מחדלים בטחוניים בבית אל: התושבים זועמים - סרוגים

מחדלים בטחוניים בבית אל: התושבים זועמים

מטען שהושלך השבת לעבר היישוב בית אל לא דווח, חרף העניין הבטחוני; המאבטח ששהה במוקד הושעה מתפקידו בשל הכשל החמור. התושבים הזועמים יצאו למחות: "איך נשב בסוכה עם זריקות של בקתב"ים ואבנים?

מחדלים בטחוניים בבית אל: התושבים זועמים

כעניין שבשגרה, קרוב לחצות בערב שבת נשמע פיצוץ אדיר שהרעיד את הבתים בשכונת נוף בבית אל. לאחר שככל הנראה מטען צינור הושלך על ידי מחבלים מכיוון העיר רמאללה, שבמזל לא פגע ברכוש או בנפש. "אל לנו לשתוק ולהמתין לאסון", נכתב בהודעה שהופצה במחאה.

כשהם סובלים פעם אחר פעם מהתנכלויות המחבלים, טענו התושבים להסתרה של האירוע האחרון מצד גורמי הבטחון ולא היו מוכנים לשתוק יותר. הערב (שבת) הם הגיעו למקום להפגין: "אנחנו מרגישים במדינת בית אל אחרת משאר היישוב", האשימו את מ"פ הגיזרה וקב"ט המועצה, יהודה דנה.

איך נשב בסוכה?

נדה השיב: "הייתה תקלה חמורה ויזה יצטרך בירור". בנוסף חשף שהמאבטח ששמר באותה עת במוקד, הושעה מתפקידו בשל הכשל החמור. "איך אנחנו נשב פה בסוכה בחג בלי שנזרוק עלינו בקתב"ים ואבנים? אנחנו רוצים לדעת שהציר מאובטח", הוסיפו עוד לטעון.

בהודעה לתושבים נכתב: "הערב בשעה 21:30, נאסף בשביל הביטחון, ליד קופת החולים, מאחורי הבית של משפחת X, ונפגין את חרדתנו מהמצב", והוסיפו: "אנא מכולכם, מבשרך אל תתעלם, בואו והושיטו יד לעורר את הגורמים האחראים על בטחוננו, לפעול ולהגיב באופן שימנע או יקטין את הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לפגוע בנו. בן אדם מה לך נרדם…"

המועמדת לראשות המועצה יעל בן ישר מסרה בתגובה לסרוגים: "המשפחות המתגוררות בסמוך לחומה דורשות פתרון. אני קןראת לצבא לסגור מיידית את הכביש לנסיעת פלסטינים על כל אבן שעפה לכיון, לשלושה ימים לפחות. כל פעם יש עליית מדרגה באירועים, והצבא מטפל נקודתית. אנו דורשים תגובה נחרצת. סגירת הכביש לאלתר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו