התושבים החילונים מנעו הקמת גן דתי בישוב המעורב - סרוגים

התושבים החילונים מנעו הקמת גן דתי בישוב המעורב

תושבים חילוניים ביישוב גבעות בר נבהלו מההצבעה שהכריעה על הקמת גן דתי ביישוב. בהצבעה החוזרת התהפכו התוצאות היוצרות והוחלט לא להקים גן דתי: "כולנו הפסדנו; כנראה שלעולם לא נהיה קהילה"

author-image
התושבים החילונים מנעו הקמת גן דתי בישוב המעורב
  ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

אחרי סגירת הבריכה בקריית ארבע בעקבות החרמתה על ידי התושבים הדתיים, ביישוב אחר בנגב- גבעות בר- נמנעה הקמתו של גן ילדים דתי בעקבות התנגדות של תושבי היישוב החילוניים.

על פי הפרסום באתר ynet, תושבים חילוניים ביישוב הקהילתי 'גבעות בר' מנעו את פתיחת הגן הדתי על אף שבהצבעה הראשונה היה רוב להקמתו. התושבים החילוניים דרשו לקיים הצבעה נוספת והצליחו לייצר רוב שמנע את הקמת הגן.

'גבעות בר' השוכן בסמוך לעיר הערבית רהט, הוקם בשנת 2004 כיישוב חילוני. כיום חיות בו כ- 220 משפחות. עם הגעתן של מספק משפחות דתיות ליישוב שונתה הגדרתו הראשונית ומיישוב שהודר חילוני, הוא מוגדר כעת כ"בעל אופי יהודי ציוני".

בחודש מאי האחרון נערכה הצבעה ביישוב שהכריעה ברוב ברור של 98 תומכים מול 69 מתנגדים על הקמת ארבעה גנים חדשים, בהם גן דתי לגילאי ארבע עד שש, שיהיה כפוף לפיקוח של הזרם הממלכתי-דתי, אך ינוהל על ידי מנהלת הגנים ביישוב.

לאחר ההצבעה גילו התושבים החילוניים כי ההרשמה לגן הדתי גדולה מהמצופה וחששו מ'הדתה' ומכרסום בערכי היישוב. החשש של התושבים החילוניים התבטא בהתכתבויות פנימיות בקבוצת וואטסט ייעודית שהוקדשה לנושא. בהודעות שהובאו באתר ynet נכתב בין היתר: "מה השלב הבא? תנועת נוער דתית? מקווה?".

תושב אחר דווקא בירך על ההחלטה וכתב: "מבורכת ההחלטה לפתוח פה גן דתי. אין פה שום כפייה על אף אחד. אבל תתחילו להתחשב באנשים שכן מעוניינים וזה כן חשוב להם. מקווה שבפעם הבאה לא יעלה דיון פה להרוס את בית הכנסת"

לאחר שהבינו את גודל הטעות, מבחינתם, דרשו החילוניים הצבעה חוזרת שבסופה 154 תושבים הצביעו נגד הקמת הגן הדתי מול 109 שהצביעו בעד.

היפוך ההחלטה גרם לקרע בין התושבים ואחת מהן כתבה: "כל ההתבטאויות נגד הגן הדתי רק המחישו שאנו ממש לא קהילתיים כפי שאנחנו מנפנפים בכל הזדמנות". תושב אחר כתב: "כולנו הפסדנו". תושבת אחרת שלקחה קשה את הקרע ביישוב כתבה: "אני חושבת שצריך לעשות הצבעה חוזרת אם להישאר כיישוב קהילתי או לא. כי כפי שזה נראה ככה, קהילה אף פעם לא נהיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
ישוב גבעות בר
בנימין | 17-07-2018 11:15
אני לא מבין על מה יש להצטער.אם אותם תושבים ידעו שהישוב חילוני למה הגיעו לשם יש מספיק ישובים דתיים.אי אפשר לרקוד על שתי חתונות
2
מצויין
אריאלה | 17-07-2018 11:26
טוב מאוד! הגיע הזמן להתנגד לכפייה הדתית!!!!! זה מתחיל בגן....בית כנסת....סגירת רחובות ובילויים בשבת.. הדרת נשים......ודחיקת החילוניים החוצה!
צודקת. ואז נהיה עוד אחת מעשרות רבות של מדינות
מיכל | 17-07-2018 14:13
בעלות אופי חילוני דומה. אז בואי נחשוב לשם מה הקמנו מדינה? על מה אנחנו נלחמים ומקיזים דם? יכולנו פשוט לגור בהיצע נרחב של מדינות כלבבנו. ללא כפיה דתית ללא הדרת נשים וללא כל הסממנים היהודים שאת וכמותך מנסים לנשל מהעם היהודי. אז מי כופה על מי ?
כפייה חילונית - צבועים
כפייה חילונית | 17-07-2018 13:57
אם זה היה גם להטב לא היה מפריע לכם חבורה של צבועים. הרי יקרה לכם מה שקרה בכפר ורדים...מהר מאוד השכנים הבדואים שלכם יבואו לגור איתכם ונראה כמה אתם פתוחים וקהליתיים
3
מי שמסכים לאי פתיחת בריכה מעורבת שלא יתפלא
יעקב דינור | 17-07-2018 11:43
שאצל השכנים מתנגדים להקמת מוסדות דתיים. אי אפשר להחזיק מקל ב 2 הקצוות
4
שנאת חינם מיותרת
ינון | 17-07-2018 12:22
חבל.חבל מאוד
5
חילונים דתו-פובים. ככה נראים דיקטטורה של הרוב
הלא מופתעת | 17-07-2018 12:27
לבטל החלטה על הקמת גן דתי בגלל שיותר מידי אנשים היו מעויינים לרשום אליו את הילדים??? זה לא מהלך דמוקרטיה, זאת דיקטורה של הרוב החילוני. כפיה של חילוניות וכפיה של א-דתה
6
חילונים הזויים
שמוליק | 17-07-2018 12:34
כשכל הדתיים יעזבו יישארו חצי תושבים אז נראה את החילונים שישאו בכל הנטל כולל מעט ילדים ביישוב (2 ילדים לחילונים מול 5 לדתיים). בושה שאין אפשרות להתערב. שילכו קיבינימט כל החילונים הרי זו כפיה חילונית. יאללה דתיים תקימו יישוב חדש ותראו את זה נעלם.
7
אז התושבים הדתיים שבאו לחיות עם החילונים
אריאל | 17-07-2018 13:20
במחשבה שיחיו ביחד בהרמוניה מתחילים להבין שטעו. האתאיזם החילוני הוא דת קנאית יותר מכל דת אחרת.
8
עלק אהבת חינם
מתניה | 17-07-2018 14:06
אולי במקום לפרסם בתשעת הימים על שנאת חינם? תביאו דוגמאות של אהבת חינם.. מחיי היומיום בישראל. בנוסף לכך, כל היום מדברים איתנו בתקשורת על נתינת מרחב וחשיבה על ערבים ויהודים, אם בתוך הבית שלנו האחים לא מסתדרים איך נצליח להסתדר עם בני הדודים שלנו, המוסלמים?
9
צביעות חילונית חלולה.
דניאל | 17-07-2018 14:30
הדתה???? מעוט חילוני כופר מכתיב את דתו החילונית והכופרת וצועק הדתה, כפיה דתית וכו'
10
אני יהודי חילוני. לא פחות יהודי מיהודי דתי.
יהודי | 17-07-2018 15:03
בוודאי מקיים את עקרי התורה יותר מכמה חובשי כיפה, בינהם כמה מחובשי ספסלי הכלא והפוליטיקה. אף נבל ברשות התורה (ושלא ברשותה) לא יגדיר לי מה יהודי ומה לא, מה צודק ומה זה נבלה. גם לא אף אחד שחושב שהוא יודע יותר טוב ממני מה אלהים רוצה. זו צביעות ונוכלות.
11
אהבת ישראל
יהודיה | 18-07-2018 9:06
תתביישו לכם כולנו אחים וצרכים לכבד אחד את השני למה הדוקא הזה ? יש לנו מספיק שונאים לא צריך שיהיה גם בתוכנו שנאה