הרב שמואל אליהו: "התרסקותה הכלכלית של טורקיה מופיעה בהפטרה"

הרב שמואל אליהו: "התרסקותה הכלכלית של טורקיה מופיעה בהפטרה"

רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, התייחס לפני זמן קצר במסגרת שיעורו השבועי המועבר כעת בשידור חי, להתרסקותה הכלכלית של טורקיה ואומר כי זה מופיע בהפטרה של השבת הקרובה

(צילום תמונה ראשית: דוד כהן/פלאש90)

רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו, התייחס לפני זמן קצר (שני) במסגרת שיעורו השבועי המועבר כעת בשידור חי, להתרסקותה הכלכלית של טורקיה ואומר כי זה מופיע בהפטרה של השבת הקרובה.

המטבע שלהם איבד 40% מערכו, וזה ממש חלק מההפטרה של השבת הקרובה. הרב אליהו ציטט את הפסוק מההפטרה ואמר: "מי את ותיראי מאנוש ימות ומבן אדם, חציר ינתן". כל מי שמפריע לגאולתם של ישראל וכל מי שחושב שיכול לבוז לנו צריך לזכור את הפסוק "לכן כל אכליך יאכלו, וכל צריך כולם בשבי ילכו, והיו שאסייך למשיסה וכל בוזזיך אתן לבז".

לדברי הרב אליהו: "אלו שבזו לעם ישראל שפגעו בנו וניסו להתערב, אלו שניסו להתערב בבניין ירושלים וניסו לעזור לעזה וניסו להפר את כל הלחץ שיש על איראן. אומר הקב"ה מי שפוגע בעם ישראל לא ינקה. הכבוד של עם ישראל זה הכבוד של הקב"ה. הקב"ה משלם לאויביו מיד ולא מרפה מהם".

כאמור, על רקע המשבר הדיפלומטי מול ארה"ב והטלת הסנקציות הכלכליות על המדינה, שער הלירה הטורקית הידרדר היום (שני) לשיא שלילי של כל הזמנים. בסוף השבוע הלירה רשמה ירידה של כ-17 אחוז, כשהיחס מול הדולר האמריקני עומד על 7.24 לירות לדולר. הירידה הנוכחית הובילה לכך שהלירה הטורקית איבדה כ-45 אחוז מערכה בשנה האחרונה- כשרק מטבע הביטקוין רשם צניחה גדולה יותר ואיבד 55 אחוז מערכו.

