יום לפני הבחירות בארה"ב: הרפובליקנים מתחזקים - סרוגים

יום לפני הבחירות בארה"ב: הרפובליקנים מתחזקים

רגע לפני בחירות האמצע לקונגרס בארה"ב הפער בין המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית מצטמצם משמעותית. על פי הסקר האחרון, לדמוקרטים נרשם יתרון קל של 7 אחוז, אך הסנאט צפוי להישאר בידי הרפובליקנים

יום לפני הבחירות בארה"ב: הרפובליקנים מתחזקים
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הקלפיות לבחירות האמצע בארה"ב ייפתחו רק מחר (שלישי), אך כעת נראה כי המפלה הרפובליקנית תצליח לשמור על כוחה בקונגרס לפחות באופן חלקי. על פי הסקר האחרון של רשת NBC ועיתון "וול סטריט ג'ורנל", הפער בין מספר האמריקנים המעדיפים שהדמוקרטים ישלטו בקונגרס לבין שיעור האמריקנים המעדיפים כי הקונגרס יישאר בשליטת הרפובליקנים ממשיך להצטמצם ועומד כעת על שבעה אחוז בלבד.

מנתוני הסקר עולה כי 50 אחוז מהאמריקנים שצפויים לצאת להצביע מצהירים כי הם תומכים בקונגרס בשליטת הדמוקרטים, בעוד ש-43 אחוז מעדיפים להמשיך עם קונגרס רפובליקני. מאז הסקר האחרון שבוצע באוקטובר הפער הצטמצם, כשלפני חודש 52 אחוז העדיפו את הדמוקרטים.

מעוניינים במידע נוסף על בחירות האמצע? לחצו כאן לצפייה במדריך המלא לבחירות בארה"ב

בתחילת מערכת הבחירות המחנה הדמוקרטי עוד קייה ל"גל כחול" – השגת רוב משמעותי בקונגרס ובסנאט, בדומה להישג של הרפובליקנים בבחירות האמצע הקודמות, אך כעת נראה כי הסיכוי שזה אכן יקרה קטן. על פי התחזיות, הדמוקרטים צפויים להשיג רוב בבית הנבחרים, אך הרוב בסנאט יישאר בידי הרפובליקנים. גם במידה ויהיה רוב לדמוקרטים, הוא צפוי להיות פחות משמעותי ממה שקיוו.

עוד נחשף כי שביעות הרצון של הבוחרים מטראמפ, שגדלה בחודשים האחרונים, נותרת יציבה. לפי הנתונים, 46 אחוז בעלי זכות הבחירה מרוצים כעת מתפקודו של הנשיא בשנתיים האחרונות. עם זאת, 59 אחוז מבעלי זכות הבחירה אמרו כי הם רוצים לפחות שינוי קטן באופן שבו טראמפ מנהיג את ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יהודים
רמון | 05-11-2018 10:46
יש לתמוך בטראמפ תמיכה מלאה של 100% הוא עזר ועוזר לישראל חוץ מזה הוא הצליח להשאיר את אמריקה על המפה