"הייתי קופץ לאירועים ביטחוניים בבגדי שבת" - סרוגים

"הייתי קופץ לאירועים ביטחוניים בבגדי שבת"

המפכ"ל אלשיך באזכרה במלאות שנה לפטירת הרב ישראל רוזן זצ"ל. "הרב רוזן ראה את התמונה הגדולה של שמירת השבת במדינה, לפני שבאתי היו רבנים שהשיבו לשוטר דתי 'שהשוטרים החילוניים יחללו שבת'."

author-image
"הייתי קופץ לאירועים ביטחוניים בבגדי שבת"
  צילום: שמוליק קליין

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך השתתף השבוע (ב') בארוע לציון שנה לפטירתו של הרב ישראל רוזן זצ"ל, מייסד מכון צומת, ואמר כי לפני שהגיע למשטרה שמע רבנים שהשיבו לשוטרים דתיים כי עדיף שדברים מסוימים ייעשו בידי שוטרים חילוניים כדי שחילול השבת יהיה שלהם.

"זו איננה תשובה שיכולה להתקבל", הסביר אלשיך "הרב רוזן ביקש מאיתנו להסתכל בפריזמה הרחבה על השבת. לא להתבלבל מהמיקרו אלא לעסוק במאקרו ולעסוק במיקרו כי אנו מבינים מה חשיבות השבת."

הייתי קופץ לאירועים בטחוניים בבגדי שבת

אלשיך סיפר כי כשהיה בשיב"כ לפני המשטרה והיה עליו לצאת לאירוע בשבת דאג תמיד להגיע אליו עם בגדי שבת. "גם כשיש אירוע שהוא פיקוח נפש בשבת הייתי בא עם חולצה לבנה וכיפה לבנה כדי להזכיר את השבת. נכון שאנחנו עושים כל מה שנדרש כי זה פיקוח נפש אבל אנחנו בשבת" לדבריו זו הסתכלות שנועדה להחזיק את האנשים למעלה ולראות את התמונה כולה, זה אתגר עצום, במשטרה אנחנו מתמודדים יום יום עם השאלה איך מעצימים שוטר שמטפל בתחלואי החברה, בתחתית של החברה? צריך לטפל בשוטר כדי שיהיה לו את החוסן הנפשי את החוסן הרוחני לעמוד בזה ולהישאר למעלה."

בארוע השתתפו מאות ממוקירי זכרו של הרב ישראל רוזן מייסד מכון צומת ומינהל הגיור. חברו לספסל הלימודים בישיבת ההסדר כרם ביבנה, הרב מרדכי גרינברג כיום נשיא הישיבה אמר כי הרב ישראל ראה בחייו שליחות ציונית דתית לחבר בין המדינה לבין התורה, ברוח דברי הרב קוק כי "מדינת ישראל היא יסוד כסא ה' בעולם".

 

יאיר מאיר מראשוני העובדים במכון צומת סיפר על היכרותו עם הרב רוזן בתחילת הדרך ועל הצלחתו של מכון צומת להיות רלבנטי בכל המגזרים ובכל העולם היהודי. לדבריו: " הכרעתו של הרב רוזן שלא להיות כבול לסמכות הלכתית אחת אלא למספר דמויות הלכתיות משמעתיות איפשרה את הצלחתו ואת הצלחת המכון"

הרב אביה רוזן, בנו של הרב אמר כי לא פגשתי כל ימי אדם עם יושרה ויושר כמו אבא ומצד שני כל חייו התדמית שלו היתה כמי שמחפש תחכומים לפתרונות בהלכה,אך האמת היא שהרב רוזן חזר והסביר כי "תורה ניתנה לבני אדם, ההלכה מראש נכתבה באופן שבני האדם יוכלו לקיים לא רק חיי מדינה אלא גם חיים אישיים וגם חיים ציבוריים חיי משפחה וחיי קהילה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו