המקרר מתחמם בקיץ? כך תשמרו על המזון שלכם - סרוגים

המקרר מתחמם בקיץ? כך תשמרו על המזון שלכם

המקרר הוא אחד מהמכשירים אשר עובד שעות נוספות בכל בית ובכל ימות השנה. לעתים עלולות להופיע תקלות שיכולות להשפיע על תפקודו, חלקן פשוטות וחלקן מורכבות יותר. כך תוכלו לטפל בתקלות ולשמור על המזון שלכם

author-image
המקרר מתחמם בקיץ? כך תשמרו על המזון שלכם
  (צילום: שאטרסטוק)

הישראלים ידועים כאוהבי אוכל, בישול, אירוח וחגיגות. לכן, מקרר הוא אחד מהמכשירים אשר כמעט בכל בית עובד שעות נוספות, ובכל ימות השנה. אנו מעמיסים בתוכו כמויות גדולות של אוכל ושתייה, ובשל כך, לעתים עלולות להופיע תקלות שיכולות להשפיע על תפקודו. אז מה ניתן לעשות כאשר נתקלים בתקלה? מתי אפשר לתקן ומתי לא? ובאילו מקרים נדרשת התערבות של איש מקצוע? השורות הבאות יעזרו לעשות מעט סדר.

תקלות פשוטות לתיקון:

תופעת ההזעה: בעונת הקיץ, תקלות במקררים באות לידי ביטוי בעיקר בתופעת "ההזעה"- מצב בו יש הצטברות טיפות מים על גוף המקרר בפנים או בחוץ. בתקופה זו הבדלי הטמפרטורות בין המקרר לסביבה החיצונית גבוהים ביותר. התופעה מתרחשת כאשר סוגרים או פותחים באופן תכוף את דלת המקרר, כאשר משאירים אותה פתוחה לזמן רב, או כאשר יש בעיה בסגירה של הדלת.

אם הבחנתם בתקלה מסוג זה, כדאי לדעת שניתן לפתור אותה באופן עצמאי ודיי בקלות, על ידי הקפדה על סגירה נכונה של דלת המקרר כך שתהיה אטומה, ובדיקה מדי פעם כי אין כל לכלוך אשר הצטבר על גומי האטימה העלול למנוע מהדלת להיסגר כראוי. דלת שאינה אטומה לגמרי עשויה לגרום למקרר לבזבז אנרגיה, להפעלת מנוע המקרר בתדירות גבוהה בהרבה מהנדרש, וכן לקלקול של מוצרים.

שיטה פשוטה ועתיקת יומין לאבחון תקלה מסוג זה היא לשים חתיכת נייר בין הגומי לדלת ולסגור אותה. אם הנייר נופל, אז יש בעיה בגומי הסגירה של הדלת ויש צורך להחליפו. כמו כן, ישנה חשיבות רבה למיקום המקרר בחלל הבית, ובפרט בעונות החמות, משום שהבדלי הטמפרטורות בין המקרר לסביבה החיצונית גבוהים יותר. יש לדאוג כי המקרר אינו ממוקם בסמוך למכשירים אחרים כמו תנור אפייה, או מדיח כלים למשל, משום שהם פולטים חום רב. כתוצאה מכך, המקרר צורך אנרגיה רבה, ומתאמץ הרבה יותר לבצע את פעולת הקירור. מאותה הסיבה, מומלץ גם להרחיקו מקרינת שמש ישירה.

המקרר אינו מקרר מספיק: במקרה שהמקרר אינו מקרר מספיק או לחלופין מקפיא מוצרים, יש לבדוק את בקר הטמפרטורה הנמצא בתוך המקרר. לעתים מקור הבעיה הוא הזזה לא נכונה או בשגגה של הבקר, ובכל מקרה, לפני שמזמינים טכנאי כדאי לנסות להתאים את הבקר בהתאם לתקלה, לחכות מספר שעות, ולראות אם הסתדרה.

תאורה לא תקינה: במקרה של תאורה לא תקינה במקרר, הדבר לא בהכרח מעיד על תקלה במכשיר. במידה והמקרר פועל כשורה, והמוצרים לא התקלקלו, כדאי לבדוק האם הנורה נשרפה, או לחלופין האם המפסק המפעיל את פעילות הנורה תקוע.

