פנייה לריבלין: הענק חנינה ללוחם מג"ב בן דרי - סרוגים

פנייה לריבלין: הענק חנינה ללוחם מג"ב בן דרי

עו"ד ציון אמיר פנה במכתב לנשיא המדינה ריבלין בבקשה לחון את לוחם המג"ב בן דרי שעונשו הכופל. בבקשה נכתב, בין היתר, כי "לא ראוי, לא נכון ולא צודק אפוא כי אותה מדינה עליה מוכן היה בן דרי לחרף נפשו, תהיה זו שתיטול את חירותו"

פנייה לריבלין: הענק חנינה ללוחם מג"ב בן דרי
  עו"ד ציון אמיר עם בן דרי (צילום: חוננו)

עו"ד ציון אמיר שלח לאחרונה מכתב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ובו בקשה לחון את לוחם המג"ב בן דרי לאחר שעונשו הוכפל מ- 9 ל- 18 חודשי מאסר. נזכיר כי דרי הורשע בגרימת מותו ברשלנות של מתפרע פלסטיני במהלך הפגנה, ולאחר ערעור על גזר הדין הוכפל עונשו.

את מכתב הבקשה פתח עו"ד אמיר בתיאורו של דרי: "מרשי היה לוחם מצטיין במג"ב, אשר פעל לכל אורך שירותו מתוך תחושת שליחות, מחויבות ואהבת הארץ. מרשי ביצע משימותיו מתוך מודעות כי הוא עלול לקפח את חייו בהגנה על המולדת הדוויה, החבולה והמוכה אשר נתונה במשך דורות תחת איום קיומי, מול אויבים מרים המאיימים לכלותה ולפגוע בישות הציונית בגבולות ארץ ישראל". עוד נכתב "שנו רבותינו ואמרו: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך" (דברים ו' ה') "בכל נפשך" יש להבין: אפילו נוטל את נפשך (ר' עקיבא). בן דרי אהב את ארצו ואת מולדתו בכל נפשו, אף במחיר נטילת נפשו".

בבקשה נטען כי "לא ראוי, לא נכון ולא צודק אפוא כי אותה מדינה עליה מוכן היה בן דרי לחרף נפשו, תהיה זו שתיטול את חירותו כאמור, וזאת ע"י ערכאת ערעור, אשר ככלל, אינה אמורה למצות את הדין עם נאשמים באשר הם, ודבר נכון שבעתיים במקרה דנן".

אמיר פנה לנשיא בבקשה כי לאור נסיבות ביצוע העבירה, שהתרחשה בעיצומה של פעילות מבצעית, נסיבותיו האישיות של דרי ועינוי הדין הגדול שנגרם לו עת הוכפל עונשו ימים ספורים לפני סיום ריצוי עונשו המקורי "מצדיקות ואף מחייבות כי כבוד הנשיא יפעיל את סמכותו החוקית ויחון אותו באופן שישוחרר על אתר לביתו וישוב למשפחתו השבורה והרצוצה". אמיר סיכם את הדברים "מרשי נושא עיניו בתחינה אל כב' הנשיא לעשות שימוש בסמכות החסד והרחמים ולחון אותו, וזאת בפח יום הכיפורים המסמל עקרונות של סליחה, מחילה וכפרה".

כמו כן, ציטט אמיר במכתב הבקשה קטע מתוף תפילה זכה "וְלִהְיוֹת שֶׁיָּדַעְתִּי שֶׁכִּמְעַט אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר לֹא יֶחֱטָא בֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ בְּמָמוֹן אוֹ בְגוּפוֹ, בְּמַעֲשה אוֹ בְדִבּוּר פֶּה. וְעַל זֶה דָוֶה לִבִּי בְּקִרְבִּי כִּי עַל חֵטְא שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ אֵין יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר עַד שֶׁיְּרַצֶּה אֶת חֲבֵרוֹ, וְעַל זֶה נִשְׁבַּר לִבִּי בְּקִרְבִּי וְרָחֲפוּ עַצְמוֹתַי, כִּי אֲפִלּוּ יוֹם הַמִּיתָה אֵין מְכַפֵּר. וְלָכֵן אֲנִי מַפִּיל תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ שֶׁתְּרַחֵם עָלַי וְתִתְּנֵנִי לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל בְּנֵי אָדָם". אמיר ייחס את הקטע לנשיא בטענה כי אף שתחינה זו מופנית לבורא עולם, ראוי להפנותה לנשיא בשר ודם ש"אין על גביו אלא ה' אלוהיו".

