח בחיים שלי. 500 איש בערך באו לנחם אותי, החופה היתה עצובה מבחינתי אבל לאט לאט ה' נתן לי את הכוח והצלחתי לשמח את הזוג המיוחד הזה".

השיר שחנן בן ארי הלחין בסלון של ידיד

השיר "חוף מבטחים", צפוי להיכנס לאלבום החדש והשלישי במספר של ידיד, הצפוי לצאת בחודשים הקרובים לאור. באלבום החדש נמצאים שירים שנכתבו על ידי ישי ריבו וחנן בן ארי, שהם חברים קרובים של ידיד.

"ישי ריבו הוא חבר ותיק שלי, הכרתי אותו מאז שהוא היה בן 14 ויצא שבכל אלבום שלי הוא כתב שני שירים" מספר ידיד וחושף "יש עוד שיר באלבום החדש שחנן בן ארי הלחין אצלי בסלון בבית, למילים שלו ושל משה וזה השיר גם שנשאר לסגור ולהוציא את האלבום לאור. זה יהיה אלבום באמת משובח ומושקע שעבר איתי כברת דרך ומקווה שהוא יצליח לגעת בלבבות של כל אחד ואחת."•

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו