בירת ההתיישבות: בתקוע חגגו את פסטיבל הבירה - סרוגים

בירת ההתיישבות: בתקוע חגגו את פסטיבל הבירה

הצד האחר של גוש עציון: מעל אלפיים איש מכל גווני האוכלוסייה הגיעו ביום חמישי לחגוג בפסטיבל הבירה הייחודי בתקוע, זו השנה הרביעית. "אנחנו פתוחים לכל עם ישראל, כל אחד מרגיש פה בבית"

author-image
בירת ההתיישבות: בתקוע חגגו את פסטיבל הבירה
  צילום: תיירות גוש עציון

ביום חמישי הגיעו לגוש עציון כ-2,000 צעירים מרחבי הארץ כדי לקחת חלק בפסטיבל הבירה המסורתי ביישוב המעורב תקוע.

בפסטיבל בהפקת היישוב תקוע בשיתוף עמותת התיירות של גוש עציון, על רקע הנוף המרהיב של ספר המדבר במזרח הגוש, נהנו הנוכחים מבירות של כעשרים מבשלות מקומיות, דוכני אוכל ומכירה, הופעה של זמר הבלוז לייזר לויד שאירח את רוני פיטרסון ומסיבת ריקודים אל תוך הלילה.

פסטיבל הבירה הייחודי בתקוע נולד לפני ארבע שנים ביוזמתו של תושב היישוב נעם שוק, אשר זיהה את הפוטנציאל של המבשלות הביתיות הפועלות ביישוב. בשנה הראשונה נכחו כ-400 איש ומאז בכל שנה הוא גודל וצובר הצלחה, כשהשנה הפסטיבל נחשב למוצלח במיוחד ולגדול ביותר מיום היווסדו.

צילום: תיירות גוש עציון

המבשלות המקומיות בנויות ברובן מחבר'ה שנפגשים אחת לתקופה ומבשלים יחד בבית של אחד החברים. בישול אחד מניב כשמונה עשר ליטר של בירה אותם שותים במהלך החודש.

במבשלת בירנבאום, כנראה המבשלה הוותיקה ביותר ביישוב, הבישול כבר עובר לדור הבא. סב המשפחה אלי החל במסורת לפני למעלה מעשור והבנים ממשיכים את המסורת.

מאחורי בירה נחמיה, של מאיר סמסון עומד סיפור מעניין. כאשר חיפשו שם למותג הבירה המשפחתי, אביו של מאיר הציע לקרוא לבירה על שם סבא נחמיה, לאחר שלילד שנולד נתנו שם אחר. ״אולי לבירה תקרא נחמיה״ הציע האב וכך נולד השם. הדמות בתמונה צוירה על ידי צייר רחוב במלחמת העולם השניה בה לחם סבא נחמיה במדי צבא ארצות הברית.

צילום: תיירות גוש עציון

בירה נוספת מתהדרת בשם בירה סאמר, הבירה הערבית הראשונה. בדוכן יושבים יאיר, יוני וג׳וני ומעשנים נרגילה בעוד נשותיהם מגישות את הבירה לקונים. כיאה לבירה הערבית הראשונה.

בתשובה לשאלה מה מקור השם סאמר, מסתבר שמדובר בקבלן ערבי תושב חברון שעובד עם החבורה באופן צמוד. לא על בישול הבירה כמובן.

הפסטיבל הינו עוד אבן דרך בחיי הבליינות הפורחים בהתיישבות ביהודה ושומרון. היישוב תקוע שנקרא גם בירת התרבות של גוש עציון חתום על הערב, בו ניתן היה לראות אלפים שותים ורוקדים אלו לצד אלו, גברים עם פאות מתנופפות, היפסטרים מקועקעים, כאלו עם שביסי ענק וכאלו עם גופיות.

חיים רוטשטיין רכז התרבות של היישוב שהיה אמון על ההפקה אומר כי: ״מדובר בהפקה יוצאת דופן, מבחינתי יש כאן סוג של סגירת מעגל, אני התוודעתי לראשונה לקסם של תקוע כמבקר בפסטיבל לפני כמה שנים והנה השנה אני זוכה להפיק בעצמי את הפסטיבל בהיקפים עוד לא היו. זה לא היה מתאפשר בלי שיתוף הפעולה המדהים של היישוב, ההתגייסות של משה ברוס, מנכ"ל עמותת תיירות גוש עציון, יטיב לוייכטר, משטרת ישראל וכמובן המבשלות שהביאו אל הערב הזה כארבעת אלפים ליטר בירה שהסתיימו כליל. אווירה מחשמלת ואירוע שמשלב אנשים שיודעים ליהנות מהחיים, אלכוהול משובח ומוזיקה טובה. מה צריך יותר?״

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, שהגיע גם הוא לבקר בפסטיבל אמר: "פסטיבל הבירה הרביעי בתקוע הוא הזדמנות טובה לארח בגוש עציון חובבי בירה עם חובבי ההתיישבות. יש כאן מבחר בירות משלל מבשלות מקומיות. אנחנו פתוחים לכל עם ישראל, כל אחד מרגיש פה בבית. כאן מתחברים למורשת ושורשים, וכמו שאמרו חז"ל 'גדולה לגימה שמקרבת את הלבבות' כאן מתחברים גם על כוס בירה מקומית"

משה ברוס מנכ"ל תיירות גוש עציון: "פסטיבל הבירה בתקוע מהווה הזדמנות מיוחדת לחשוף את התיירות בספר המדבר והפסיפס האנושי המיוחד של האזור. כיף לראות אלפי מבקרים מגיעים לגוש עציון להנות מעוד אירוע מוצלח. אני מזמין את כולם לבוא ולטייל בקיץ בגוש עציון"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו