לא חלום: סין מתכננת לשגר ירח נוסף לשמיים - סרוגים

לא חלום: סין מתכננת לשגר ירח נוסף לשמיים

ירח מייד אין צ'יינה: חברה סינית רוצה לשגר לשמיים ירח מלאכותי, במטרה להאיר את העיר הגדולה צ'נגדו ובכך לחסוך בתאורת רחוב שעולה לה מאות מיליוני דולרים מידי שנה

author-image
לא חלום: סין מתכננת לשגר ירח נוסף לשמיים
  (צילום: שאטרסטוק)

ירח מייד אין צ'יינה: חברת מחקר סינית, מתכננת לשגר לשמיים ב-2020 ירח מלאכותי במצב מלא, במטרה להאיר את העיר הסינית צ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן'.

הירח המלאכותי תוצרת סין מסוגל להאיר פי שמונה מהירח הטבעי, זאת במטרה לחסוך בעלויות החשמל של תאורת רחובות העיר- שעלותה מגיעה מידי שנה לכ-173 מיליון דולר. בנוסף הירח המלאכותי יכול לסייע לעיר גם בהפסקות חשמל ובמצבי אסון.

וו צ'ונפנג, יושב חברת המחקר למערכות מיקרואלקטרוניקה למדע וטכנולוגיה תעופתית שבעיר, הסביר ל'דיילי סין', כי הירח שהם יוצרים יעבוד על אור שיופק מהשמש במהלך היום. "הלוויין יכלול מראות ענקיות שיקלטו אור מהשמש ויאירו את שמי העיר הסינית בלילה". עוד הוסיף צ'ונפנג "במידה והמיזם הראשוני יצליח אזי עד שנת 2022, ישוגרו לשמי העיר עוד שני ירחים".

ירח נוסף בקרוב? (צילום: שטארסטוק)

על פי הדיווחים ב-BBC הירח המלאכותי ישוגר לגובה של 500 קילומטרים מעל פני כדור הארץ ויוכל להאיר בשטח שבין 10-80 קילומטרים. למרות ההתלהבות והסקרנות הרבה שעורר הירח המלאכותי בעולם והחיסכון הטמון בו, הפרויקט החדשני לא קיבל עדין שום אישור מגורם רשמי ממשלתי. זאת בעקבות שלל חששות וסכנות שעלולות להיווצר בעקבותיו.

ד"ר מת'או צ'יריוטי, מאוניברסיטת גלזגו בסקוטלנד הסביר כי על אף שהפרויקט עלול לחסוך בחשמל קיימות שלל סכנות  "תאר לך גרם שמיים מלאכותי שיאיר את העיר במשך 15 שנה. מדובר בחיסכון כספי ענקי. אבל כדי שלוויין כזה באמת יפעל הוא צריך להיות מאד מדויק במיקום שלו מעל העיר – הטיה של מאית המעלה, תגרום להטיית התאורה לקילומטרים".

עוד הוסיף כי לפרויקט החדשני יכולים להיות השלכות על הסביבה "אני חושש שתאורה כזו עלולה לפגוע במחזור הטבעי של יום ולילה ולהשפיע על בעלי חיים וצמחים. מנגד אם האור לא ישפיע כל כך אלא יהיה עמום אז מה הטעם בפרויקט מהסוג הזה?".

בעבר ניסו לשגר שלל דברים דומים לשמיים, אך כל הניסיונות כשלו או נשרפו באטמוספרה. מוביל הפרויקט הרגיע את המבקרים והדגיש כי "לא נוציא לדרך פרויקט כזה ללא בדיקות מקדימות וללא ניסויים באזור לא מיושב כדי לראות את כלל ההשפעות הסביבתיות של פרויקט שאפתני מהסוג הזה". אז האם בקרוב יזכו אי שם בסין לירח נוסף? את זה

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קינאה
Zs | 22-10-2018 15:09
סין המדינה המתקדמת בעולם בטכנולוגיה והמצאה.לא בזכויות אזרח. בכל זאת היא מעוררת קינאה בעולם. תעבדו כמו בסין ותפסיקו לברבר.
תעבדו
אני | 23-10-2018 0:01
מה זה תעבדו?תעבוד אתה יה חנטריש,ותפסיק להרהר אז גם אנחנו לא נברבר.
2
לא" קונה" את הידיעה
דוד | 22-10-2018 16:14
כי היא מתוצרת סין