מתנגדים: תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום - סרוגים

מתנגדים: תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום

תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום במטרה למנוע מעבר סחורות לתוך רצועת עזה, זאת במחאה על המצב הביטחוני בדרום ומתוך התנגדות להסדרה המוצעת בין ישראל וחמאס

מתנגדים: תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום
  נסחם לתנועה. מעבר כרם שלום (צילום: פלאש 90)

המחאה בדרום נמשכת: תושבי עוטף עזה חסמו הבוקר (ראשון) את מעבר כרם שלום, במטרה למנוע העברת סחורות לרצועת עזה. בעקבות ההפגנות מורגש עומס תנועה כבד מאוד בכביש 232 הסמוך למעבר. במסגרת המחאה המפגינים נשאו שלטים בהם הביעו את התנגדותם להמשך המצב הביטחוני המתוח בדרום, זאת לאחר הפרות הסדר האחרונות ביום שישי וחדירת הפלסטיני לנתיב העשרה אמש.

במקביל, הבוקר פרסמו במושב נתיב העשרה את התחקיר שלהם על האירועים שהתרחשו במהלך השבת, בהם מחבל פלסטיני חדר למושב והצית חממה. לפי התחקיר, בסמוך לשעה 19:00 ביום שישי התקבלה התראה על חשוד שחוצה את גדר הגבול. סיור שייצא למקום נתקל בקשיים לאתר את החשוד בשל תוואי השטח- ובזמן הזה החשוד הצית את חממה, טיפס על עץ סמוך והמתין. לאחר כרבע שעה הגיעו כוחות צה"ל, איתרו את החשוד ועצרו אותו. כ-20 דקות מאוחר יותר הסתיימו עבודות הכיבוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לנושא המתיחות בדרום וההחלטה לחדש את מעבר הסחורות לרצועה. בדבריו אמר כי "הדברים נעשו בתנאים מסוימים על מנת למנוע את המשבר ההומניטרי ועל דעת כל גורמי הביטחון וגם גורמי הקבינט. ערכנו דיונים רציניים. זה שאלה של אלטרנטיבות. יש לנו עוד נושאים רבים שאנחנו מטפלים בהם, בחזיתות שונות, וגם בעניין הזה אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית. לכל צעד, בלי יוצא מן הכלל יש מחיר. כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות תמיד יש מחיר. אם אתה לא יכול לשאת במחיר, אתה לא יכול להנהיג. ואני יודע לשאת במחיר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו