סערה באיטליה: 12 הרוגים בשיטפונות בסיציליה - סרוגים

סערה באיטליה: 12 הרוגים בשיטפונות בסיציליה

לפחות 12 בני אדם נהרגו בעקבות מזג האוויר הסוער שפגע באי סיציליה, אשר הוביל לשיטפונות קשים ולנזק רב. בין ההרוגים נמנים 9 בני משפחה אחת שמתו כשנהר הציף את ביתם

author-image
סערה באיטליה: 12 הרוגים בשיטפונות בסיציליה
  השיטפונות בסיציליה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

סערה באיטליה: גשמים עזים פקדו את המדינה בשבוע האחרון, והגיעו היום (ראשון) לאי סיציליה שבדרום המדינה. על פי הרשויות בסיציליה, לפחות 12 בני אדם נהרגו בעקבות השיטפונות הקשים שנרשמו באי.

https://www.youtube.com/watch?v=eX3QFE2dXvw

בתיעוד שפורסם בתקשורת המקומית ניתן לראות את הנזק הרב שנגרם באזור, כאשרש עצים רבים נעקרו ונפלו לתוך נהר שעלה על גדותיו. בין ההרוגים נמנים תשעה בני משפחה אחת מהעיר קסטלדצ'יה, אשר מתו לאחר שהנהר הציף את ביתם. על פי הדיווח בעיתון האיטלקי "רפובליקה", חברי המשפחה שנהרגו כוללים תינוק בן שנה, פעוט בן שלוש ונער בן 15, כאשר כולם התכנסו כדי לחגוג יום הולדת לאחד מבני המשפחה.

שני בני אדם נוספים נהרגו בעיר ויקארי, הסמוכה לבירת המחוז פאלרמו, לאחר שמפולת בוץ קברה את רכבם בעת נסיעה באזור. בנוסף להרוגים, השיטפונות גרמו לנזקים כבדים לכבישים ולבתים באזור, כשסך הנזק מוערך ביותר ממיליארד יורו (כ-4.5 מיליארד שקלים).

ראש הממשלה האיטלקי, ג'וזפה קונטה, אמר כי הוא יבקר בסיציליה בעקבות נזקי מזג האוויר, זאת במטרה לאמוד מקרוב את היקף הנזק שנגרם. "אני נמצא בקשר מתמיד עם הרשויות באזורים שנפגעו" אמר הנשיא, שהתחייב לפעול לסיוע למשפחות ההרוגים ולאלו שאיבדו את בתיהם בעקבות מזג האוויר הסוער.

כזכור, בשבוע האחרון נהרגו 29 בני אדם ברחבי איטליה בעקבות הגשמים הרבים שפקדו את המדינה. עיקר הנזק נרשם בוונציה, שם שלושת רבעי מהתעלות שמקיפות את העיר עלו על גדותיהם והובילו להצפה החמורה ביותר בעשור האחרון. מלבד ונציה, שטחים רבים באיטליה הוצפו גם כן, והרוחות החזקות- שנרשמו במהירויות של עד 100 קמ"ש- גרמו לעקירת ונפילת עצים.

מרבית האזורים באיטליה עדיין נמצאים תחת אזהרת שיטפונות בעקבות הגשמים הכבדים, כאשר היעדר התחזוקה של הנהרות הרבים שנמצאים במדינה רק הוביל להחמרת המצב. במשטרה החליטו לסגור אטרקציות תיירותיות רבות ברומא, ביניהם הקולוסיאום ופורום רומאנו, מחשש לשיטפונות ולמותם של תיירים באזור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו