כבוד: אביתר בנאי קיבל פרס למפעל חיים לזכרו של אורי אורבך ז"ל

כבוד: אביתר בנאי קיבל פרס למפעל חיים לזכרו של אורי אורבך ז"ל

הזמר והיוצר אביתר בנאי קיבל פרס למפעל חיים לתרבות יהודית משר החינוך נפתלי בנט, שיזם את הפרס לזכרו של אורי אורבך ז"ל. בנט מסר "הפרס מהווה רוח גבית אדירה לתרבות היהודית"

author-image
כבוד: אביתר בנאי קיבל פרס למפעל חיים
  (צילום: יוסי איפרגן לע"מ)

שר החינוך נפתלי בנט, העניק אמש (ג') את פרסי תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך ז"ל לשנת תשע"ח (2018) לאחד עשר יוצרים ויוצרות.

הזמר והיוצר אביתר בנאי קיבל פרס למפעל חיים, על פועלו המשמעותי בעולם התרבות היהודי. גם היוצרים נאור כרמי(צמאה) וליאור אלמליך, זכו אמש בפרס לתרבות יהודית בתחום המוזיקה.

הפרס אותו יזם בנט לפני שנתיים לראשונה, מהווה אות הוקרה ליוצרים אשר תרמו תרומה משמעותית לתרבות היהודית בתחומי היצירה, הרוח והחברה. הפרס נועד להוקיר ולעודד את היצירה והתרבות היהודית על שלל גווניה.

עוד זכו בפרס: בקטגוריית ספרות ושירה – אמונה אלון ויורם טהרלב, אומנות פלסטית – אבנר בר חמא וציפי מזרחי, בקטגוריית התאטרון – גיא בירן ורחלי מושקוביץ ובקטגוריית הקולנוע – טלי אברהמי ומורדי קרשנר.

שר החינוך, נפתלי בנט מסר: ״המון שנים היצירה היהודית והיוצרים לא קיבלו במה ראויה בישראל. הפרס מהווה רוח גבית אדירה לעשייה זו. התרבות היהודית, המגוונת, הססגונית, האמיצה והמחדשת היא נשמת אפינו, והיא המאחדת ומייחדת אותנו כעם. לאורך כל הקדנציה פעלנו לקדם ולחזק תרבות זו, ולעודד אמנים ואמניות על מנת שיעמיקו שורשים, יפעלו בחופשיות, וירגישו שיש להם גב.

כל אחד מן העומדים על הבמה הוא יוצר ייחודי שבעשייתו פתח צוהר ליהדות מרתקת ולפסיפס תרבותי עשיר. דווקא בעידן הנוכחי, בו התרבות מוכתבת על ידי כל מה שקליט וקצבי, יצירתם מעשירה את הנוף ומעניקה לו גוון אחר״.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
מפעל חיים בגיל 45 ?
מוזר מאד | 28-11-2018 10:54
מה זה זה ??
45
הספק של כישרון | 28-11-2018 15:26
יש כאלה בני 45 תרמו יותר מאנשים בני 100 ויש הרבה כאלה בכל התחומים