אמיר ציין גם את יובל השבעים להקמת מדינת ישאל אשר במהלכו חנן הנשיא עבריינים שונים, וביקש ליישם את עקרונות החנינה הללו גם על דרי.

אמיר סיים את בקשתו בפנייה לנשיא ברוח הימים הנוראים "והנה, רגע לפני נעילת בקשה, נבקש ונעתור כי כב' הנשיא יעביר לפניו, מלפני ליבו ותבונתו כי טובים הם, את חייו של המבקש, את מעשיו הטובים, כוונותיו הטובות, את מסירות הנפש והגוף, למען העם והארץ, את צערו הרב וחרטתו אשר נאמרה בפה מלא ובלב תמים בפני בית המשפט הנכבד ובפני משפחת המנוח, ויקל כראות עיניו בעונשו".

שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל ארגון חוננו, שמלווים את משפחתו של בן דרי ומסייעים להם, מסר "אנחנו חייבים להבין את המתחולל בנפשם של חיילים שמותקפים יום יום על ידי פורעים. ההכלה הגדולה לה זוכים אותם פורעים, היודעים שהם יכולים לבזות את החיילים והשוטרים ולפגוע בהם, משפיעה על הלך הרוח של הלוחמים ועלינו לעמוד לימינם ולהוות להם משענת.

אני קורא לנשיא ריבלין ולשרה שקד להיענות לבקשת החנינה ולחון את הלוחם בן דרי, שוטר מצטיין שחירף את נפשו למען כולנו. הוא ומשפחתו מוצאים את עצמם כבר זמן רב מאחורי סורג ובריח בסבל בל יתואר, ומדובר בסבל של כולנו – כי בן הוא הבן של כולנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מאושר
רוני | 04-10-2018 22:35
2
חחחח ריבלין נותן חנינה רק לבני עמו הפלסטינאים
עם ישראל חי | 04-10-2018 23:02
הבנתם..
3
מדינת מניירטות
יוחנן דקל | 05-10-2018 10:42
מדינת בנות אחד מהם זה הנשיא הכי שנוא של מדינת ישראל מי צריך נשיא שכזה חיילים לא רוצים לשרת היחידות קרביות בגלל מדיניות פחדנית של שר ביטחון רמטכל וקצינים שמאלנים
4
לאחרונה צצו לנו נשיאים פופוליסטים
יוחנן דקל | 05-10-2018 11:00
נמאס לראות את הפרצוף של הנשיא הכי שנוא של מדינת ישראל זה לא נשיא זה פוליטיקאי שמלאן
5
אין פלא שחיילים לא רוצים להתגייס לחייל קרבי.
יוחנן דקל | 05-10-2018 11:04
בשביל מי להתגייס לחיל קרבי בשביל מדינת שמאלנית עם שר ביטחון בתחפושת של טיגריס בלי שיניים
6
בן דרי
פלדמן ישראל | 05-10-2018 15:07
רע רע על הנשמה כשהילד הזה בכלא הכל התעוות כאן הכל מקום המשפט שם הרשע אמר הנביא וידע על מה דיבר
7
חייל
שרה | 18-10-2018 13:56
חייבים לחון את החייל רק שתדעו שהחייל הזה הוא הבן של כולנו מספיק כבר להפוך חיילים לרוצחים ומחבלים לחפי פשע מה השתגעתם חולים