הממשלה העבירה 14 מיליון ש"ח לבנימין: פיצוי על נזקי פינוי מגרון

הממשלה העבירה 14 מיליון ש"ח לבנימין: פיצוי על נזקי פינוי מגרון

בתום משא ומתן של המועצה האזורית בנימין מול משרד ראש הממשלה על נזקים שנגרמו מפינוי הישוב מגרון, סכום בין היתר על קידום פיתוח הישוב באמצעות העתקת מרכז המבקרים והיקב. גנץ: "יעזור ולו במעט"

14 מיליון ש"ח פיצוי לנזקי פינוי מגרון
  אדלשטיין נואם במגרון (צילום: דויד וויל)

הממשלה מעבירה בימים אלו 14 מיליון ש"ח לטובת קידום הישוב מגרון, כך מודיעים היום (שלישי) במועצה האזורית מטה בנימין. לטובת קידום פיתוח הישוב באמצעות העתקת מרכז המבקרים והיקב שנמצאים במקום.

במהלך החודשים האחרונים, ניהלה המועצה מו"מ מול משרד ראש הממשלה בנוגע לנזקים שנגרמו מפינוי הישוב מגרון. במסגרתו  סוכם בין היתר כי ינקטו צעדים על מנת שהקרקע בגבעת היקב תוקצה למגורים, מה שיאפשר את בניית הקבע בישוב בטווח קצר ומתן אפשרות למפוני מגרון ולתושבי הישוב לבנות את ביתם במקום.

גנץ בהנחת אבן הפינה לשכונת הקבע במגרון (קרדיט: דויד וויל)

בנוסף, מבנה היקב, מבני הציבור ואתר הקרואנים יועברו לבעלות המועצה, כשלפי ההערכה השווי הכולל של הסיכום הינו למעלה מ- 30 מיליון ש"ח.

ראש המועצה ישראל גנץ מסר: "הסיוע למועצה, יעזור ולו במעט, כדי להביא לקידום מהיר של פיתוח ההתיישבות במקום והקלה על המשפחות שאיבדו את ביתם בפינוי חסר תוחלת באמצעות בניית בית קבע במגרון". הוא הודה  למשרד רוה"מ, מזכירות הממשלה, משרד המשפטים ועוזר שר הביטחון לענייני התיישבות על כל הסיוע.

"תודה מיוחדת ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין על הסיוע והליווי העקבי לקהילת מגרון מתקופת המאבק ועד עתה. כראש המועצה אפעל בע"ה ביתר שאת להרחבת ההתיישבות וביסוסה במגרון ובכל חבל בנימין", דברי ראש המועצה החדש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו