מחלוקת חריפה בציונות הדתית בנוגע להנחיות החדשות בצה"ל - סרוגים

מחלוקת חריפה בציונות הדתית בנוגע להנחיות החדשות בצה"ל

השר דניאל הרשקוביץ תוקף את מבקרי ההחלטה ומשבח אותה. לדבריו כמו שרב צבאי אחראי על כשרות המטבחים בצה"ל כך הוא זה שיאשר מי ייכנס לבסיסים.

author-image
מחלוקת חריפה בציונות הדתית בנוגע להנחיות החדשות בצה"ל
  פלאש90

יו"ר סיעת הבית היהודי השר וחבר הכנסת דניאל הרשקוביץ הסתייג היום בחריפות מהביקורת שהשמיע הבוקר חבר הכנסת יעקב כץ מהאיחוד הלאומי שקבע כי הרמטכ"ל מרחיק את החרדים מצה"ל. בשיחה שנתן בישיבת ההסדר בחולון אמר השר כי "החלטת הרמטכ"ל תחזק את מעמד הרבנות הצבאית. טוב וראוי שהרב הצבאי הראשי יכריע בסוגיה זו ובסוגית הדרת הנשים, כפי שהוא מכריע בסוגית הכשרות בצה"ל ובכל ענייני הדת".

השר הרשקוביץ הוסיף ושאל "האם יכול רב לבוא לבסיס צה"ל ולקרוא לתלמידיו לא לסמוך על כשרות האוכל?". בסיכום הדברים אמר השר "אם הרמטכ"ל היה מכריע בסוגית ביקורי הרבנים היה זה צעד חמור. אבל אם ההחלטה מסורה לרב הצבאי הראשי הרי זה צעד מבורך שמחזק את מעמדו. כל כניסה לבסיס צה"ל כרוכה באישורים וטוב שמי שיאשר הוא הרב הצבאי הראשי ולא גורם צבאי אחר".

דבריו של הרב והשר דניאל הרשקוביץ עומדים בניגוד ובסתירה מוחלטת לדברי כצל'ה שאמר הבוקר כי "הרמטכ"ל מפעיל כפייה חילונית על צה"ל ומרחיק את הציבור החרדי ובני הישיבות מגיוס לצבא". יצוין כי במהלך היום יצאו נגד החלטת הרמטכ"ל גם הרבים שרלו ורונצקי כשמנגד הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות ההסדר גיבה אותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
באמת הפתעה
מאיר | 03-01-2012 17:30
כצל'ה נגד, הרשקוביץ בעד והרב דרוקמן בעד. מה חדש?
2
שפיות
רועי | 04-01-2012 11:31
השר הרשקוביץ הוא סמן שפוי בתוך כל ים המתחסדים והמקצינים עמדות ע"מ לזכות לאהדת הקהל בקצות הקשת של הציונות הדתית. מר ליפשיץ -במשרד החינוך נכנע לגחמותיהם של הקיצוניים-רוצה שקט תעשייתי. השר הרשקוביץ ,סו"ס קם מנהיג אמיתי לציונות הדתית שאיתו אני מזדהה.
3
ההפתעה היא שהרב שרלו נגד
| 04-01-2012 12:16
4
הרב דרוקמן חי בפחד שלא יאפשרו לראשי ישיבות ההסדר לבקר
יוסי | 05-01-2012 8:18
צריך לבחון מחדש את נושא ישיבות ההסדר לאור הוראות הרמטכ"ל וקצין דת ראשי. אם הוא הפך לקומיסר ראשי של ישיבות ההסדר עדיף להשתמש בפתרון של חוק טל, ללמוד בישיבה רגילה ובגיל 23 ללכת לשנה לצה"ל. היחידות הקרביות יצטרכו להסתדר ללא חיילי הסדר