זה לא בנט זה אתם- פרשנות - סרוגים

זה לא בנט זה אתם- פרשנות

המשבר הפוליטי האחרון מראה שוב שנתניהו יכול להשתעשע כאוות נפשו בציבור הימני- דתי ולעלות אצלו חרדות קמאיות של "הפלת ממשלת ימין". הם טובים בשביל להיות חוטבי עצים ושואבי מים אבל הנהגה? מה פתאום!

author-image
זה לא בנט זה אתם- פרשנות
  Yonatan Sindel/Flash90

ביודעין הוא שנתניהו מקיף את עצמו בחובשי כיפות לאורך כל הקריירה שלו. הם טובים בשביל להיות חוטבי עצים ושואבי מים אבל הנהגה? מה פתאום! גג חינוך- עוד מאז ימי זבולון המר.

תגידו, אבל איילת שקד קיבלה את תיק המשפטים החשוב. נכון וגם זה נחשב כסחיטה אדירה. משום מה ליברמן עם חמישה מנדטים יכול לקבל את תיק הביטחון בקלות ולפרוש כאוות נפשו כשהאדמה בוערת והוא יוצא גבר גבר. רק בנט סוחט.

אציין שעל אף התחושה החמוצה והמרה של הסבבים האחרונים, שעשו ממש כאבי בטן, לא שפטתי את נתניהו לחומרה. כי באמת המציאות מורכבת, כשהאיום מצפון ממתין להזדמנות וייתכן בכלל שהאיראנים עומדים מאחורי ההתפתחויות העזתיות, כדי למשוך אותנו למלכודת- בהפעלתם את הג'יהאד האסלאמי וארגונים "סוררים" אחרים- כפי שהיה הפעם.

אך אם המצב הביטחוני כל כך גרוע, למה לא לתת לבנט את תיק הביטחון? אם גם ככה נתניהו והדרג הצבאי קובעים את הדרך, אז בנט יצא כשידו על התחתונה כפי שהיה ליברמן כשטען שלא נותנים לו להשפיע. ואם לא, אז למה כשהמצב הביטחוני חמור, אין לנו צורך בשר ביטחון במשרה מלאה?

על פי נאום נתניהו אתמול, הוא (נתניהו) עשה את הטוב ביותר בתיקי החוץ, האוצר ועכשיו בביטחון. אני תוהה למה בכלל כל הסרבול הזה של שרים וממשלה. שייקח על עצמו גם את שאר התיקים ונראה שגשוג בתחבורה, חינוך, ביטחון פנים ובשאר התחומים. מישהו יודע איפה הניחו את שמן המשחה? מי האחרון שהשתמש בו?

בחזרה לבנט

בסיטואציה שנוצרה, בנט ניצב כמנהיג ציבור ומנצל הזדמנויות פוליטיות כפי שנהוג בפוליטיקה. ומשום מה הביקורת על בנט תמיד יוצאת מפרופורציה. נזכיר שליברמן הוא זה שהשאיר קואליציה רעועה בשנת בחירות- "כשהאדמה בוערת" כדברי נתניהו. כשכל אורן חזן יכול לעשות שבת לעצמו וכל מפלגה תנסה למתוח את החבל כדי לקצור הישגים לפני הבחירות. כך גם יודעות כל השותפות הקואליציוניות- תקשיבו לכחלון ודרעי.

נתניהו יודע שקצרה הדרך לבחירות, הוא רק רוצה לקבוע את העיתוי והנושא. הוא מבין שיציאה לבחירות כשהנושא הוא הסבב האחרון בעזה לא נוחה לו. הביקורת הציבורית יכולה להגיע לקלפי ובמקום ארבעים המנדטים שהצהיר עליהם יקבל הרבה פחות ובנט יצא נסקר, ולמרבה ההפתעה כנראה שגם ליברמן. אל תטעו, זו הסוגיה וזה לא שנתניהו מגלה אחריות ובנט עושה פוליטיקה. שניהם משחקים במגרש הפוליטי.

