הר הבית לא רשום בטאבו, "פגיעה בסדר הציבורי" - סרוגים

הר הבית לא רשום בטאבו, "פגיעה בסדר הציבורי"

תוכנית שהוגשה למרכז למיפוי ישראל לצורך קידום הליך הרישום של הר הבית בטאבו, נדחתה על הסף. בג"ץ דחה את העתירה "נוכח הייחודיות של הר הבית"

הר הבית לא רשום בטאבו, "פגיעה בסדר הציבורי"
  הר הבי. צילום: Aharon Krohn/Flash90

נדחתה העתירה השבוע לקידום הליך הרישום של הר הבית בטאבו על שם המדינה: "חשש לפגיעה ממשית בסדר הציבורי".

לאחר שהתברר כי הר הבית אינו רשום כלל בטאבו על שם מישהו, ניסו בעמותת "ישי" בניהולו של יעקב הימן לקדם הליך רישום של הר הבית בטאבו על שם מדינת ישראל, כפי שפרסם הבוקר ארנון סגל במקור ראשון.

לאחר שניסו כמה שנים לקדם את המהלך, החליטו בעמותה לנסות בכיוון אחר והגישו תוכנית לצרכי רישום למרכז למיפוי לישראל. מנהל מרכז המיפוי שהבין את החומר הנפיץ שהגיע אליו, סירב לדון בתוכנית שהוגשה והשיב לעמותה את כספה.

לדברי מנהל המרכז למיפוי ישראל יש בתוכנית חשש לפגיעה בסדר הציבורי וביחסי החוץ של המדינה, גם אם יגיע לתכנית אישור ואפילו ראשוני. בנוסף, לדבריו, לעמותה אין זכות קניין בקרקע של הר הבית ולכן לא תוכל לעשות שימוש בתוכנית לשם הסדרת הקרקע ועריכת רישום ראשוני שלו בטאבו.

בעקבות תגובת המרכז למיפוי ישראל, פנתה העמותה לבג"ץ כי מנהל המרכז חרג מסמכותו. לדברי העמותה, המרכז מחויב לערוך ביקורת לתכנית ולבחון אותה בשיקולים מקצועיים וטכניים בלבד, ובמידה שהיא עומדת ברף המקצועי – לאשר אותה.

שופטי בג"ץ קיבלו את עמדת המדינה ודחו את העתירה שכן לעמותה אין זכות או בעלות על הקרקע, ומשכך אין לה זכות לבצע תכנון או מיפוי בהר הבית. בנוסף, נפסק כי המרכז למיפוי ישראל רשאי היה לסרב לטפל בתוכנית שהוגשה לו "נוכח הייחודיות של הר הבית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הר הבית
עזרא יעקב | 27-12-2018 10:23
הר הבית נקנה על ידי דוד מלך ישראל בכסף מלא. לעם ישראל זכות בעלות מלאה על הר הבית לכן מן הראוי שהר הבית יירשם כאדמות מדינהשל נם ישראל