יום המוגבלויות הבינלאומי: קמפיין השירות הלאומי-אזרחי - סרוגים

יום המוגבלויות הבינלאומי: קמפיין השירות הלאומי-אזרחי

הזכות להתנדב היא הזכות של כולם: קמפיין חדש של רשות השירות הלאומי-אזרחי, קרן הזדמנות והפורום לקידום השירות הלאומי, יגביר המודעות להתנדבות של צעירים עם מוגבלויות

יום המוגבלויות הבינלאומי: קמפיין השירות הלאומי-אזרחי
  (צילום: עדי טל כהן)

בסימן יום המוגבלויות הבינ"ל, שיחול ב-3.12, יום ב' – רשות שירות הלאומי- אזרחי, קרן הזדמנות והפורום לקידום השירות משיקים קמפיין שחושף את התנדבותם של צעירים עם מוגבלויות במסגרות השירות השונות וקורא לצעירים עם מוגבלויות, להתנדב לטובת החברה והמדינה בישראל, במקומות שיותאמו לצרכיהם.

הקמפיין החדש שיוצא בימים אלה, שם לעצמו מטרה מרכזית להעלות את המודעות הציבורית למפעל השירות הלאומי עבור צעירים עם מוגבלויות שונות. מדובר בקמפיין שיעזור לאותם צעירים להבין שגם ללא הגיוס לצבא יש באפשרותם לתרום לחברה הישראלית בצורה משמעותית – וכי השירות יקנה להם כלים לעתיד ולהמשך חייהם האזרחיים, יבליט את קשר התרומה הדואלי שבין המדינה למתנדב – ע"י חידוד ההבנה שהתנדבות למדינה היא זכות וחיבור לחברה הישראלית ושני הצדדים יוצאים ממנה נשכרים. הצעירים, שבוחרים להתנדב במסגרות השירות הלאומי- אזרחי, מקבלים מעטפת הכשרתית לקראת חיים עצמאיים, באופן אישי וקבוצתי. על כן נבחר הסלוגן לקמפיין "שירות לאומי אזרחי- עושים שירות לכולם". הקמפיין פונה לכלל החברה הישראלית, עם דגש על צעירים עם מגבלה והוריהם, , ארגונים מפעילים וכאלה המסייעים למתנדבים עם מגבלה או עמותות שונות וכן מקבלי החלטות ברמה המוניציפאלית והארצית.

הקמפיין עצמו מספר, בין היתר – את סיפורה של מתנדבת השירות הלאומי- אזרחי, כנרת שמחי, שלמרות העיוורון שלה, בחרה להתנדב זו השנה השנייה – ב'יד שרה' ברעננה. כנרת מעידה בסיפורה על היתרונות והיכולות שההתנדבות הקנתה לה והכלים שההתנדבות במסגרת השירות הלאומי להמשך חייה. מנהליה וחבריה מעידים כי היא עושה חיל בתפקידה ושהכישרון והחריצות שלה תורמים רבות לפעילות 'יד שרה'. הקמפיין מציג גם את סיפורו של יוני יהלום, שמתנדב אף הוא ב'יד שרה' לצדה של כנרת, שם, הכירו השניים והתאהבו. גם יוני מספר על התרומה הכבירה שיש לשירות על חיזוק אישיותו, כוח הרצון והמוטיבציה שלו.

קמפיין השירות הלאומי-אזרחי לצעירים עם מוגבלויות (צילום- עדי טל כהן)

ברשות לשירות לאומי- אזרחי מתנדבים כיום כ- 1,500 צעירים עם מוגבלויות, קפיצה של מאות אחוזים תוך כמה שנים בודדות.

מגוון רפורמות קידמה הרשות לשירות לאומי- אזרחי בשנים האחרונות בהיבט זה ובהן:
הגדלת מספר התקנים למתנדבים עם מוגבלויות
בנית תכנית הכשרה ומעטפת לכל המתנדבים עם המוגבלויות לקראת יציאתם לחיים עצמאיים
הכנת תשתית נוחה ומותאמת אישית לכל מתנדב בהתאם לצרכיו- במקום ההתנדבות
הקמת מוקד 'קול צעיר' – מרכז הכוונה ארצי חדש לצעירים עם מוגבלות המשתחררים משירות לאומי- אזרחי או צבאי ומלווה אותם במגוון היבטי החיים האזרחיים,
הקמת ירידים שנתיים לטובת צעירים עם מוגבלויות בשירות הלאומי במסגרתו מרכזים מאות גופים רלוונטיים לטובת הנגשת המידע ומתן מענה לצעירים אלה, לקראת יציאתם לחיים האזרחים ועוד.  והכל  מתוך הבנה שהשקעה כלכלית במתנדבים אלה – מסייעת לאותם צעירים ומקנה להם את תחושת השייכות והיכולת לתרום לחברה ואף מניבה למדינה מאות אלפי שקלים בשנה.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, ראובן פינסקי: "אנו כחברה, נבחנים, כל העת – בדאגתנו לאוכלוסיות המיוחדות. ברשות השירות הלאומי משרתים כיום כ-1,600 מתנדבים, קפיצה של מאות אחוזים בכמה שנים. אבל זה לא מספיק. אנו מפעילים את כל המשאבים לטובת הגדלת כמות המתנדבים, מתן התנאים הדרושים לשרת את החברה והמדינה בכבוד. מדובר בנוער איכותי, שמגיע לשירות עם מוטיבציה גדולה לתרום ולהרוויח בעצמו את תחושת השייכות, הנתינה ומתן האפשרות להצליח למרות הקשיים. אנו קוראים לכל צעיר בעל מוגבלות שרוצה לקחת חלק במפעל ההתנדבות – להגיע לשורותינו, להירתם למשימה הלאומית והחברתית החשובה ולהשתלב בעתיד בחיים האזרחיים באופן עצמאי, בהשכלה ובתעסוקה. יחד עם השר הממונה, אורי אריאל, אנו רואים בקמפיין זה בשורה טובה לכל המתנדבים, בדגש על צעירים עם מוגבלויות לפני שירות ומקווים כי נשמע מהם בהמשך".

מנכ"לית קרן 'הזדמנות', אפרת שפרוט: "ההזדמנות להתנדב בשירות האזרחי עבור אזרחים צעירים עם מוגבלויות היא משנת חיים ומאפשרת להם להשתלב בחברה כמו כל צעיר אחר, תוך קבלת ליווי ומעטפת המותאמים לצרכיהם. כיום, ישנם 1,500 תקנים בשירות האזרחי לצעירים עם מוגבלויות. אני מזמינה צעירים עם מוגבלויות לבוא ולהתנדב במסגרות השונות בשירות הלאומי- אזרחי וכולי תקווה כי בעתיד מספר התקנים יגדל, מתוך הבנה שמדובר בשירות משמעותי שמסייע לבניית חברה וקהילה טובה יותר. מדובר בהתנדבות שכולנו מרוויחים ממנה".

קמפיין השירות הלאומי-אזרחי לצעירים עם מוגבלויות (צילום- עדי טל כהן)

קמפיין השירות הלאומי-אזרחי לצעירים עם מוגבלויות (צילום- עדי טל כהן)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו