האירוויזיון שוב בסכנה? הממשלה מסרבת להעביר תקציב

האירוויזיון שוב בסכנה? הממשלה מסרבת להעביר תקציב

הממשלה הודיעה לתאגיד השידור הציבורי, כי לא תסכים להעביר תקציב מיוחד לקיום האירוויזיון בישראל, אלא רק הלוואה. בעקבות כך מנכ"ל "כאן", יצא בהודעה לפיה לא יסכים להמשך המהלך. "תחרות זמר היא לא המנדט שלנו"

האירוויזיון שוב בסכנה? התאגיד בהודעה מדאיגה
  (צילום: Andres Putting)

בעוד פחות מחצי שנה צפויה להתקיים תחרות האירוויזיון בתל אביב. אומנם האולם כבר נסגר, המפיקים ועיצוב הבמה כבר נבחרו ובחירת המנחים מתקרבת, אך נראה כי בעיית התקשורת בין התאגיד לממשלה עדין מסרבת להיפטר.

לאחר שאירוח האירוויזיון בארץ, עמד בסכנת ביטול ממשית בעקבות המחלוקת על העברת הערבות לאיגוד האירופי. אמש (א') הממשלה הודיעה לתאגיד השידור הציבורי, כי לא תסכים להעביר תקציב מיוחד לקיום האירוויזיון בישראל, אלא רק הלוואה. בעקבות כך מנכ"ל "כאן", יצא היום בהודעה לפיה לא יסכים להמשך המהלך.

"החוק מחייב את התאגיד להשקיע ולטפח את היצירה הישראלית ואת שוק ההפקות המקומי. תחרות זמר היא לא המנדט שלנו" מסר מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ בכנס העיתונות באילת והוסיף "המדינה החליטה לא לתקצב את האירוויזיון שעלותו כ-150 מיליון ש"ח והמשמעות היא פגיעה ביוצרים וביצירה הישראלית. במשמרת שלי לא יחזרו הגירעונות שריסקו את רשות השידור ואמליץ למועצת כאן שלא לקבל את מתווה ההלוואה לאירוויזיון"

מכאן נמסר היום (ב') בתגובה: "התאגיד מחוייב לשמירה על כספי הציבור, השקעה ביצירה ישראלית והתנהלות אחראית שהן אבני היסוד לשידור הציבורי החדש. לא תתאפשר חריגה מהמסגרות התקציביות הקבועות בחוק. אירוח האירוויזיון הוא אינטרס לאומי כפי שהתבטאו שרי הממשלה בעבר כשהתחייבו לתקצב את האירוע"

כזכור ביולי האחרון אירוח האירוויזיון בארץ, עמד בסכנת ביטול ממשית. לאחר שהמדינה הודיעה לתאגיד, כי לא תסכים להעביר תקציב עבור הערבות לאיגוד האירופי בסך 12 מיליון יורו. אך לבסוף יום לפני מועד העברת הערבות (שנדחה) הגיעו הצדדים לפשרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מי צריך את האירוע הזה?
שי | 19-11-2018 15:52
פעם במסגרת האירוויזיון התמודדו זמרים ששרו בשלל השפות הקיימות והציגו סגנונות שונים ומקוריים. היום כולם שרים באנגלית, והלחנים נראים או משוכפלים או צורמים (כמו במקרה של אחת, נטע ברזילי). אז לא, תודה. מבחינתי, שיקיימו את התחרות המיותרת הזאת בקרואטיה או בטג'יקיסטן.
2
לסגור את התאגיד הבזבזני
הבייתה | 19-11-2018 18:00
תנו למפיקי ערוץ 2 להפיק והם יעשו זאת בחינם ועוד יסיימו ברווח.
3
מסחטת כספים
לוי | 20-11-2018 17:22
כמו שערוץ 10 סוחט את כספי המדינה במשך שנים, גך גם התאגיד. הרי אמרו שהאירווזיון(הארור)יכניס הרבה כסף. גזרו קופון מהרווחים. לחילופין, ועדיף שכך, בטלו את האירוע המכוער הזה.
4
יששששששששששששששששששששששששש
אביתר יעקב מיכלשוילי | 20-11-2018 18:14
ובעה גם ייסגר התאגיד הזה