מכורים לקפה? מחקר חדש מגלה שאתם הולכים להרוויח מזה

מכורים לקפה? מחקר חדש מגלה שאתם הולכים להרוויח מזה

שותים יותר מכוס קפה אחת ביום? מחקר חדש שבדק במשך עשור כחצי מיליון בריטים גילה כמה נתונים מפתיעים במיוחד, שיגרמו לכם להוסיף עוד כמה כוסות קפה ללו"ז

author-image
מפתיע: כמה כוסות קפה יגרמו לכם להאריך חיים?
  (צילום: שטארסטוק)

בעוד שלא מעט מאיתנו מנסים להפחית את כמות הקפה ביום, מחקר חדש שפורסם באחד המגזינים הנחשבים בעולם הרפואה חשף נתונים מפתיעים במיוחד שישמחו אלפי מכורי קפה ברחבי העולם.

על אף שקפה נחשב במשך השנים למשקה שנוי במחלוקת ולא מעט אנשי רפואה המליצו להפחית ממנו, המחקר החדש מגלה כי הקפה לא רק שלא מזיק אלא יכול אפילו להועיל ואף להקטין את הסיכוי למוות בטרם עת.

כמה כוסות קפה יגרמו לכם להאריך חיים?

החוקרים שבדקו במשך עשור כחצי מיליון בריטים, בעזרת שאלוני בריאות, בדיקות רפואיות ומידע גנטי. גילו כי מי ששתה כוס קפה אחת ביום, הפחית את הסיכון לתמותה מוקדמת ב-8%.

לעומת זאת מי שצרכו בין 6 ל-7 כוסות, הפחית את הסיכון בכמעט 16%. אך לעומתם מי ששתו שמונה כוסות קפה ביום הפחיתו את הסיכון רק ב14%. החלק המפתיע במחקר גילה שגם קפה 'נטול' קפאין הועיל להארכת החיים.

החוקרים הסבירו כי הקפה הוא נוגד חמצון, מוריד את הסיכון למחלות לב, מפחית את הסיכון לסוכרת ובעיות בריאותיות אחרות. אך עם כל הגילוי המשמח עדין שתיית קפה מופרזת עלולה להוביל להפרעות בשינה ולעלייה בחומציות קיבה. בנוסף מומחים טוענים שהמחקר הענק עדין לא מציג קשר ישיר בין הקפה עצמו להארכת החיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו