"ציפור קטנה בליבנו": מאות נפרדו מיגאל בשן בבימה - סרוגים

"ציפור קטנה בליבנו": מאות נפרדו מיגאל בשן בבימה

למעלה מאלף איש הגיעו היום לתאטרון הבימה, כדי לחלוק כבוד אחרון עם היוצר והזמר האהוב יגאל בשן, שהלך לעולמו בתחילת השבוע בגיל 68- צפו בטקס האשכבה

"ציפור קטנה בליבנו": מאות נפרדו מיגאל בשן בבימה
  (צילום מסך מתוך כאן 11)

מאות שחקנים ואמנים, בני משפחה וחברים הגיעו לחלוק כבוד אחרון ליוצר והזמר האהוב יגאל בשן, שנמצא ביום ראשון האחרון ללא רוח חיים בביתו בתל אביב.

מעל אלף איש עברו ליד ארונו של יגאל בשן שהוצב בתיאטרון הבימה, החל מהשעה 12:00. כעת נערך טקס האשכבה, חברים רבים מתעשיית המוזיקה והמשחק נפרדים בדמעות מבשן. בין הנוכחים באולם: ששון גבאי, שלומי שבת, רבקה מיכאלי, אהרון פררה, חני נחמיאס, תיקי דיין, טוביה צפיר, שולה חן ועוד.

כעת נערך טקס האשכבה. בשעה 15:00 יובא בשן למנוחות בבית העלמין בקריית שאול.

צפו בטקס האשכבה:

 (החל מדקה 14:00)

"הם ניסו אבל הוא רצה שלווה": ארונו של הזמר יגאל בשן הוצב ברחבת הבימה בתל אביב. שידור ישיר בכאן 11

פורסם על ידי ‏כאן חדשות‏ ב- יום שלישי, 11 בדצמבר 2018

את הטקס פתח המפיק והאמן פיטר רוט עם את השיר "שמיים" שכתב בשן. אחריו עלו להספיד את בשן חברים וקרובים שעבדו איתו במהלך חמשת העשורים האחרונים שלו במוזיקה.

"לעולם תהיה ציפור קטנה בליבי"

אהרון פררה, חברו של בשן להרכב "הופה היי", ספד לו בטקס האשכבה: "קשה להספיד חבר, קשה יותר להספיד חבר שהיה כמו בן משפחה. מי שהכיר את יגאל מאחוריי הקלעים יסכים שאת ההופעה הכי טובה, קיבלנו שם. יגאל תודה לך על החברות. לעולם תהיה ציפור קטנה בליבי, בליבנו".

"מסתבר שקשה להפריד את אבא שלי מיגאל בשן" ספרה ביתו אלינור בטקס האשכבה "אני סופגת את כל הסיפורים והחום בימים האחרונים ומפנימה משהו מהשנים האחרונות – הוא היה איש מרגש, שחצה דורות ופילח לבבות ונגע בכל כך הרבה אנשים עם הסיפורים היפים והארוכים שכולם רצו לשמוע. עם המלודיות הקליטות, עם התאווה לחיים ואוסף הבדיחות והעניין האמיתי בכל מי שנקרה בדרכו. הוא היה נדיב באהבה".

הבדרן והשחקן טוביה צפיר, שהיה חברו של בשן, ספד לו: "אני זוכר את יגאל בעבודה משותפת איזה מקצוען הוא היה. מעבר לכישרון שלו, הוא היה איש קפדן. קשה לשפוט בנאדם שנכנס לדיכאון. נראה לי שהכאבים הפיזיים הכריעו אותו. הוא לא הסכים לקבל עזרה לצערי".

גם מנהלו האישי של בשן בשנים האחרונות, פדי ייטב נפרד מיגאל ומסר: "התחברתי אליך בדקות של פגישה. חיבור לאדם מרגש עם אישיות כובשת ומבט נכון על כל נושא. ידענו עליות ומורדות, אבל ידענו לאהוב את מי שאתה" והוסיף "מיקה, את גיבורה בעיניי, את אמיצה, הבטחתי לך הבוקר שאשאר המנהל של יגאל לכל החיים".

(צילום: גל דרן)

כזכור היוצר, השחקן והזמר האהוב יגאל בשן, שהלך לעולמו בגיל 68- נמצא ביום ראשון האחרון ללא רוח חיים בביתו בתל אביב. אשתו מיקה בשן, סיפרה אמש (ב') בראיון לגלצ כי יגאל בחר לסיים את חייו, עקב כאבים קשים שסבל: "בשנים האחרונות התפתח אצלו דיכאון כתוצאה מכאבים מתמשכים. הוא בחר את סופו וגאל את עצמו מייסורים".

בשן הותיר אחריו אישה, שני ילדים ועשרות קלאסיקות שגידלו דור שלם והפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית. במשך למעלה מ-50 שנה הוא ניהל קריירה מוזיקלית מצליחה, במהלכה הביא לעולם המוזיקה עשרות שירי אהבה לארץ ישראל ושירי ילדות.

בין הקלאסיקות המוכרות עליהן הוא חתום, ניתן למצוא את: 'יש לי ציפור קטנה בלב', 'סיון', 'בואי נעשה לנו חג', וכמובן סדרת הילדים האהובה 'הופה היי'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שפל חדש של סרוגים. תמיכה באדם שהתאבד.
א | 11-12-2018 13:09
התאבדויות היא מגיפה לאומית שיש לגנות ולבוז לה.
צודק
צודק | 11-12-2018 13:32
מדוייק
2
יגאל בשן ז"ל
ראובן | 11-12-2018 15:31
לא שופטים אדם לאחר מותו,גם אם הדרך שבה בחר להיפרד מהעולם לא מקובלת עליכם ומה גם שהוא בחר לא להיות לנטל על משפחתו.בכל מקרה הוא יישאר חרות בליבם של רבים מאיתנו בני דורו שגדלו של שיריו.יהא זכרו של יגאל בשן ברוך.
3
היה אליל נעורי
חן | 11-12-2018 17:12
המומה וכואבת את לכתו
4
יהי זכרך ברוך, אוהבים אותך יגאל בשן.
מזל | 11-12-2018 19:16
כל כך עצוב וחבל שהוא התאבד. לצערי אשתו מיקה וילדיו סבלו וכאבו את מותו מאוד ויסבלו בעתיד. יהי זכרו ברוך.
5
תיקון טעות
ישראל | 12-12-2018 14:15
לא ניתן לחלוק כבוד אחרון עם אדם מת אך כן ניתן לתת לו כבוד אחרון. נא לתקן את הכתוב