בעקבות קריסת המטבע, שר הכלכלה הטורקי בראט אלביירק הודיע כי טורקיה הכינה תכנית פעולה כלכלית שתיושם החל מהיום כדי להרגיע את חששות המשקיעים, זאת כאשר המדינה נמצאת בחובות של חצי טריליון דולר. "יש לנו תכנית מוכנה כדי להתמודד עם המצב" טען. "מיום שני בבוקר ואילך המוסדות שלנו ינקטו צעדים הכרחיים וישתפו את ההודעה עם השוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
צודק
יפה יוסף | 13-08-2018 21:01
למה אדרואן מתנכל למדינת ישראל? כי הוא רשע.
2
שנים קראנו ולא הבנו
מפטיר | 13-08-2018 21:08
ומה עם השנים שטורקיה הית אמפריה ונפלה לא לשם התכוון הכתוב?
3
ה" הגדול
דבח דוד | 13-08-2018 21:19
אנחנו קראנו והבנו אבל הפעם על טורקיה והפעם הבא על אירן.
4
הרב שמואל אליהו
אני | 13-08-2018 21:51
אין כל קשר למה שקורה בפוליטיקה של המאה ה-21 ולמה שנאמר בכתובים. כדאי שהרב יתרכז בנושאים אחרים.
הרב הדגים עיקרון נצחי על בסיס עלית ישראל
ידידיה | 14-08-2018 9:07
הרב תלמיד חכם מכבד כל אדם ואוהב ישראל עצום. מוטב היה שלא תיתן עצות לרב במה להתייעץ. הרב הדגים עיקרון איך מתבוננים במציאות בעומק ובחכמה, כדי להבין ולא להתרגש ולהתרפס מדינית בפני רשעי אומות. לו ראש ממשלת ישראל היה לוקח בחשבון גם עצות של תלמיד חכם בסדר גודל לאומי כמו של הרב שמואל אליהו, היה מצליח לחסוך כספים ובזיונות לאומיים בכל מיני תחומים מדיניים. הקמת מדינת ישראל היא מהלך גאולי של הקבה. אי אפשר לעצרו, לכן מוטב להקשיב לתלמיד חכם כמוהו וכמו אביו זצל והיו בבחינת איזהו חכם הרואה את הנולד. כך היה נמנע כל הטרור בדרום, וכך היה נמנע הסכם אוסלו והרבה קרבנות היו נמנעים!! של נעלך קצר בדעת מול יראי ה'
5
חיסול מנהיגי טורקיה הרודניים מופיע בנביאים
חקי חיון | 14-08-2018 0:18
אלוהים אמר לנביאים כי באחרית הימים ובבוא מלך המשיח שזה ממש ממש בתקופתנו ממש ברגע זה גוג מלך המגוג יחד עם גויים רבים יחוסלו על ידי אלוהים. גוג הוא פוטין מנהיג נאצי של רוסיה ואחד העמים המוזכרים היא תרגומה שהיא טורקיה של ימינו. כל הבריות בעולם הם ילדיו של אלוהים ואלוהים אוהב את בני העם הטורקים ואת בני העם הרוסי ואת בני העם האיראני וכדומה אך אלוהים שונא את המנהיגים הדיקטטורים והאכזריים של העמים הללו אשר רצונם לפגוע בישראל עמו של אלוהים ולכן אלוהים ממש כרגע כפי שאמר בעבר לנביאי ישראל פוגע המנהיגים טורקיה ומנהיגי איראן. אלוהים מתערב במחשבות של טראמפ ואלוהים מפעיל את טראמפ לחזק דמוקרטיות ולחסל דיקטטורות. איראן מוזכרת הנביאים בשם פרס. רוסיה נזכרת בנביאים בשם מגוג משך ותובל. אלוהים יחסל בעתיד הנראה לעין את כל המנהיגים אותם הזכיר בנביאי ישראל בהקשר למלחמת גוג ומגוג ואלוהים יחסל גם את כל שאר המנהיגים הדיקטטורים בעולם כולו. אלוהים יתיר בעולם אך ורק מנהיגים דמוקרטיים מפני שאלוהים בעצמו הוא דמוקרטי ומטיף לרחמים ולחירות האדם. אגב אלוהים בחסדיו וברחמיו הרבים מנע את מלחמת גוג ומגוג אותה תכנן על הר הזיתים בירושלים ובמקום זאת אלוהים מכה את אוייבי האנושות בתחומה של מדינת סוריה ששם מתרכזים כעת פוטין וגויים רבים אחרים ועוד ידו של אלוהים נטויה להכות בכל מנהיג ובכל איש ציבור שאינם נוהגים כראוי וגם יכה בכל אדם פשוט מרחבי עולם אשר אדם זה באם יהודי או לא יהודי פגע או יפגע באדם כלשהו או בבעל חיים כלשהו או באיכות הסביבה של עולמנו .
גוג
דרור | 14-08-2018 10:18
כיצד אתה יודע שפוטין הוא גוג
אתה לא רציני, נכון?
אני | 14-08-2018 10:03
.
6
הפטרת השבוע
דוד | 14-08-2018 1:30
מה הקשר?! עוד חרטטן הרב אליהו הגאוותן
תלמיד חכם בקנה מידה לאומי
טופסי | 15-08-2018 10:56
אחד המגיבים טען כך כי הרב שליטא הוא תלמיד חכם בקנה מידה לאומי. מעניין. האם זה קשור לחוק יסוד: הלאום? האם יאה להתבטא כך על רב, שהרי התורה רחבה מיני ים? והרי הקבה איסתכיל באורייתא וברא עלמא?
קצת כבוד עצמי לא יזיק לך.
יאיר | 14-08-2018 9:20
אדם שמדבר בסגנון כה רחובי מעיד על עצמו כי הוא חסר ערך וכבוד.
את כל יהירותך הצגת בכתב, והיא תכה בך חזרה
ידידיה | 14-08-2018 9:15
כל המבזה תלמידי חכמים קל וחומר תלמיד חכם בקנה מידה לאומי כמו הרב, אין לו חלק לעולם הבא קרי עולם משיחי מתוקן. יהי רצון שיהירותך הגדולה תכה בך כמו בומרנג וממכתה תזכה לעשות תשובה מלאה ותזכה לבקש בתחנונים מהרב שימחל לך.
7
טורקיה
אלי | 14-08-2018 7:17
איני בקי ברזי התורה אך הקמים על עם ישראל לבסוף נענשים ההסטוריה היהודית מראה זאת לאורך קיום העולם. יחד עם זאת אל לנו לשמוח הקבה מנהיג העולם ויודע נפש כל חי. שתהא לנו ולעולם כולו שנה טובה ברוכה
8
העונש מאת ה צבאות
אורי רוימי | 14-08-2018 11:56
זה מה שקורה לרודן ורוצח המונים .כורדים .ומפציץ עם ..שמקלל את העם היהודי ..חי הכלב על זמן שאול אגב...מי שיהודי ונמצא בתורקיה ויפגע מטרור לא רצטער על כך יחשב עוזר לשונאי ישראל והשם יבוא עמו חשבון .הזהרו יהודים יקרים ...אנו מיעוט ועלינו לנצח בכל מערכה
9
תורכיה
לא מאמינה | 15-08-2018 8:03
מעניין מה אלוהים חושב על הליצנים שמדברים בשמו
10
הרב אליהו - כל רז לא אניס ליה
עם הארץ מדאורית | 15-08-2018 10:49
אין יום שאין ידיעה על הגיגיו של מרן הרב שמואל אליהו. בדרך כלל דעת תורה והפעם לשם שינוי בפרפראות. אולי פעם יכבד את הקהל באיזה חידוש תורה למדני (כמו משהו במסכת ממסכתות השס) ושינסה לשכנע אותנו באמיתותו בנימוקים הגיוניים? המצפה לגאולה שלמה
11
המקובלים: ארדואן ימות בקרוב ממחלת סרטן
עם ישראל חי | 16-08-2018 9:17
אינשאללה