איך להתגונן מפריצה דיגיטלית? - סרוגים

איך להתגונן מפריצה דיגיטלית?

בשנים האחרונות וככל שהטכנולוגיות החדשניות מתרבות, ונעשות נגישות וזמינות לכולנו, רבים מאיתנו הופכים את הבית לחכם יותר. השליטה הטכנולוגית הפכה לחלק בלתי נפרד מהתנהלותנו היומיומית - אנחנו שולטים במזגן, בטלוויזיה ובאורות דרך הסמארטפון- הנה 5 פעולות שכל אחד מאיתנו יכול לעשות בקלות כדי להתגונן מפני פריצה דיגיטלית

author-image
איך להתגונן מפריצה דיגיטלית?
  מתוך האתר: pexels.com

5 המלצות פשוטות להתגוננות מפריצה דיגיטלית

השליטה הטכנולוגית בחיינו – כגודל הנוחות כך גודל הסכנה

בשנים האחרונות וככל שהטכנולוגיות החדשניות מתרבות, ונעשות נגישות וזמינות לכולנו, רבים מאיתנו הופכים את הבית לחכם יותר. השליטה הטכנולוגית הפכה לחלק בלתי נפרד מהתנהלותנו היומיומית – אנחנו שולטים במזגן, בטלוויזיה ובאורות דרך הסמארטפון. מצד אחד, השליטה הטכנולוגית הופכת את חיינו לנוחים וקלים יותר, אך מאידך היא גם הופכת אותנו לפגיעים יותר. אם בעבר פורץ נדרש להשקיע מאמץ פיזי כדי לפרוץ לביתנו דרך הדלת או החלון ולאתר היכן נמצאים דברי הערך שלנו, כיום הפורצים יושבים בנוחות בבית מול המחשב, פורצים לרשת שלנו וגונבים את המידע האישי שלנו ללא כל מאמץ. זאת ועוד, בניגוד לפריצה פיזית שניתן לראותה, לחזותה ולהתגונן מפניה, כשמדובר בפריצה וירטואלית, לעיתים אנו לא מודעים לנקודות הדיגיטליות הרגישות.

בכתבה זו נציג 5 המלצות של מומחים מתחום לימודי סייבר על פעולות שכל אחד מאיתנו יכול לעשות בקלות כדי להתגונן מפני פריצה דיגיטלית.

1 – בחרו סיסמאות בחוכמה. הקפידו לבחור סיסמאות ארוכות ומורכבות אך לא מסובכות מכדי שתזכרו אותן בעל פה. אל תשתמשו בפרטים טריוויאליים וידועים כמו תאריך הלידה שלכם, שם משפחתכם או אפילו שמה של חיית המחמד שלכם.  אפשר למשל לבחור בשם של סרט אהוב עליכם או שורה משיר אהוב שאין סיכוי שתשכחו, לבנות סיסמה מהאותיות הראשונות של מילות השם או המשפט ולהוסיף מספר או סימן מיוחד. מומחים ומנחים של לימודי סייבר טוענים כי סיסמאות הנבחרות בשיטה זו הן זכירות עבורכם אך קשות לפיצוח גם ע"י הפורצים המיומנים ביותר. בנוסף, חשוב לבחור סיסמאות שונות לאתרים שונים ולא להשתמש באותה סיסמה לאורך כל הדרך, גם אם זה מפתה ונוח.

 

2 – הקפידו על אימות כפול. אם שרת האימייל שלכם או שירותי הענן בהם אתם משתמשים מאפשרים זאת – התקינו אפשרות אימות פרטים בשני שלבים. בצעו אימות כפול בכל מקום בו ניתנת לכם האופציה לכך, לדוגמה בפייסבוק, בג'ימייל או בדרופבוקס כשניתן הן להקליד סיסמה והן לקבל קוד אימות לטלפון. עם הזנת שם המשתמש שלכם והסיסמה, תידרשו להזין גם קוד אימות שיישלח בהודעה לסמארטפון שלכם. בג'ימייל תתבקשו להזין קוד חדש מדי חודש או בכל ניסיון כניסה לשירות מהתקן אחר. בזכות האימות הכפול, גם במידה והאקרים יצליחו לפצח את סיסמתכם, תמנעו מהם את האפשרות לפרוץ לחשבונכם.

 

3 – השקיעו באנטי וירוס. אם יש לכם אנטי וירוס חינמי זה מעולה אך זה עדיין לא מספיק כדי להגן עליכם ממתקפת סייבר. מרבית ספקיות האינטרנט בישראל יוכלו לספק לכם פתרונות הגנה רשתיים בסכום סמלי. ההשקעה שלכם באנטי וירוס תהיה אפסית לעומת הנזק העצום שעלול להיגרם לכם כתוצאה מגניבת מידע. גם אם הגנתם של האנטי-וירוסים אינה מלאה היא עדיין מועילה.

 

4נעלו את מחשבי הלוח ואת הסמארטפון. בדיוק כמו שאתם נועלים את דלת הכניסה לביתכם או למשרדכם כדי שאיש לא יוכל לפרוץ אותה, כך תעשו גם עם המכשירים שברשותכם. אמנם זה פחות נוח להקיש סיסמה פעמים רבות ביום כדי לפתוח את המכשיר, אך עם הזמן ה"לא נוח" יהפוך להרגל טבעי שיפסיק להעיק עליכם.

 

5 – תספרו עד 10 לפני כל ציוץ או כתיבת סטטוס.  כל סטטוס שאתם כותבים בפייסבוק וכל ציוץ בטוויטר עלולים לחשוף פרטים שיסייעו למעוניינים בגניבת זהותכם. היום, כשכולם חולקים את המידע הרגיש בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות, איש לא צריך לנבור בפח האשפה בחצר ביתכם כדי לאתר מסמכים שפרטיכם רשומים בהם. תזכרו את זה – שחררתם מידע לפייסבוק? אתם לא שולטים בו יותר. תשלטו בעצמכם!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו