שלכם בפנים? אלו קווי האוטובוס הגרועים בישראל - סרוגים

שלכם בפנים? אלו קווי האוטובוס הגרועים בישראל

ארגון צרכני התחבורה הציבורית, "15 דקות" חושף היום את קווי האוטובוס הגרועים בארץ, עליהם התקבלו מספר התלונות הרב ביותר החל מתדירות ועד לעומס ולכלוך

author-image
שלכם בפנים? אלו קווי האוטובוס הגרועים בישראל
  ( Hadas Parush/Flash90)

בזמן שהיום (ג') יצוין בכנסת "יום התחבורה הציבורית", ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל "15 דקות" פרסם את נתוני החציון הראשון לשנת 2018. נתוני הדו"ח חושפים את קווי התחבורה הציבורית שקיבלו את כמות התלונות הגדולה ביותר מתחילת 2018. שיאנית התלונות היא חברת 'דן', ארבעה קווים שמפעילה "מככבים" בעשירייה הראשונה ברשימת הקווים הגרועים בישראל, בעוד ששני קווים של החברה תופסים את המקום הראשון והשני.

הדו"ח מתבסס על 3,300 תלונות של נוסעים, על כ-700 קווים מכל רחבי הארץ. רוב התלונות (כ-37%) הן על איחורים או ביטול נסיעות. בעוד ש26% התלוננו על שירות לקוי, 16% על דילוג על תחנות ו-10% על חוויית נסיעה לא נעימה. הדו"ח יוגש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל.

קווי האוטובוס הגרועים בישראל:

1 (דן) פתח תקווה-בת ים
33 (דן) תל אביב-רמת גן
149 (מטרופולין) כפר סבא-תל אביב
605 (נתיב אקספרס) נתניה-תל אביב
142 (דן) בת ים-תל אביב
506 (קווים) תל אביב-שוהם
66 ו-82 (דן) פתח תקווה-תל אביב
6 (אגד) ירושלים: ביטול נסיעות באופן קבוע
10 (דן) תל אביב-ראשון לציון
99 (אגד) חולון-אזור
68 (אגד) ירושלים

בגזרת רכבת ישראל, נוסעים ברכבות תל אביב, חיפה, כרמיאל ונהריה דיווחו על ביטולי רכבות ברגע האחרון, איחורים משמעותיים תכופים ואי הודעה לנוסעים, צפיפות ועומסים.

התלונות שהתקבלו במוקד באמצעות אפליקציה, טופס תלונה באתר והודעות ווטסאפ השייכות לעמותת "15 דקות", הצליחו עד כה להביא לשיפורים מסוימים בקווים המדווחים ביותר. אך יחד עם זאת, ממסקנות הדו"ח הנוכחי עולה כי עומסי התחבורה ההולכים וגדלים, לצד תחבורה ציבורית שאינה זוכה להעדפה משמעותית בכביש. "העדפה בכבישים הבינעירוניים המרכזיים (2,4,5 ו-1) ובכבישים העירוניים על ידי יישום 'מהיר לעיר' נדרשת בהקדם. הפופולאריות של קו 1 מעידה כי יש מקום להגברת תדירויות והוספת קווים מכינים בגוש דן בצירים המרכזיים שבהם עתידה לעבור הרכבת הקלה, עד שזו תהיה מוכנה".

גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות הוסיף: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך הערים הולך ועולה, אבל הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים. יש רשויות מקומיות שלא מפנות נתיבים לנת"צים, משרד התחבורה מקדם נתיבים כאלה בכבישים הבין־עירוניים בקצב איטי מאוד, והמחסור בקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת נמשך זמן רב מדי".

מספר התלונות הגבוה על קו 1 מעיד על הביקוש האדיר לקווים מכינים", הסביר יעקב, "מחסור בקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת נמשך זמן רב מדי. ציבור הנוסעים מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוסיף שירות וקווים בהקדם. המוקד של '15 דקות' מסייע לציבור לדווח על בעיות בשירות הקיים, ובזכות הלחץ הציבורי ישנם שיפורים נקודתיים. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לייעל את אופן הטיפול בפניות הציבור בהתאם להמלצות מבקר המדינה והכנסת".

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: כפי שעולה מהדו״ח, אחד הנושאים המרכזיים הוא היעדר נתיבי תחבורה ציבורית ואנחנו פועלים מול משרד התחבורה, שאחראי על תחום התשתיות. מטרופולין נותנת מענה מקצועי ויעיל לכל תלונה שמגיעה לחדר הבקרה או למוקד החברה בזמן אמת. לעצם הממצאים, מדובר בקווים בעלי ביקוש גבוה. תיגברנו את קו 90 פעמיים מתחילת השנה ולגבי קו 149, קיימת תוכנית תיגבור, שתיושם בזמן הקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קוים 10 66
שמואל | 03-07-2018 14:33
קו 1 הוא זהב טהור לעומת קווים 10 וקו 66
2
חברת אפיקים לא נמצאת ברשימה.קשה להאמין
ח | 04-07-2018 1:30
קווי האוטובוס שלהם והיחס של הנהגים גובל החוצפה
3
אוטובוס שלא עוצר בתחנה
יעל אולמר | 26-03-2019 8:15
קו 55 מתל אביב לרמת גן חולף על פני מבלי לעצור בתחנה זה גורם לי לעיתים קרובות לאחר ואין למי לזעוק אני בת 81 ואין לי חלופה אלא הקו הזה