שימו סוף לכפייה בישראל, תפסיקו לגייס בנות לצבא

ישראל היא המדינה היחידה בעולם המחייבת בחוק גיוס נשים. כבר לפני שלושים שנה אמר הרמטכ"ל רפול שאין צורך בבנות בצבא ושדוקטרינת השוויון בין המינים השלטת היא שכופה את המשך החשיבה שישראל צריכה לגייס נשים לשירות חובה. אולי הגיע הזמן להפסיק לגייס את הבנות?

שימו סוף לכפייה בישראל, תפסיקו לגייס בנות לצבא
  למצולמת אין קשר לכתבה. (פלאש90)

השבוע הועלתה הצעת חוק שמטרתה להחמיר בבדיקות הנערכות לבנות המצהירות על "דתיותן" כדי לזכות בפטור מגיוס לצבא.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם המחייבת בחוק גיוס נשים. על פי נתונים ממחקרים שפורסמו בעשור האחרון, בנות מהוות כ-30% מהמתגייסים. המהפיכה הפמיניסטית בדור האחרון פתחה את השירות הקרבי בפני נשים, כ-3% מהמגוייסות אכן משרתות בשירות קרבי.

הדיון המתנהל היום סביב הרמאות בנושא ההצהרה של בנות על "דתיותן" צריכה להביא את ראשי הציבוריות לחשיבה מעמיקה: לא לשאול כיצד עוצרים את מערך המחילות התת קרקעיות בדרך לפטור מגיוס, אלא לבדוק האם עדיין יש צורך באותה מציאות עקומה היוצרת את חפירת המחילות?

במלים אחרות: במקום לחפש את הדרך לצוד את הרמאיות, צאו וחישבו מחדש – האם באמת יש צורך במערך גיוס חובה לבנות?

לא צריך בנות בצה"ל

הטענות רבות: משחר המאבק נגד גיוס בנות עמדו רבנים בחזית וטענו שיש סיכוי רב מדי לפגיעה חמורה בצניעות הבנות. הטענה הוגחכה, והושמה ללעג. כשמעמתים את המציאות עם הטענה ה"חשוכה", מסתבר שנתונים מ-2009 מצביעים על 445 אירועי הטרדה מינית שדווחו למצ"ח, וכשמקביל עולה כי 53% מהחיילות שהוטרדו מינית בחרו שלא להתלונן למצ"ח.

זכור לי כי הרמטכ"ל הלא-פוליטקלי-קורקט, רפול ז"ל, נאם בפני תלמידים בימי טרום פייסבוק ומכשירי הקלטה קטנים, אי שם בשנות השמונים המוקדמות, שאין צורך בנשים בצה"ל.

רפול, שהאמת היתה נר לרגליו, לא פחד לומר שנשים מיותרות בצבא: שאפשר למלא את תפקידיהן על ידי אזרחיות, ושרבות מדי רק נמצאות שם כדי לשרת גברים, על כל המשתמע מכך. כבר אז הוא הצהיר שדוקטרינת השוויון בין המינים השלטת היא שכופה את המשך החשיבה שישראל צריכה לגייס נשים לשירות חובה.

היום, רמטכ"ל שידבר כך – ייצלב בתקשורת הישראלית העדרית, המדירה את החשיבה הפתוחה והחופשית מבמותיה.

צעירות רבות מדי נפגעות במהלך השירות הצבאי. המספרים שפורסמו על פציעות של חיילות בשירות קרבי גבוהים, את ההשלכות על יכולת ההולדה של נשים צעירות אלו –נוכל לבחון רק בעוד דור. ההטרדות ומעשי האונס משאירות צלקות בנפשן של לפחות 1,000 צעירות מגוייסות בשנה (!).

האם לא הגיע הזמן לומר – די לכפיה?

האם ישראל בשלה לערוך מהפך חשיבתי, ולצאת מהמסגרת התודעתית שנכפתה על השיח הציבורי על ידי הפמיניזם הרדיקלי השמאלני שחדר, בלי משים, לשיח מיינסטרים ? האם לא הגיע הזמן להפסיק לכפות גיוס, ולאפשר לנשים להחליט עבור עצמן מה הן רוצות לעשות בחייהן לאחר גיל 18?

בנות הגדלות בתרבות שאינה מעודדת יציאה לצבא לא תרגשנה שהן צריכות לשקר , ולא תאלצנה לעמוד במעמד הלא נעים של "הצהרת דתיות", ומשטרת צה"ל לא תעסוק בבילוש שבתי ובמדידת מחשופים של מצהירות.

הצבא אינו סובל מחוסר בכח אחד – ההיפך הוא הנכון.

הגיע הזמן להכיר בכך שגיוס חובה היא כפיה תרבותית-השקפתית, שאין בו צורך אמיתי. די לנו שהמצב הביטחוני מחייב גיוס גברים להילחם על הבית. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ גישה נאורה של גיוס בנות רק בהתנדבות, הן לצבא והן לשירות לאומי.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
אני מאוד לא מסכימה עם הנאמר
| 13-03-2012 22:09
2
לראשונה נשמעת האמת
ליאת | 13-03-2012 22:40
זוהי האמת וכל האמת. אין צורך אובייקטיבי בגיוס בנות לצה"ל, זה לא מוסרי, לא תורם לביטחון , ואף לא משתלם כלכלית. די להיתממות: הסיבות הא-מ-י-ת-י- ו -ת לאמביציה לגייס בנות - ידועות גם ידועות. וד"ל.
3
חבל מאוד
cvcvc | 13-03-2012 22:47
נו טוב , אז לא נשים כפיה , ודוקא חבל כי מאוד מתאים לי...וזה מאוד חשוב שיהיו בנות בצבא, למה ,גם לנו יש שפם....
4
מי קבע שאין צורך בבנות בצבא שקר וכזב
יש | 13-03-2012 23:25
5
מי שמצהירה שהיא שומרת מצוות פטורה מגיוס ולחילוניות
דנה | 13-03-2012 23:31
גם כך יש בעיה של אונס וכו וכו שכולן תחזורנה בתשובה
6
אני מסכים עם הנאמר
דוד | 14-03-2012 1:24
עושה רושם שכתבה זו "גילתה את אמריקה" אולם הינה כתבה צודקת ביותר, כגיוס הנשים כך גיוס הגברים, צועקים על "המשתמטים" החרדים כאשר הינם רק 25 אחוז מכלל הלא מגויסים, (משתמטי שיינקין ודיזנגוף שלא מתגיסיים לשם שמים) מדינת ישראל מזמן הפסיקה לפעול עם שכל והגיון, אולי בזכות השמאלנים שיפטרו את כולנו מן הגיוס נפטר גם מן החובה המטופשת הזאת של גיוס נשים, במדינתנו המתנהלת כמו מדינה מן העולם השלישי.
7
אולי דווקא כן צריך בנות בצה"ל, אולי אפילו רצוי.
שיר | 14-03-2012 2:15
ישנה הרגשה מהכתבה שהכותבת אינה מכירה באמת את המערכת הצבאית ואת הדברים החשובים שבנות עושות בה. להתמקד בהטרדות מיניות-בהיבט מיני, בכדי לפסול פעילות חשובה למען הגנת המדינה זה שטחי ביותר. אני תקווה שלא ההטרדות המיניות הן אלו שיפריעו לנשים להשתלב במרחב הציבורי- ואם כן- זה רק יוכיח לגברים שיש דרך פשוטה מאוד כדי להשתיק נשים ולמנוע מהן להתקדם בחברה.
8
אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה קראתי מאמר כל כך תלוש מן
פופי | 14-03-2012 3:01
המציאות. האם את מנסה לומר שנשים המשרתות כיום בצבא מפריעות לגברים להילחם? "משטרת צה"ל"?! גבירתי, עדיף שלא תכתבי שטויות על עניינים שאין לך מושג בהם.
9
צה"ל היום הוא המקום הבטוח ביותר עבור נשים
אלי | 14-03-2012 7:39
בשום מקום אחר במדינה לא מבוצע תהליך של בקרה, פיקוח וענישה נגד עבריינים שמטרידים, אפילו יותר במלשכת נתניהו, אם כבר מטרידים בחורה עדיף לה שזה יהיה בצבא כי שם הסיכוי הטוב ביותר שהמטריד יקבל עונש הולם. פרט לכך לא לגייס נשים בטוענה שהם יפגעו מהעניין הוא שטויות מכיוון שלפי ההגיון הזה בכל מקום שבו נפגעות נשים אל להם להיות, זה הגיון עקום כמו לומר שאם יש תאונות דרכים אז צריך להוריד את כל הרכבים מהכביש. היופי בצבא שלנו שהוא מאחד אנשים מכל שכבות החברה, אנשים שלא היו נפגשים אחד עם שהשני או השנייה בנסיבות אחרות, פרט לכך נשים ממלאות היום תפקידים בטחוניים רבים ומשמשות ככח אדם מיומן מטווח רחב של תפקידים מתפקידי לוחמות, תומכות לחימה ותפקידים מנהליים.
10
כמה שטויות בכתבה אחת - רק הכותרת נכונה
דודי | 14-03-2012 9:17
צריך להפסיק את הכפייה הדתית בישראל !!!
11
מאיפה באו כל כך הרבה תגובות נגד
| 14-03-2012 10:54
מאמר כל כך נכון וצודק איך אפשר בכלל לחשוב אחרת?
12
חרדלים נאמר חרדים
ליאור | 14-03-2012 11:40
כל כך הרבה גיבוב של שטויות, לא קראתי כבר במון זמן. מי את שתקבעי, האם הצבא זקוק לבנות או לא... הצבא של מדינת ישראל, איננו כשאר הצבאות בעולם, הוא איננו צבא מקצועי, הוא צבא העם. וכצבא העם כולם משרתים. הדמגוגיה בדבר אונס, בעיות ילודה מורידות את רמת הדיון לרמה של הצגת האישה כמעין כלי לצרכי הרביה, כאשר רצוי כראיה דתית שהמרביע (תסלחי לי על הבוטות המתבקשת) צריך להיות נשוי, ושחס ושתהיה לו שליטה מלאה בנושא. זוהיא תפיסה חשוכה שמגיעה ממדרשת התפיסה החרדית, ולא מהתפיסה הדתית לאומית, שמפריחה את תפיסתה של האישה ככלי משחק בידהם של הגברים. וןכעת נפנה לעובדות, בתקופת הרמטכ"ל רפאל איתן, תפקידי הנשים בצה"ל היו מזכירות, ושאר מיני תפקידי מטה. אולם להזכירך שבקום המדינה ולפניה, שמשו הנשים כלוחמות לא פחות מהגברים, וגם כיום כמעט ואין תפקיד בצבא, שסגור במפני הנשים. ומי שיחליט בנושא יהיו הנשים עצמן ולא רב זה או אחר.
13
כל מילה נכונה
שי | 14-03-2012 14:00
אני זוכר איך בבסיס צבאי גדול כל סג"מ קיבל מזכירה, בלי קשר למידת הנחיצות בכך, והבנות ברוב שעות היום ישבו על הברזלים והשתעממו. כל זה במקום לקחת ג'ובנים אחד לפול טיים ג'וב. אגב, מי אמר שאנחנו בכלל צריכים גיוס חובה ולא צבא מקצועי? אה, כן, הציונים ההזויים אמרו זאת.
14
כל מילה בסלע
| 14-03-2012 15:58
ויש פה מתחזים בתגובות
15
בלי חיילות צה"ל נחלש. מה ההבדל
בן בסט | 14-03-2012 16:26
בין צבא לשאר משרות טכניות, תעשיתיות ,מנהליות באזרחות. אותן "סכנות" ואף יותר אורבות לנשים בכל מקום. אז בואו נחליט נשים בבית מטבח/לידה/לידה/מטבח שובם של ימי הביניים בעיירה במזרח אירופה
16
יש כפיה בצה"ל????
יאיר | 14-03-2012 19:06
כי אני שמעתי שגברים ממש ששים להתגייס בכל נפשם ומאודם...
17
אונסים יותר נשים בבתים אולי נכלא אותן ?
מירב שהיתה קצינה | 14-03-2012 20:34
בקיצור די לכתבות שובניסטיות . חבל שאישה אומרת את המילים של אדוניה ללא יכולת התנגדות . אני מבינה שקשה להיות דתיה (לשמוע את בן הזוג אומר ברוך שלא עשני אישה ועבד ) אבל עדיין יש גבול לתקיפת הפמניזם כפתרון לדסוננס הקוגנטיבי
18
מאמר אמיץ ואמיתי.יישר כח עצום ורב.
שלמה | 14-03-2012 21:19