תקלות הדורשות התייחסות מיוחדת

כאשר מדובר בתקלה מסוג דליפות גז בצנרת החיצונית של גוף המקרר, אין לנסות לתקן את החלק באופן עצמאי, אלא לקרוא לטכנאי, שילחים את החלק הדולף.

ישנן תקלות אשר לא ניתנות לתיקון, גם לא על ידי טכנאי המתמחה במכשיר הספציפי. דוגמה טובה לכך היא דליפות גז בצנרת הפנימית של המקרר, זאת משום שלא ניתן להחליף או להלחים מחדש את הצנרת הקבועה בתוך גוף המקרר עצמו. בתקלות מסוג זה, ובמקרים בהם הטכנאי מודיע כי המכשיר בעצם "אבוד", ניאלץ לקנות מכשיר חדש.

איך בוחרים מקרר חדש?

אמנם הדבר נשמע פשוט, אל למעשה ישנם פרטים חשובים ביותר שעלינו לוודא, טרם קניית המכשיר, העשויים לצמצם מעט את עגמת הנפש ואת העלויות.

תחילה יש להבין איזה מכשיר עונה על הצרכים שלנו. האופציות המגוונות שקיימות בשוק עלולות לעתים לבלבל ברגע קבלת ההחלטה, וכך אנו עלולים לקנות מכשיר שיכול להיות מאוד יקר ומשוכלל- כאשר למעשה אין כל צורך בפונקציות הרבות שלו. זאת כמובן בשיקול כמות הנפשות החיות בבית, וחישוב הצריכה הממוצעת החודשית.

מומלץ לבדוק האם אתם שותים הרבה משקאות ממותקים בבית וזקוקים לתא קיוסק במקרר לאחסון נוסף של בקבוקים, או שעדיף לכם למשל לבחור במכשיר בעל תא פריזר ההופך למקרר? האחרון יכול להתאים לאלו שמרבים בקניות או באירוח חברים ומשפחה לעיתים קרובות, שכן הוא מאפשר הגדלת שטח המקרר שהופך ל"גמיש" יותר.

כמו כן, יש לבדוק מספר פרטים חשובים נוספים:

מי היבואן הרשמי בארץ: הסיבה העיקרית לכך היא שבהשוואה ליבואנים מקבילים של מכשירי חשמל, האחריות שלו אמורה לכלול גם חלקי חילוף מקוריים. סיבה נוספת היא שלרוב היבואן משקיע כסף ותקציב רב בפרסום המכשיר, ויהיה לו יותר חשוב שהלקוח יהיה מרוצה.

מי ספק השירות של המכשיר בארץ: חשוב לבדוק זאת בשביל לוודא כי קיים מוקד שירות בקרבתנו, למקרה הצורך.

נתוני אחריות: יש לברר מה כוללת האחריות המורחבת של המכשיר, ולקרוא את כל האותיות הקטנות בקפידה. למשל, האם במידה ויש צורך בטכנאי הדבר מצריך תשלום נוסף, או שכלול מתוקף האחריות? האם המוצר עדיין מיוצר, והאם המפעל המייצר את המוצר עדיין קיים? זאת למקרה שבעתיד יהיה לנו צורך בחלקי חילוף.

לסיכום, ברגע שמודעים לסיבה שבגינה נגרמה התקלה, ניתן להבין בקלות רבה יותר האם מדובר בבעיה שניתן לתקן באופן עצמאי ובקלות, ובכך לחסוך לעצמנו כסף וגם כאב ראש. כאשר מבינים שמדובר בתקלה הדורשת טכנאי, אין לנסות לתקן אותה לבד, משום שאנו עלולים בטעות להזיק למכשיר או לעצמנו. חשוב לזכור כי גם כאשר אין ברירה, ויש צורך בקניית מכשיר חדש, יש לבחון את הצרכים של הבית, וכן לוודא שהמכשיר נרכש ממקום אמין ומוכר.

===

הכותב הנו סמנכ"ל קבוצת פל. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעיית "ההזעה" נפתרה! בזכות הכתבה הזאת
שירלי | 30-07-2018 4:51
תודה רבה. חשבתי שהבעיה במקרר שלי ורציתי להביא תכנאי אך הבעיה בגומי של הדלת מקרר. תודה הכתבה עניינית מאוד ואכן פתרה לי בעיה הזאת.