עמית סגל מגלה:למה עברתי ממקור ראשון לידיעות - סרוגים

עמית סגל מגלה:למה עברתי ממקור ראשון לידיעות

פרשן חברת החדשות עמית סגל סיפר היום על הקושי שהיה לו בהחלטה לעזוב את מקור ראשון ולעבור לידיעות אחרונות, וגילה מה עזר לו בסוף להכריע

author-image
עמית סגל מגלה:למה עברתי ממקור ראשון לידיעות
  (צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל)

אחרי שלפני כשנתיים צייץ בחשבון הטוויטר שלו "מה בעצם נוני מוזס עוד עושה כמו"ל ידיעות אחרונות", לפני כשבועיים הודיע העיתונאי עמית סגל כי החליט לעזוב את העיתון 'מקור ראשון' ולעבור ל'ידיעות אחרונות'. במסגרת בתכנית 'מפגשים עם התעשייה' שנערך באוניברסיטת אריאל, נשאל סגל כיצד אחרי ציוץ שכזה הוא הולך לעבוד אצל מוזס בעצמו.

"ההחלטה לא הייתה פשוטה", הודה סגל. "בהתחלה לא עלה על דעתי לעבור ל'ידיעות' בגלל אותו ציטוט, היות ואני חושב כי מוציא לאור שחשוד בניסיון שוחד לראש הממשלה, יש בעיה חמורה שהוא יהיה מוציא לאור של עיתון שאמור לסקר את אותו ראש ממשלה. האם אני מאושר מכל מה שקרה ב'ידיעות'? התשובה שלילית. ושאלתי את עצמי במהלך המשא ומתן עם ידיעות- האם אני הולך להיות עלה התאנה? מלבין הכתמים של תיק 2000?".

סגל סיפר כי מה שעזר לו לקבל את ההחלטה בסופו של דבר היה ראיון של הכתב אורי אליצור ז"ל, שעמית סגל מתייחס אליו כאל מורו בתקשורת. בראיון כותב אליצור כי הוא יודע שהוא לעולם לא יהיה בין הוגי הדעות הבכירים ב'ידיעות אחרונות' מפני שהוא ימני, אך הוא ממשיך לכתוב שם כי היה רוצה שהעיתון של המדינה יראה אחרת.

"בעקבות כך חשבתי לעצמי שגם אם נוני מוזס לא חזר בתשובה ולא התאהב בביבי נתניהו או הלך בעצמו להקים מאחז, אני כן רואה את הניסיון של ידיעות להשתנות. וכאשר מציעים לי עמדת השפעה בכירה כזאת, אני חושב שזה יהיה לא הוגן לדחות אותה על הסף" אמר סגל.

"כשסוף סוף קורה השינוי, בין אם זה בגלל האבולוציה שישנם יותר ימניים או בין אם המצב של שוק התקשורת, בו ישנן פחות פרסומות וצריך להגיע ליותר קהל וגם אם זה קשור לתיק 2000 שבאיזה שוק חשמלי גרם לידיעות אחרונות ולכלי תקשורת אחרים להגיד שאולי הם צריכים להשתנות, אז אני חושב שאני צריך להיות שם ואני מודע לביקורת שיכולה להיות כלפיי".

על נושא חוק הנאמנות בתרבות אמר סגל: "הדמוקרטיה בישראל היא בפריחה, לא נשקפת לה שום סכנה. יש מקרים שבהם המדינה לא צריכה לממן יצירות שחותרות תחת עצם קיומה. אני חושב שיש מרחק אדיר בין מקרי הקיצון האלה לבין צנזורה. אני חושב שהחוק הוא בזבוז זמן היות ומבחינתי מה שחשוב זה שנגיע למצב שבו האמנות תתחיל להיות עם ייצוג שמתקרב לעשירית מהדתיים, הדרוזים, הימניים והחרדים".

"כרגע המצב הוא שהאמנות מדברת בקול אחד, זה לא קולה של הממשלה זה קול של אגף מאוד רדיקלי בשמאל ובעיניי האמנות נפגעת מכך. נשאלת שאלה  שקשורה גם לדיון על התקשורת, למה כל האמנים והכתבים הם שמאלנים? האפשרות הראשונה היא שהימנים הם בבונים. הם יצורים לא תרבותיים, הם לא אינטליגנטיים, הם לא מבינים אמנות גבוהה והולכים למשחק של בית"ר ירושלים ורואים מאסטר שף או MKR . והאפשרות השנייה שזה קשור למעגלים חברתיים".

"למעשה אני חושב שרוב האמנים הגדולים היו ימניים; נעמי שמר הייתה ימנית, הייתה בסבסטיה. נתן אלתרמן חתם על העצומה לארץ ישראל השלמה, וכן הלאה. זאת אומרת שאין מונופול לאמנות לשמאל ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה גרם לכך שהאמנות והתקשורת הם כולם בידיים של מעגל חברתי מאוד מצומצם. לדעתי אין בעיה שלא יהיה חוק נאמנות בתרבות אבל גם שלא יהיו שורות סגורות ומצופפות בתרבות ובתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כסף, חשיפה, השפעה על קהל לא שבוי
מעריך | 27-11-2018 16:41
חסרות סיבות?
הוא יודע שהוא לעולם לא יהיה בין הוגי הדעות ה
1 | 28-11-2018 14:06
הוא יודע שהוא לעולם לא יהיה בין הוגי הדעות הבכירים ב'ידיעות אחרונות' מפני שהוא ימני מענין אך בעבר הוא נחשב לימני. גם הדור הזה יתחלף....
2
בקיצור,עבור כסף מטהרים את השרץ בק"ן טעמים.
מחתרת יהודית-פיננסית | 27-11-2018 16:52
לא נולדנו אתמול.
תגובה מכוערת ולא ענינית.
דבורה | 27-11-2018 18:16
תגובה מכוערת ולא ענינית
3
מישהו השתכנע?
שי | 27-11-2018 17:59
אילו היה מדובר במעבר מעיתון דל תפוצה אחד (עם קוראי מקור ראשון הסליחה) לעיתון דל תפוצה אחר (עם קוראי הארץ הסליחה), הייתי מאמין לסגל.
4
הבעיה הגדולה בכל העניין היא שכל
רונית | 27-11-2018 22:27
עתונאי נהיה לי הוגה דעות ומבין בכל העניין. מידת הענוה לא קיימת אצלם. לאט לך מר סגל אתה רחוק מלהתימר להיות מורה דרך לרבים.
5
התחלה טובה לבית המקדש
דורון | 27-11-2018 23:18
מי שרוצה להבין את התהליך שעברה הישראלית מדחייה של אשף כארגון טרור לא לגיטימי עד להסכם אוסלו חייב להתחיל בעמודי הפתחלנד של סילבי קשת וחבריה. כניגוד גמור החלפת נחום ברנע בעמית סגל היא הצעד הראשון בבנית בית המקדש.
6
עכשיו כל עם ישראל ישן כבר בשקט. סגל מתפרנס
עמוס | 28-11-2018 9:51
רק היום נודע לי על ברייה כזו ששמה עמית סגל. האם הוא הרופא סגל? או העו''ד סגל? או הרב סגל?