אין להם מנוחה.
תושבים דתיים בקרית שמואל, השכונה הדתית הנמצאת מצפון לחיפה, מתלוננים כי כבר כמה חודשים הפכה השבת שלהם לסיוט.
אל מגרש הספורט של הישיבה התיכונית 'פרחי אהרון', מגיעים בכל שבת בצהרים קבוצות של חילונים שמשחקים כדורגל. המגרש עצמו עבר שיפוץ יסודי לפני כשלוש שנים, והוא נחשב כמגרש האטרקטיבי ביותר בקרית שמואל ובשכונות הסמוכות.
"כבר שלוש שנים שאנחנו לא יכולים לנוח בשבת" אומר שלמה אינדיג, שכן המתגורר מול בניין הישיבה. "אנשים רוצים לאכול את סעודת השבת, או לנוח אבל הרעש שמגיע מהמגרש הוא בלתי אפשרי".
שכונת קרית שמואל עצמה היא שכונה דתית, ורחובותיה סגורים למעבר כלי רכב בשבת. קמפוס הישיבה שחגגה בשנה שעברה יובל להיווסדה נמצא בלב השכונה.
"בשבת יש אווירה של קדושה בקריה, אבל משעות הצהרים זה הופך לטומאה. באים אנשים שחלקם על סף הפשע, שתוך כדי משחק משחררים לאוויר צעקות נוראיות וקללות גסות".
"מספיק שמישהו לא הכניס גול, כדי שהחברים שלו יזכירו לכל הקריה את המקצוע של כל אחת מבנות המשפחה שלו." אומר אינדיג.
התושבים מציינים כי בסמוך למגרש פועל בית הכנסת בו מתקיימת בכל שבת בצהרים אמירת תהילים של ילדי השכונה. "איך אפשר להביא ילדים שישמעו קללות איומות שכאלה?" תמה אינדיג.
אין מה לעשות
אינדיג ושכנים נוספים התלוננו לראש הישיבה התיכונית, הרב משה אלמלם, שבעצמו גר בקמפוס הישיבה, וסובל גם הוא ממטרד הרעש. תשובתו של הרב אלמלם, הייתה כי עיריית חיפה איננה מאפשרת לו לסגור את מתחם הישיבה.
בעבר, כדי למנוע את המשחק במגרש הישיבה, היו נוהגים הר"מים, להחנות את רכביהם בתוך המגרש, אך לאחר השיפוץ שנערך כאמור לפני כשלוש שנים, נחסמה הגישה לכלי רכב למגרש.
התושבים פנו גם לראש עיריית חיפה, יונה יהב, בבקשה לסגור את המגרש. רותי זוסמן, ממחלקת פניות הציבור של העירייה, ענתה להם כי עלות נעילת המגרש מגיעה לכמה עשרות אלפי שקלים, שאינם עומדים לרשותה של העירייה.
"כמו כן לצערנו, לפי הניסיון שנצבר ממגרשי משחק אחרים, השחקנים ימצאו דרך להכנס למגרש גם אם המגרש יהיה סגור", כותבת זוסמן.
העירייה הציעה להציב שלטים המורים על איסור משחק בשעות המנוחה, ולהתקשר למוקד העירוני בכל פעם שישנה הפרעה לשכנים. אינדיג עצמו הגיב על ההצעה בתמיהה: "איך הם רוצים שאני אתקשר למוקד בשבת?!"
את התלונות מפנים השכנים לישיבה ולעירייה, לטענתם ששני הגופים יחליטו למי שייך המגרש, ושאחד מהם יפעל לסגור אותו.
שי בלומנטל, חבר מועצת העיר חיפה מטעם המפד"ל, ותושב קרית שמואל בעצמו אומר ל'סרוגים' כי "העיריה אינה בדיוק הכתובת מאחר והשטח בו משחקים הוא שטח ישיבת בני עקיבא פרחי אהרון ולא שטח עירוני".
"הבעיה ידועה ואני מחפש כל דרך להסדיר מטרד זה. אני מקווה כי השקט ישוב לשרור במקום." אומר בלומנטל.
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
אזרחית
...למפגע רעש - חשוב להתייחס בלי קשר להיות דתי או לא דתי. ההצעה ל"סגור" מקום מסויים, כדי ש"חילוניים לא יכנסו לשחק " גורר אחריו תחושת כעס על החילוניים....
