בשל לחץ בינלאומי: נתניהו דחה פינוי פלסטיניים - סרוגים

בשל לחץ בינלאומי: נתניהו דחה פינוי פלסטיניים

באותו השבוע בו פונו תושבים מהיישוב נתיב האבות ותפוח מערב: ראש הממשלה הנחה לדחות הריסת מבנים בכפר נוואג'עה שסמוך לסוסיא שבדרום הר חברון, זאת בעקבות לחץ בינלאומי

בשל לחץ בינלאומי: נתניהו דחה פינוי פלסטיניים
  כניסה לסוסיא הערבית. הוראה על פינוי (קרדיט: תנועת רגבים)

באותו השבוע בו פונו תושבים מהיישוב נתיב האבות ותפוח מערב: ראש הממשלה נתניהו הנחה לדחות את הריסת מבנים בלתי חוקיים במאחז נוואג'עה הממוקם ליד היישוב סוסיא בדרום הר חברון, זאת לאחר לחץ בינלאומי.

מאות שוטרים וחיילים גויסו לקראת פינוי והריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בהתאם להנחיית בג"ץ, אך על פי הפרסום אמש בynet, התקבלה אתמול הנחייה מלשכת רה"מ לדחות את מימוש החלטת בג"ץ למועד לא ידוע.

שר הבטחון ליברמן צפה את תשובת נתניהו, ובישיבת סיעת ישראל ביתנו שהתקיימה אתמול אחר הצהריים,כאשר נשאל על אותם פינויים צפוים, השיב השר: "אני מתכוון לבצע את הפסק של בג"ץ ולפעול להריסה בסוסיא הערבית ובכפר הבדואי במישור אדומים. אם תהיה הוראה אחרת של רה"מ אז נפעל לפיה, כרגע אנחנו בעיצומן של ההכנות להריסות", סיפר.

ליברמן הביא טיעון נוסף, אף יותר מפעים, ואמר שכבר ארבע פעמים הוא ניסה לבצע את פסק הדין של בג"ץ, "לא מתכוון להגיע לביזוי בית המשפט, אני מכבד את הפסיקה", הבהיר אך אמר כי קיבל כל מיני הערות של היועץ לבטחון לאומי שמנעו את זה.

תנועת רגבים, שהובילה את העתירה בבג"ץ כנגד מאחז נוואג'עה, הגיבה להחלטת נתניהו: "בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית בדרום הר חברון", אמרו ברגבים.

הריסת בתים רק ליהודים? (קרדיט: תנועת רגבים)

"נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה כנגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלשתינית", האשימו בארגון.

חה"כ בצלאל סמוטריץ, הגיב: "הסיפור הזה הוא לא פחות ממדהים. כנגד המבנים האלה התנהל דיון ארוך מאוד בבג"ץ שהסתיים בפסק דין סופי להריסה. ובכל זאת פעם אחר פעם ההריסה נדחית. מבנים ושכונות שלמות בהתיישבות הישראלית הוחרבו אבל לערבים מעניק נתניהו חסינות לא ברורה. מקומם ברמות על", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נתניהו סוכן אמריקאי
יוסי | 19-06-2018 9:20
אך עוד לא עלו על זה
2
מסננים תגובות תתבישו לכם
יוסי | 19-06-2018 9:22
עלובים אוהבי נתניהו הבוגד
3
בגידה או רפיסות וכניעה
יוש | 19-06-2018 9:27
בוגד לא פחות משגב אבל ביהודה ושומרון בוחרים תמיד ליכוד .
4
נתניהו - מקבל עכשיו יקיר ההתישבות מאבי רואה
ישראל | 19-06-2018 9:51
עצוב כמה המתיישבים הם האישה המוכה של נתניהו.... מתי ישכילו ויראו לו שהם לא בכיס שלו... תמיד... כמה עצוב