תפסיקו להאשים את הרבנים בבעיות האישיות שלכם - סרוגים

תפסיקו להאשים את הרבנים בבעיות האישיות שלכם

בכל כתבה על "הכביסה המלוכלכת" של הציבור הדתי לאומי, זאת אומרת: הומואים, גרושים ורווקות זקנות, תמיד יש תלונה על הציבור. איכשהו אותו מרואיין חף מכל פשע ותמיד הציבור או הרבנים הם האשמים במה שקרה לאותו מסכן. אולי די?

תפסיקו להאשים את הרבנים בבעיות האישיות שלכם
  לא הרבנים אשמים.. (פלאש90)

"החברה לחצה עלי להתחתן מוקדם, לפני שהייתי מוכן, לכן התגרשתי".

"אם רק החברה הייתה מקשיבה לי, ומאתרת את המצוקות שלי לפני… חבל".

שוב ושוב, בכל כתבה על "הכביסה המלוכלכת" של הציבור הדתי לאומי, זאת אומרת- הומואים, גרושים ורווקים, יש תמיד תלונה על הציבור. איכשהו אותו מרואיין חף מכל פשע ותמיד הציבור או הרבנים הם האשמים במה שקרה לאותו מסכן.

ואני כל הזמן שואל את עצמי, מי זה הציבור הזה? מי זה האנשים או הגוף העוצמתי הזה, שגורם לאנשים להתחתן מוקדם מדי, להתגרש מאוחר מדי או להתחפר בארון לנצח?

עד היום, האמת, לא הצלחתי לשים את הנקודה בול, אז החלטתי להעלות כמה אפשרויות ששמעתי מחברים ושאר אנשים… (הדיון מועבר בדו שיח, כדי לשמור על אותנטיות).

זה הרבנים אשמים

כן, כן אותם אנשים שלמדו תורה הרבה שנים, ואז נהיים ראשי ישיבות גבוהות, הסדר, תיכוניות, אולפנות, הם הציבור. הם המחנכים ומתווים לנו את דרכנו בחיים, הם מכוונים את חיינו על פי התורה, ויוצרים עלינו מעין לחץ להגשים את החזון התורני שלהם.

אתה יודע, לא נראה לי, האם אי פעם עשיתי משהו כי רב אמר לי? האם אי פעם, כי הרב אמר גרם לי לעשות משהו שהוא מעבר נגיד ל"לא לאחר לשיעור בישיבה התיכונית"? נראה לי שלא.

מעולם אף פעם לא עשיתי משהו שרבנים אמרו, אז להאשים אותם בחתונה מוקדמת?!? נראה לי הזוי.

זה לא שהם אומרים במפורש, אלא יוצרים אווירה. מעין אטמוספירה לא מורגשת שבה לנטיות הפוכות אין מקום, ורווקים מבוגרים הם מוקצה מחמת מיאוס.

יכול להיות. ואז…?

מה זאת אומרת ואז…? הם השדרה של הציבור הדתי, והם צריכים לייצר אווירה נינוחה וחמה, כלפי מי ששונה או מתקשה להגשים את החזון שלהם, למרות שזה לא נוח להם!

רגע, רגע, אתה טוען שהרבנים זה השדרה של הציבור. לא נכון, בצורה אפילו יותר בוטה, מי שם עליהם בכלל?!. בחייך, הם אומרים לנו דברים מסוימים, וכמעט כל הציבור עושה מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, ואיך שהוא רוצה.

אנחנו לא חצר חסידית שרב מתווה את כל החיים של החסידים, אנחנו אולי המון אנשים, שאוהבים דברי תורה נעימים ורוחניים מהרבנים שלנו, עם עוד כמה פסיקות מקלות. לומר שהם השדרה של הציבור זה הזוי… כמה פעמים בישיבה הקשבת לראש ישיבה שלך ועשית במדויק את ההדרכה שלו בלימוד תורה?!

אם נודה על האמת (וכדאי שנעשה זאת), רוב הביינישי"ם עושים מה שהם רוצים בישיבה, ואין להם שם ממש דין או דיין. אז לומר שבגלל שהרב התחתנת מוקדם?! למה, כי הלכת אליו מיוזמתך בשיעור ב', להתייעץ איתו מה לעשות עם חברה שלך, זה אומר שהתחתנת בגללו?!…

כן, הוא זה שאמר שלצאת הרבה זמן יכול להרוס את הקשר…

אז מה, הוא גם זה שאמר לך לקום כל בוקר לסדר בוקר, ועדיין עשית מה שאתה רוצה. הוא זה שאמר לך שכדאי לך להישאר שבתות בישיבה, ועדיין העדפת לנסוע להיות עם החברה. אז לקום לסדר בוקר, אתה לא מקשיב, אבל בדבר כל כך זוטר ולא משמעותי כמו חתונה אתה מקשיב?!

בקיצור, יש לכם בעיות? לא התחתנתם? התגרשתם? יש לכם נטיות אחרות?, אולי תתחילו להאשים קצת את עצמכם לפני שאתם פותחים פה עלינו ועל הרבנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האשמה נופלת קודם כל על "
זאב | 18-03-2012 15:41
2
לרבנים יש אחריות כלפי הקהילה והציבור אותם הם מייצגים
זאב | 18-03-2012 15:44
ומנהיגים. אני לא בא להסיר את ה"אשמה" מהאנשים שנתקלים בבעיות, תקלות ותלונות, להפך- הם הראשונים שצריכים לדאוג לפתור את הבעיות הללו
3
כתבה שטחית ביותר של מבינה מה תפקידם והשפעתם של רבנים על
| 19-03-2012 14:00
חלק מן הציבור.