נתניהו בשביל אילוצים פוליטיים מינה את ליברמן לשר ביטחון לאחר שאמר עליו שהכדור היחיד ששרק לידו זה כדור טניס, מינה את יריבתו הגדולה ציפי לבני לשרת החוץ, והתעוררנו יום אחד עם איחוד מרגש עם שאול מופז שסנט בנתניהו השכם והערב. רק בנט לא. רק הוא מוקצה מחמת מיאוס. כי את הסרוגים אפשר להפחיד שהם יפילו ממשלת ימין. כי זה לא בנט, זה אנחנו. לא על בנט עושים סיבוב אלא עלינו. מי שרוצה הנהגה חייב לשחק במגרש הפוליטי בלי למצמץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
זה לא בנט
שרה | 19-11-2018 8:59
זה כן בנט זה לא עתוי מוצלח לנצל ממשלה בשעת משבר בנט לא מתאים לשר הבטחון כי אין לא שקול דעת הוא קצוני מידי
2
יפה כתבת אבל...
אחד שמבין | 19-11-2018 9:10
העיקר חסר. הביעה שלנו שיש לנו זיכרון קצר ורצים להצביע לליכוד. הליכוד אמנם צריך להנהיג אבל עם פחות מ 20 מנדטים. ליכוד חלש עם מפלגה ימנית חזקה לצידו לא יוכל להתעלל בנו כרצונו. מכיוון שבנט לא מספק את הסחורה בכלל לכן חייבים לאחד בין יחד זהות עוצמה ותקומה. ממפלגה של 5-6 מנדטים לא יתעלמו כל כך בקלות ועוד בעיקר שהיא תחשק את הליכוד ואת הבית היהודי מימין.
3
רק בית יהודי חזק יציל אותנו מסחיטה של נתניהו
חיים הכט | 19-11-2018 9:41
חייבים ללמד את נתניהו את הלקח. כך שהוא לא ימשיך לזלזל בסרוגים.
4
חייבים שקדנובנט חזקים בבחירות הקרובות.
אבי יצחק | 19-11-2018 9:45
הבעיה שלנו היא שיש לנו זיכרון קצר ורצים להצביע לליכוד. הליכוד אמנם צריך להנהיג אבל עם פחות מ 20 מנדטים. ליכוד חלש עם מפלגה ימנית חזקה לצידו לא יוכל להתעלל בנו כרצונו. רק בנט ושקד חזקים כפי שהוכיחו את עצמם ילמדו לקח את נתניהו. זהו המאבק של הבחירות הקרובו
5
כל מילה בסלע
סרוג | 19-11-2018 10:05
תודה
6
כשאני רואה את שרן השכל מאיימת שהליכוד יחבור
משה | 19-11-2018 10:11
למפלגה שתקפיא בנייה, כשאני רואה את הציוץ העיוור למנהיג בליכוד אני יודע שאם ביבי היה מציע התנתקות מיוש אפילו לא היו מורדים בליכוד כמו שהיו לשרון. אולי אורן חזן. ולכן החשש מממשלת שמאל ליכוד הוא חשש אמיתי. אני לא סומך עליהם ולכן לא צריך למשוך את החבל יותר מדי. הייתי מת שבנט יהיה בביטחון אבל אם לא אני מעדיף אותו בחינוך ואת שקד במשפטים ולא ממשלת נתניהו לבני לפיד
7
בנט לא מתאים להיות שר ביטחון נקודה
יוסי | 19-11-2018 10:20
ההיתי רוצה לראות או את גלנט או את גנץ בתיק הביטחון אנשי צבא שהגעו חדרגות גבוהות בצהל ויש עוד אנשי צבא שמתאימים לתפקיד העיקר שלביטחון יהיה איש צבא לשעבר .
8
אי דיוק
מוטי | 19-11-2018 13:25
ציפי לבני לא היתה שרת חוץ אצל נתניהו, אלא שרת משפטים.
9
על דאטפת אטפוך...
ר | 14-04-2019 13:17
לציבור הד''לי אין כל טענה לחוסר צדק שנעשה להם. השנאה שאתם רוחשים לחרדים, והדמוניזציה שאתם עושים להם, שלא לדבר על חרפת 'ברית האחים' מ-2013 שהרסה וכמעט החריבה את מוסדות היהדות החרדית, כל אלו מעמידים אתכם באור ממש לא 'הומני' ו'מכיל', ובודאי שלא 'פתוח' לדעות שונות (כלומר, ודאי שאתם פתוחים לכל דעה שונה, מחילונים ועד רפורמים, עד שזה מגיע לחרדים המסריחים...). אז מי שיש לו חמאה על הראש, שלא יכנס למטבח. אין לכם כל זכות לטעון טענות של חוסר הגינות מצד הממסד החילוני, ואפילו מצד העולם האנטישמי, בעוד שאתם עצמכם פועלים באותם שיטות ובאותה חוסר סובלנות כלפי ציבורים (סליחה, ציבור) אחר במדינה שלכם עצמכם.