מתקפה במיל': "הרב פרץ חוטא, לרב רונצקי אין תואר רב" - סרוגים

מתקפה במיל': "הרב פרץ חוטא, לרב רונצקי אין תואר רב"

רבנים צבאיים במילואים מותחים ביקורת קשה על תפקודו של הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ ועל מוסד הרבנות הצבאית. בכנס שהתקיים היום אמר הרב ישראל אריאל כי הרבנות הצבאית "מקלקלת לחיילים הדתיים". רב אחר תקף בכנס את הרבצ"ר הקודם הרב אביחי רונצקי כשאמר עליו "הוא לא רב".

author-image
מתקפה במיל': "הרב פרץ חוטא, לרב רונצקי אין תואר רב"
  זה חוטא וזה לא רב. הרב פרץ והרב רונצקי (פלאש90)

בכנס רבנים שהתקיים לפני הצהריים (ג') במלון רמת רחל בירושלים  תקפו המשתתפים את הרב הצבאי הראשי ואת מוסד הרבנות הצבאית.

הרבנים אמרו כי הדילמות שהתעוררו לאחרונה בצה"ל בנושא של יחסי צבא מול הלכה הביאו לערעור הנהלים שהיו קיימים עקב "הצנחתו" של הרב פרץ לתפקיד ואי הכרתו את המערכת כלשונם.

את הדברים פרסם לראשונה כתב רדיו 'קול חי' לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר שנכח באירוע.

הרב ישראל אריאל  רב פיקודי במיל' וראש מכון המקדש אמר בכנס כי עצם העובדה שהרב פרץ תומך באמירה שבצה"ל המפקדים הם אלה שקובעים היא חטא! לדבריו הרבנות הצבאית "מקלקלת לחיילים הדתיים", כלשונו.

הרב שלמה גרבצ'יק רב פיקוד העורף לשעבר אמר "אנחנו רוצים לקיים את הדבר הנכון בשילוב הראוי בצה"ל".

"השילוב הראוי בצה"ל יהיה, שהחייל הדתי יוכל להמשיך את מסורת אבותיו, מסורת הישיבה שלו ומה שחינכו אותו". אמר הרב גרברצ'יק.

"אם נפגע בדבר הזה, נפגע בכל הערכים בלכידות של הלחימה במסירות של הלחימה ובעצם בצה"ל עצמו. ואת זה המפקדים חייבים להבין, כי ישנה מגמה של בורות וחוסר ידע, ואנחנו צריכים להעביר ולהסביר לכולם".

אל"מ במיל' הרב שמואל דרייליך לשעבר מפקד תחום שבת ברבנות הצבאית, תקף את הרב הצבאי הקודם הרב אביחי רונצקי כשאמר עליו: "רונצקי הוא לא רב, אין לו תואר רב והוא זה שביטל את חובת ההסמכה לרבנים בצה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה נראה
עמיחי | 07-02-2012 15:42
כיריבות אישית לפחות חלק מהדוברים אולי יש שנפגעו מהצנחת מישהו מבחוץ במקום לקדם מישהו מהמערכת זה ממש ממש מתסכל להתקדם בסולם עשרים שנה ובסוף לראש הפרמידה מגיע מישהו חיצוני בכל אופן נראה שהקו של הרב רונצקי והרב רפי ליצור רבנות של כולם לא מצליח הדתיים מרגישים שפתיחת השורות והדאגה לכלל פוגעת בהם קודם כל הרב הוא רב של הדתיים (לחילוניים אפשר להביא מרצה לאמונה וערכים) ואם הוא איש חיל רב פעלים שמצליח לדאוג לדתיים כדבעי ונשאר לו זמן זה טוב שהוא משקיע בחילוניים זה מזכיר לי את הסיפור על איש החסד המהולל שעזר לכל העיר אך אשתו נאנקה לבד תחת כובד המשא
2
רבנים???
יוסי | 07-02-2012 16:09
כ"כ הרבה לשון הרע ושקרים - מזמן לא שמעתי.
3
די לשובניזם של רבנים
נעמה | 07-02-2012 18:37
4
איך יתכן שמי שלא הוסמך כרב יכול לחותם בתואר כזה?
מבקר המדינה | 07-02-2012 22:02
אם הטענה בכתבה נכונה אזי בלי קשר למקרה הנדון דווקא, יש לבדוק באופן יסודי את מצב הסמכת הרבנים במדינת ישראל! האם יתכן מצב כזה שמי שלא הוסמך כרב יחתום בתואר רב? אם כן אזי הציבור התמים הולך שולל אחרי "רבנים" שלא עברו את הסמכת ומבחני הרבנות ? האם יתכן שמי שלא הוסמך להיות שופט יחתום כשופט? האם גדולי הדור יודעים כי קיימת הסמכה פיקטיבית והם שותקים?
5
מאז ומעולם
צביקה | 07-02-2012 23:55
הרב ינק את כוחו אך ורק מהציבור ההסמכה היא ענין פורמלי שבא לוודא ידע הלכתי מי שמכתיר אדם כרב זה הציבור והוא מכתיר המוני דרשנים חדי לשון וחסרי בינה כרבנים דגולים כך זה היה במשך כל ההיסטוריה לכן אין מה להתלונן על הרבנות שאמנם מחלקת תארים אך לא יכולה להחליט למי הציבור יקרא רב צריך לקונן קינה מרה על הציבור שלא יודע להבחין בין תלמידי חכמים שישבו עשרים שנה בישיבה ועמלו בתורה לבין בעלי זקנים נחמדים בעלי ידע רב באמונה ורטוריקה אך חסרי רקע רציני ואיכותי אלו המכונים רבלע׳ך אצל הציבור החרדי לעולם לא יקרה מצב שדרשן או רב לאמונה יעיז להביע דעה שונה מגדולי תלמידי החכמים שלא נדבר נגד הרב אלישיב שהוא ייקבר ציבורית באותה שניה הגיע הזמן שנלמד משהו אחד מהחרדים