ראיתי את המאמר הזה בכותרת,והיא צדה את עיני.וכמובן שמיד נכנסתי,כיון שזה מה שאני אומר תמיד בתגובותי בכיכר ועל כן שמחתי מאוד שיש בחורה צדיקה ואמיצה שאומרת את האמת.התרגשתי מאוד בקריאת המאמר הזה ותמיד אמרתי בכיכר שבאמת זו המדינה היחידה בעולם שמגייסת נשים כחובה. אומר בגילוי לב,אינני נמנה עם הצבור שלכם.אני אברך חרדי שכאב תמיד את הענין הזה של "איככה יועב זהב",איך יתכן שבנות ישראל יהיו למשיסה ובזיון במחנה בו בזמן שהתורה אומרת ,"והיה מחניך קדוש.ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך".ותאמרו לי גם אתם בגילוי לב,אנשי הציונות הדתית,עם כל הסברות שלכם שצריך לשרת בצ.ה.ל מה יעשה אותו הנער ולא יחטא.וכמו שאמרה אותה מטרוניטא לאחד מחכמי ישראל על הנסיון של יוסף הצדיק עם אשת פוטיפר,"אש בנעורת ולא תידלק"? אציג לפניכם עוד שאלות השמורות אצלי שמדי פעם בפעם אני מציג אותם בכיכר השבת,והרי הן לפניכם: הרב יעקב יוסף, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף במתקפה על הרבנות הצבאית: הרב יעקב יוסף: "רוב ספרי התורה של צה"ל - פסולים" "החייל הדתי בצבא הוא כמו היתום של הצבא, אין לו אבא שידאג לו. זו המציאות". במהלך שידור ברדיו קול חי, אמר הרב יוסף: "ספרי התורה שבצבא רובם ככולם לא עברו עדיין הגהה במחשב, כך שאם יביאו אותם למחשב אנחנו משערים מה תהיה התוצאה" ב)שיר התזמורת הצבאית: (בענין כפית הדתיים בצבא לשמוע שירת נשים) (צילוום: צה"ל) - והדתיים שותקים: כך הושפלו רבני ההסדר ללא שמץ של יראה, הרמטכ"ל הבהיר ל'רבני ההסדר' שנפגשו עמו כי "הסמכות הבלעדית ביחידות צה"ל - היא של המפקדים בלבד". אוי לאותה בושה (חדשות, צבא) פזמון: חבר מועצת שינוי: "צה"ל לא צריך חרדים" הדיון רווי האמוציות בנושא גיוס חרדים לצה"ל לא יורד מסדר היום, ובשטח כבר מתחילים להישמע קולות הקוראים למעבר לצבא מקצועי. מה זה צבא מקצועי? למה זה יותר טוב מהשיטה שקיימת כיום? ירון לרמן, חבר מועצת 'שינוי' קרא לפטור את כל החרדים משירות בצה"ל.(שמעתם? 'שינוי'.) גם קצינים וסגני אלופים הביעו תמיכה(לקוח מכיכר השבת) ג)עניני הגיוס לצה"ל: והיה מחניך קדוש,ולא יראה בך ערות !!! דבר,ושב מאחריך". "מי האיש הירא ורך הלבב....זה המתירא מעבירות שבידו.ולא ימס את לב אחיו כלבבו". מי היה מכריז את זה? עפ"י מי? מה פירוש "ערות דבר" בצ.ה.ל? מה פירוש,"ושב מאחריך? מה זה שכתב הרמב"ם,שאין יוצאין למלחמה אלא עפ"י נביא,בטח לא בן ארצי,או עפ"י אורים ותומים? מי כפה עלינו מדינה? מי כפה עלינו צבא? מי כפה עלינו בג"צ ערב רב? הצבא של היום של הצבא של דוד או שאול? מה זה,"אלף למטה,אלף למטה"? וה,נוק אווט",מה אמר המלאך ליהשוע לפני צאתם למלחמה? "עתה באתי".על ביטול תורה שעליה נאמר,אם בחוקותי תלכו... שתהיו עוסקים בתורה.ואז,"וחרב לא תעבור בארציכם".ופירש"י,אפי' לא חרב של שלום. אברכיך,מצמיח קרן ישועה סופי תיבות,חנה.
19
האם הכותבת שירתה בצבא? על סמך מה היא קובעת את קביעותיה?
שירה | 15-03-2012 6:19
ולעניין עצמו ....אני מאושרת ששיררתי בצבא זה תרם לי המון ואחנך גם את בנותיי לתרום . שימו לב לתגובה 18 את הולכת ומתקרבת לחרדים שטובים בלנצל את החילונים
20
משהו
מישהו | 15-03-2012 12:49
האם לא הגיע הזמן להפסיק לכפות גיוס, ולאפשר לאנשים להחליט עבור עצמם מה הם רוצים לעשות בחייהם לאחר גיל 18?