ראש הישיבה נפרד מתלמידו שנרצח בפיגוע:"תכנן לחזור" - סרוגים

ראש הישיבה נפרד מתלמידו שנרצח בפיגוע:"תכנן לחזור"

הרב אריאל מורה, ראש ישיבת ההסדר בקריית אונו בה למד יובל מור יוסף הי"ד, מספר על דמותו של תלמידו ומציין איך הוא היה חלק ממהפכה שהתחילה בציונות הדתית לפני 20 שנה

author-image

(הרב אריאל מורה עם יובל מוריוסף הי"ד)

סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד שנפל בשבוע שעבר בפיגוע בגבעת אסף, היה תלמיד ישיבת ההסדר קרית אונו. חשיפת סיפורו האישי של יובל הי"ד פותחת צוהר למהפכה שהתחילה לפני כשני עשורים- לסיפורם המופלא של בוגרי תיכונים דתיים שלא למדו בישיבות תיכוניות ומשתלבים בישיבות ההסדר.

הרב אריאל מורה, ראש הישיבה בה למד יובל, נפרד מתלמידו: "יובל למד בתיכון דתי באשקלון. לאחר סיום התיכון בחר להצטרף לישיבת ההסדר בקרית אונו- ישיבה שהוקמה ויועדה עבור בוגרי תיכונים דתיים". הרב מורה מעיד שבישיבה התקדם יובל הי"ד בצורה מיוחדת בלימוד התורה בבניין המידות ובעבודת ד': "הוא התקדם בהתמדה בלימוד בסדרים והשתדל לנצל כל דקה פנויה".

בנוסף, במקביל להתקדמותו בישיבה יובל הי"ד גם התחזק ברצונו להתגייס לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל למרות שהוא היה יכול להיפטר משירות קרבי בשל מצבו המשפחתי המיוחד- שתי אחיות במשפחה הן בעלות צרכים מיוחדים ויובל הי"ד סייע לטיפול בהן. הרב מורה מספר כי "הוא התחזק ברצונו לשרת שירות קרבי ולשרת את המדינה בצורה המקסימלית בלי לעשות לעצמו הנחות". ראש הישיבה סיפר שלאחר השירות תכנון מור יוסף לחזור ללימוד התורה בישיבה.

הרב אריאל מורה על קברו של תלמידו יובל מור יוסף הי"ד

כזכור, לפני כעשרים שנה יזם של הרב יהושע ויצמן מהלך מקיף ויסודי שמטרתו הייתה פתיחת שערי ישיבות ההסדר והנגשת עולם התורה לציבור גדול של בוגרי התיכונים הדתיים שרובם באים מהפריפריה. בשנותיו הראשונות של מפעל ישיבות ההסדר, לא התאפשר לתלמידי התיכונים הדתיים להשתלב בישיבות מכיוון שהייתה מגבלה חוקית. בנוסף, אישורי דחיית השרות הצבאי ניתנו רק למי שלמד בישיבה תיכונית ונבחן בחמש יחידות בגמרא.

תלמידי התיכונים הדתיים התקשו לגשר על פני הפער הלימודי במקצועות הקודש ביניהם ובין בוגרי הישיבות התיכוניות ובשל כך לא התאפשר להם להשתלב בלימוד בישיבות ההסדר. רק בודדים הצליחו בכך. הרב ויצמן ביקש לאפשר להם להתחבר ללימוד תורה משמעותי משולב עם שירות צבאי איכותי. כתוצאה מהמהלך כיום ישנם כל שנה מאות בוגרי תיכונים שמשתלבים בישיבות ההסדר. מהם גם שעלו והתעלו בלימוד התורה ומשמשים כיום כרבנים חשובים.

הרב מורה מסכם ואומר כי "סיפורו האישי של יובל ז"ל משקף את המהפכה הגדולה שהתרחשה בתחום זה. ראש הישיבה הרב אריאל מורה סיפר שיובל הי"ד היה בעל רגישות מיוחדת והתחשבות בחבריו. כמה סמלי ומצמרר הדבר שיובל הי"ד בחר להתנדב להחליף את חבריו במשימה בה נפל. מתוך ההתחשבות בחבריו הוא הרגיש שהם עייפים ורצה לאפשר להם לנוח. אין ספק שדמותו האצילה כבן ישיבה ולוחם שבנה את עצמו בעולמה של תורה, בישיבת ההסדר, תהווה השראה לעוד רבים מבוגרי התיכונים שיבואו אחריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו