חוטובלי: רבע מיליון שקל קנס לפרסומת שתבזה נשים - סרוגים

חוטובלי: רבע מיליון שקל קנס לפרסומת שתבזה נשים

במסגרת יום האישה הבינלאומי תגיש מחר יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ח"כ ציפי חוטובלי הצעת חוק שתקבע קנס בסך רבע מילון שקלים על גוף תקשורת שיציג פרסומת המציגה את גופן של נשים או חלקים ממנו כאובייקטים ללא קשר למוצר המפורסם. "מעמדן של הנשים בטלויזיה הולך ומתדרדר."

חוטובלי: רבע מיליון שקל קנס לפרסומת שתבזה נשים
  נשים הן לא אובייקט. חוטובלי (פלאש90)

חוטובלי אומרת די לפגיעה בנשים.

מחר (ג') יציינו במשכן הכנסת את יום האישה הבינלאומי, כשיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) מתכוונת להגיש הצעת חוק שתשים סוף לפרסום באמצעות גירויים מיניים.

על פי הצעת החוק שתוגש מחר הצעת חוק, המטילה קנס כבד של עד 226 אלף ש"ח (הקנס הגבוה ביותר בחוק העונשין) על גוף תקשורת שיציג "פרסומת המבזה או משפילה נשים, לרבות פרסומת המציגה את גופן של נשים או חלקים ממנו כאובייקטים ללא קשר למוצר המפורסם".

גוף תקשורת שיציג פרסומת כזו פעם נוספת במהלך שנתיים מהפרסום הראשון, יהיה צפוי לקנס של עד 552 אלף ש"ח, כלומר כפל הקנס הראשון.

"מדובר במהפכה חוקתית שתבטיח שיפור משמעותי במעמדן של נשים בחברה הישראלית", אמרה חוטובלי. "אחרי עיסוק חשוב ומדובר במקומות בהם נשים אינן זוכות לייצוג, הגיעה העת לטפל גם באותם מקומות שהאישה אמנם מוצגת, אך הצגתה מבזה ומשפילה, ולעיתים כאובייקט מיני שכל מטרתו גירוי יצרים".

שמים סוף לרזון החולני

חוק נוסף שאושר היום לקריאה שניה ושלישית הוא 'חוק הפוטושופ' של חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו וח"כ דני דנון.

על פי הצעת החוק, דוגמנים ודוגמניות בתת משקל לא יופיעו בפרסומות ובנוסף נקבע כי בכל פרסומת בה ייעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך.

החוק קובע כי מצב תת משקל יקבע על ידי בדיקת רופא בה ייבדק האם הדוגמן נמצא מעל 18.5 במדד ה- BMI.

"תופעת הפרעות האכילה מעבירה מסר מסכן חיים לנוער בישראל. דוגמניות מרוטשות בפוטושופ הסובלות מרזון קיצוני מעודדות אנורקסיה ומהוות איום חברתי אסטרטגי, אשר מוביל במקרים מסוימים למוות."

"חוק הפוטושופ יגן על הציבור, ינחיל הלכה למעשה את ערכי שנת הבריאות בה אנו נמצאים, ויחסוך מיליוני שקלים בשנה בטיפולים רפואיים", אמר דנון.

ח"כ אדטו אמרה בדיון: "באישור החוק היום שיגרה וועדת הבריאות מסר ברור: הפרעות אכילה הורגות ובכוונתנו להגן על ילדינו מאותם מודלים ומסרים מזיקים הפוגעים בבריאותם ומסכנים את חייהם.

"חוק זה ישים קץ למודל היופי האנורקטי המקודם על ידי תעשיות הפרסום, האופנה והתקשורת."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
החוןך שלה לא נראה אמיתי
רמי | 05-03-2012 17:44