...למפגע רעש - חשוב להתייחס בלי קשר להיות דתי או לא דתי. ההצעה ל"סגור" מקום מסויים, כדי ש"חילוניים לא יכנסו לשחק " גורר אחריו תחושת כעס על החילוניים. במוצקין, בה אני גרה, - יש תחושת סלידה מהעובדה, שבק. שמואל סוגרים את הקריה בשבת. הם קוראים לקרית שמואל - גטו.. (גם כאן ראיתי את הכינוי הזה..) ואין זה מוסיף לשיח והחיים יחד של חילוניים ודתיים. אני יודעת שמדובר בסטטוס קוו.. של עשרות שנים.. אך זה לא פועל לטובת הדתיים והדו-קיום. אצלנו ברחוב, משפחה דתית שקנתה דירה בבניין חדש - קיבלה "קבלת פנים" של: "לכו לכם לגטו הסגור... - כי יש לכם אלטרטיבה. ולנו החילוניים אין אפשרות לקנות דירה בק. שמואל. לכם יש אפשרות לקנות במוצקין" כדתיה לשעבר, אני חשה, שקיימים ניכור, דחייה, כעס, על הקיריה שנסגרת בשבת, וגם מונעת קנית דירה בה לחילוני. הקיום יחד, בדו קיום - החיכוך ההדדי.. הוא המפתח לחיים של כבוד בין דתיים וחילוניים. אמר ילד קטן כאן: "שם (בק. שמואל) גרים "שחורים"... שלא מאמינים בקיום המדינה.." הגיע הזמן, להסיר את סגירת הקריה(גם סטטוס קוו בא זמנו להשתנות) אחרת אני צופה.. שככל שיתמעטו הקרקעות.. ותהיה מלחמה על שטח בנייה ודיור... - תתחיל מלחמת עולם בין חילונים לדתיים ... ומאד חבל לי על כך. ולגבי הרעש? בהחלט אתם זכאים לשקט. *מישהו יודע? האם עוד קיימת "ועדה" (שמונעת ממי שלא דתי לקנות דירה בקרית שמואל, אלא אם הוא דתי? ) (אני מכירה משפחה חילונית, אך שיודעת לכבד את אורח החיים הדתי, והיא בעצמה שומרת שבת - אך לא דתיה. ורוצה לגור בק. שמואל. האם נכון שלא יאפשרו לה? " למישהו יש מידע מהימן?
המשך 09:37 12.01.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זה שכתב את 4
12:31 08.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בן משה
אתה צודק, הרעש במרכז קרית שמואל בליל שבת, גם הוא צריך לקבל "טיפול". זה נבלה וזה טריפה. הרעש במרכז קרית שמואל בלילות שבת הוא בלתי נסבל. אולם הרעש הוא לא רק...
אתה צודק, הרעש במרכז קרית שמואל בליל שבת, גם הוא צריך לקבל "טיפול". זה נבלה וזה טריפה. הרעש במרכז קרית שמואל בלילות שבת הוא בלתי נסבל. אולם הרעש הוא לא רק במרכז קרית שמואל. ההורים: יש להם טעות נוראה, הם משחררים את בניהם ואת בנותיהם בקריה, והילדים מתפרחחים, עוקרים תמרורים, זורקים אבנים זה על זה, צועקים ומפריעים את מנוחת התושבים וכמובן ההורים ישנים שנת ישרים. מי שחושב שהוא הגיע לקריה דתית והוא לא צריך לחנך את ילדיו, אזי הרחוב הוא המחנך הוא טועה. על ההורים להגביל את שעת החזרה של ילדיהם הביתה בליל שבת. מה עושים ילדים מבית הספר היסודי בשעה 24:00 בליל שבת? ומה עושים תלמידים מהתיכון בשעה 02:00 לפנות בוקר בשבת, האם הם אומרים תהילים?! ההתפרחחות בקריה היא מוגזמת, יש ונדליזים, שבירת מתקנים, רמזורים, פריצה למכוניות, עישון, דיבור בטלפונים ניידים. כמובן, "לא ילדים מהקריה". אגלה לכם, חלק מהם הם גם ילדים של תושבי הקריה, ומצטרפים אליהם ילדים וילדות ונערים ונערות מחוץ לקריה והם עושים את כל הבלגן בקרית שמואל, כי ביתר הקריות: קרית ים וקרית מוצקין הם מרושתות במצלמות, ויש תגובות קשות כלפי הילדים המשחיתים. אני רוצה לקוות שעירית חיפה תשים גם מצלמות נסתרות וגלויות ברחבי קרית שמואל. מידי פעם רואים את השיטור העירוני המגיע ע"פ קריאה לק' שמואל גם בשבת. אני מציע שהשיטור העירוני יפטרל בליל שבת, וכל נער ונערה שיפריע למנוחה ייעצר (אחרי חצות הלילה). ולגבי הנושא של משחקי הכדורגל במגרש הישיבה. אני מזמין את תושבי הקריה לראות את הנבחרת של ק' שמואל בתלבושת המתאימה, כל השחקנים ללא כיפות ולשמוע את ה"ברכות" של השחקנים. לידיעת התושבים המשחקים מתחילים בשעה 13:30 ונמשכים עד לשעה 16:00. האם המשחקים בשבת לא מפריעים לראש הישיבה. הישיבה האמורה לחנך לשמירת שבת, "יום מנוחה וקדושה לעמך נתת".
המשך 11:01 08.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
השולחן
ל-2 - מה הקשר בין הצעירים שבאים למרכז הקריה, לבין החילונים שבאים לישיבה?, אנו נמצאים במתחם הישיבה כל שבת בערב ובבוקר, ומה שקורה שם זה קטסטרופה, באים חבורת ערסים חילונים...
ל-2 - מה הקשר בין הצעירים שבאים למרכז הקריה, לבין החילונים שבאים לישיבה?, אנו נמצאים במתחם הישיבה כל שבת בערב ובבוקר, ומה שקורה שם זה קטסטרופה, באים חבורת ערסים חילונים ומקללים נון סטופ, כשביחווה דעת אומרים הילדים תהילים, ל-6 אם יפרקו חלק מהגדרות כל השיפוץ של המגרש יהרס והוא יחזור להיות כמו לפני השיפוץ אז מה עשינו בזה? צריך לטפל במגרש של הישיבה כמו שצריך לטפל בטיילת החדשה שמלאה ערסים. הבעיה היא שערסים מחוסרי תעסוקה מקרית ים ומרחוב קדושי השואה באים לאזורים האלו, שילכו לקרית ים וימצאו שם תעסוקה ויעזבו אותנו בשקט
המשך 23:23 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תושב קרית שמואל
א'- הבאת דרוזים ע"מ שלא יתנו לשחק בשבת כדורגל ב'- במידה ואפשרות א' לא בר ביצוע ניתן לפרק חלק מהגדרות ע"מ שהרבנים יוכלו לשים תמכוניות במגרש וכך לגרום שלא יהיה...
א'- הבאת דרוזים ע"מ שלא יתנו לשחק בשבת כדורגל ב'- במידה ואפשרות א' לא בר ביצוע ניתן לפרק חלק מהגדרות ע"מ שהרבנים יוכלו לשים תמכוניות במגרש וכך לגרום שלא יהיה חילול שבת והפרעה בצהרים של תושבי הקריה
המשך 20:52 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד שיודע
איך החילונים מצליחים להיכנס כל שבת לתוך הגטו?
18:29 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ליאור
ללא התייחסות לתוכן הכתבה, כפי שאני סולד כשהתקשורת כותבת "דתיים עשו כך וכך", כך לדעתי לא ראוי לכתוב "אליו באים חילונים לשחק כדורגל". הם לא מייצגים את ה"חילונים" כפי שה"דתיים"...
ללא התייחסות לתוכן הכתבה, כפי שאני סולד כשהתקשורת כותבת "דתיים עשו כך וכך", כך לדעתי לא ראוי לכתוב "אליו באים חילונים לשחק כדורגל". הם לא מייצגים את ה"חילונים" כפי שה"דתיים" לא מייצגים את הדתיים. בכל מגזר יש #$####$^$$ וצריך להוקיעם.
המשך 17:57 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מואל מואל
יכול גם להעיף את הערסים מהמגרש...
17:09 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מפה ומשם
לא מפריעות לכם? אותן צעקות וקללות מהחבר'ה שנפגשים במרכז הקריה כל שישי בערב, עד השעות הקטנות של הלילה - זה לא מפריע?? אהה, זה אחרת, ועל זה לא מדברים בעיתון כי...
לא מפריעות לכם? אותן צעקות וקללות מהחבר'ה שנפגשים במרכז הקריה כל שישי בערב, עד השעות הקטנות של הלילה - זה לא מפריע?? אהה, זה אחרת, ועל זה לא מדברים בעיתון כי מדובר בצעקות וקללות אחרות, של חבר'ה "משלנו". אז חלאס לבלבל את המוח. מפריע לכם רק כי הם חילוניים. כמו שמפריע לכם שחילוניים מסתובבים בקריה ברחבי השבת. האם הילדים שלכם מעולם לא שיחקו כדורגל-כדורסל בשבת ברחבי הישיבה? אז די עם הצביעות.
המשך 16:17 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיודע לשאול
מה זה אין רישומים בטאבו? מה ההיתממות הזו?
14:05 07.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר