בכיר איראני מתרברב: "שלטנו בחבר קבינט" - סרוגים

בכיר איראני מתרברב: "שלטנו בחבר קבינט"

שר המודיעין האיראני התייחס במרומז למעצרו של גונן שגב, כשאמר כי "החזקנו תחת שליטתנו בחבר קבינט של מדינה חזקה, שעבר לעבוד עבורנו". בדבריו הזכיר גם מבצע בו עשרות עובדים ממשלתיים נעצרו בחשד לריגול נגד איראן

author-image
בכיר איראני מתרברב: "שלטנו בחבר קבינט"
  מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

תגובה איראנית לגונן שגב? שר המודיעין האיראני, מחמוד עלאווי, התייחס הבוקר (רביעי) במרומז לפעולתו של השר לשעבר הישראלי, שנעצר בחשד לריגול עבור איראן.

"כפי ששמעתם לאחרונה, החזקנו תחת שליטתנו חבר בקבינט של מדינה חזקה, שעבר לעבוד עבורנו" אמר עלאווי. הבכיר האיראני לא ציין את שם המדינה או את זהותו של חבר הקבינט, אך טען כי הוא הופעל על ידי גורמי המודיעין האיראניים.

הדברים נאמרו בנאום שבו עלאווי התייחס למבצע מודיעיני נרחב, בו עשרות עובדים בגופים ממשלתיים נעצרו בחשד לריגול עבור מדינות זרות. עלאווי לא אמר מתי בוצעו המעצרים ועבור אילו מדינות עבדו המרגלים, אך ציין כי רבים מן העצורים מחזיקים באזרחות כפולה. "ישנה חדירה של סוכנים מערביים לארגונים חשובים במדינה ולגופים שהבם מתקבלות ההחלטות באיראן" אמר. "ביקשתי שוב ושוב מאזרחים להודיע אם הם מכירים אנשים בעלי שתי אזרחויות".

כזכור, גונן שגב נעצר במאי 2018 על ידי השב"כ והמשטרה, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל. בחקירה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני, כאשר בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה. בהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו, וכן נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גונן שגב
ל | 29-08-2018 10:26
מקווה שגונן שגב ינמק בכלא כל חייו. אך חששותיי שיהיה עיסקת טיעון והוא ישוחרר