סמוטריץ' נגד השביתה: "פרועה ובלתי חוקית" - סרוגים

סמוטריץ' נגד השביתה: "פרועה ובלתי חוקית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש בקשה לבית הדין הארצי נגד שביתת המשק המתוכננת להיערך מחר על ידי ההסתדרות: "מדובר בשביתה פרועה, פוליטית ובלתי חוקית המדיפה ריח בחירות עז, שהופעלה מהר מדי"

author-image
סמוטריץ' נגד השביתה: "פרועה ובלתי חוקית"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש בקשת הצטרפות לבית הדין הארצי כידיד בית המשפט נגד שביתת המשק המתוכננת להיערך מחר (רביעי) על ידי הסתדרות העובדים במחאה על תאונות העבודה בתחום הבניין.

במכתבו ביקש להצטרף כעותר ציבורי וכידיד בית המשפט לבקשת נשיאות הארגונים העסקיים למתן צו מניעה כנגד ההסתדרות הכללית החדשה, ומבקש כנציג ציבור להשמיע בפני בית המשפט את קולו של הציבור הרחב שיפגע אנושות מהשביתה. "השביתה עליה הכריזה ההסתדרות לא יכולה בשום אופן לעלות כדי שביתה מוגנת על פי חוק יישוב סכסוכי עבודה וכי שביתה זו מדיפה ריח פוליטי חזק" אמר

סמוטריץ' אף הוסיף: "המגעים הפוליטיים בין יו"ר ההסתדרות, מר אבי ניסנקורן, ושר האוצר מר משה כחלון, יצאו לאור לאחרונה וכוללים אף שמועות, שלא הוכחשו על שיבוצו של מר ניסנקורן ברשימתו של שר האוצר לכנסת הבאה. רתימת ההסתדרות והשבתה בלתי חוקית, וחסרת אחריות של המשק כחלק מאותה היערכות היא שבירת שיא נוסף של ציניות בשימוש לרעה בזכות השביתה".

כזכור, על פי הודעת ההסתדרות הכללית צפויה מחר השבתה כללית של המשק כמנוף לחץ על הממשלה להוספת תקנים ו"להסדרה מוסכמת במסגרת קיבוצית מול כל הגורמים הרלוונטיים לשם שמירה והגנה על זכות העובדים לעבודה בטוחה במקום עבודתם".

ההשבתה נערכת על רקע נושא הבטיחות במקומות העבודה, ובפרט בתחום הבנייה. לטענתו של ניסנקורן, בחודשים האחרונים נרשמו תאונות עבודה ומקרי מוות רבים באתרי בניין. אדם קם בבוקר, מגיע לעבודתו השגרתית ונפצע קשה או מת – זה יכול היה לקרות לכל אחד מאיתנו אם היינו עובדים במקום שכזה", אמר יו"ר ההסתדרות. "זה מעורר חלחלה שבשנת 2018 פועלים מתים ולממשלה לא אכפת".

"כבר חודשיים אני קורא לחברי הממשלה לבוא ולדבר על העניין", הוסיף ותקף ניסנקורן במסיבת עיתונאים שכינס. "בשביל מה הם באו לעשייה ציבורית, בשביל לזרוק את זה על מישהו אחר, או כדי לעשות? זה לא רק 40 איש שמתו במוות מיותר – זה עוד 200 שנפצעו פציעות קשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
דביל היה ודביל נשאר השחצנות סתמה לו את המוח
שמואל | 06-11-2018 16:43
מתערב בכל דבר גם בלי להבין
2
מה לעשות שהוא צודק
חיים | 06-11-2018 18:26
עמדותיו המטורללות בלתי נסבלות אך בנושא זה צודק בהחלט. ממש משחקי הכס פוליטיים .
3
אני עם השובתים.
היילו | 06-11-2018 20:53
סמוטריץ', אסור להפקיר את פועלי הבניין, אסור לנו לשלוח אותם לשם בלי אמצעי פיקוח שאפשר להרשות לעצמנו. מדוע זה מפריע לך? כן, פועלי בניין גם הם חלק מעובדי המשק. טוב עשה ניסנקורן, לא מובן מאליו שהוא שובת עבור אלה שלא מיוצגים בהסתדרות.
4
סמוטריץ אמר, סמוטריץ אכל, סמוטריץ עמד,
רועי | 02-12-2018 11:39
סמוטריץ ישב, סמוטריץ שתק (לא, זה בחיים לא יקרה), סמוטריץ שתה, סמוטריץ בלה בלה בלה. שמישהו ישתיק כבר את הילד השחצן הזה!