הסוף לטרור? ישראל וחמאס הסכימו לא לצאת למלחמה - סרוגים

הסוף לטרור? ישראל וחמאס הסכימו לא לצאת למלחמה

העיתון הערבי "אל-חיאת" דיווח כי ישראל וחמאס הגיעו בעזרת מתווך להבנות, בניסיון להימנע מעימות צבאי נרחב ברצועת עזה. המתווך פועל להביא להפסקת טרור העפיפונים, אך בחמאס הבהירו כי "לא ניתן לשמר את הסטטוס קוו"

author-image
הסוף לטרור? ישראל וחמאס הסכימו לא לצאת למלחמה
  העימותים בגבול רצועת עזה (צילום: עבד רהים חאטיב\פלאש 90)

בדרך לרגיעה? העיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר (חמישי) כי ישראל וחמאס הגיעו בעזרת מתווך להבנות לפיהן שני הצדדים לא יפתחו במלחמה.

על פי הדיווח, המתבסס על מקורות דיפלומטיים מערביים, במערכת הביטחון מנסים להימנע מעימות צבאי נרחב ברצועת עזה. לדברי המקורות, המתווך פועל במטרה לגרום לחמאס להפסיק את טרור העפיפונים באופן מיידי, ובמקביל קיבל הבטחה מישראל שלא יצאו למלחמה. עוד אישרו כי בישראל יש יותר נכונות לפתור את המשבר ההומניטרי בעזה והסכימו להפריד בין הנושא ההומניטרי לפוליטי והביטחוני.

עם זאת, בחמאס הבהירו כי "לא ניתן לשמר את הסטטוס קוו הקיים" ברצועת עזה, וכן אמרו כי לא יקבל את המשך המצור שהוטל לטענתם על הרצועה בעקבות סגירת מעבר כרם שלום. בישראל הבהירו בתגובה להודעת חמאס את דרישותיהם להסרת המצור, הכוללים פירוז הרצועה מנשק, הפסקה מוחלטת של חפירת מנהרות הטרור, ושחרור של הישראלים המוחזקים בשבי על ידי חמאס.

הדיווח הנוכחי מחזק את ההשערות כי חמאס פועל לעצירת ההסלמה באזור. כזכור, אתמול דווח כי חמאס החל לפעול כדי להפחית את כמות העפיפונים המשוגרים לעבר ישראל באופן הדרגתי, עד להפסקה מוחלטת בתחילת שבוע הבא. על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה לאחר מגעים עם מצרים, שהבהירו לחמאס כי עליהם לעצור את שיגור העפיפונים כדי שלא לתת לישראל תירוץ לצאת למתקפה צבאית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ליתר דיוק: ישראל הסכימה לא לצאת למלחמה - חמאס
אוראור | 24-07-2018 20:01
לא הסכים לזה בכלל , אלא ההפך אפילו - והמבין יבין.