"שלא תתערב בעיניינינו": סעודיה גירשה את השגריר הקנדי

"שלא תתערב בעיניינינו": סעודיה גירשה את השגריר הקנדי

משבר דיפלומטי חמור פרץ בין סעודיה וקנדה, לאחר שהקנדים קראו לסעודים לשחרר פעילים עצורים. הממשל הסעודי הקפיא את המסחר בין המדינות והורה לגרש את השגריר הקנדי מריאד, שהוכרז כ"אישיות בלתי רצויה"

"שלא תתערב": סעודיה גירשה את השגריר הקנדי
  יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

משבר דיפלומטי חמור בין קנדה וסעודיה: משרד החוץ הסעודי החליט לגרש מהמדינה את השגריר הקנדה, שהוכרז בתור "אישיות בלתי רצויה" במדינה. במקביל הממשל הסעודי החליט להחזיר את השגריר הסעודי מקנדה וכן הורה על הקפאת המסחר בין המדינות.

בהודעה שהופצה על ידי המשרד הבוקר (שני) הוסבר כי ההחלטה התקבלה לאחר שקנדה קראה לשחרר באופן מיידי פעילים קנדים העצורים בסעודיה. לטענתם, מדובר בהתערבות בעניינים הפנימיים של המדינה המוסלמית. "הצהרנו שלא נתערב בענייני הפנים של מדינות אחרות, כולל קנדה, ועל כן אנו דוחים כל התערבות זרה וקוראים לקנדה שלא תתערב בעניינינו" נכתב בהודעה. "נפרש כל התערבות קנדית נוספת כאישור לנהוג באופן דומה. קנדה ואומות אחרות לא יכולות לטעון שהן דואגות לאזרחי הממלכה יותר מהממלכה עצמה".

הקפאת המסחר מהווה מכה משמעותית עבור הקנדים. כיום כ-10 אחוז מהנפט הגולמי בקנדה מיובא מסעודיה, ולמדינות יש גם יחסי מסחר בתחומי הנשק. במשרד החוץ הקנדי אמרו בתגובה כי המשבר התקבל בדאגה בקרב בכירי הממשל, אך הבהירו כי ימשיכו לפעול למען שחרור העצורים. "נמשיך לפעול לשמירה על זכויות אדם בכל העולם" טענו. "הממשלה שלנו לעולם לא תהסס לקדם את הערכים האלה, ואנחנו מאמינים שהשיח הזה הוא חשוב לדיפלומטיה הבינלאומית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו