אות מצטיין הנשיא: אליהו רוזנפלד מיד בנימין - סרוגים

אות מצטיין הנשיא: אליהו רוזנפלד מיד בנימין

אחרי שגבר על כ – 5000 מתנדבים, אליהו רוזנפלד (20) מיד בנימין קיבל אות מתנדב מצטיין מנשיא המדינה על התנדבותו בקרב אנשים עם מוגבלויות מורכבות: "לא דמיינתי שאגיע להתנדבות ושהאנשים שאני מבצע עבורם את עבודת ההתנדבות יראו לי שהם שמחים לראות אותי"

אות מצטיין הנשיא: אליהו רוזנפלד מיד בנימין
  אליהו רוזנפלד עם אות מתנדב הנשיא

במסגרת שבוע הצדעה למתנדבי השירות הלאומי התקיים השבוע (שני) טקס מתנדבים מצטיינים בבית הנשיא בירושלים. מתוך 5000 שמות של מתנדבי האגודה להתנדבות העוסקים במלאכת התנדבות במגוון ארגונים בפריסה ארצית נבחרו שמונה מתנדבים שסיפור ההתנדבות שלהם הוא יוצא דופן, אחד מהם הוא אליהו רוזנפלד המתנדב עם אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במרכז 'עלה' מוריה בגדרה, מביא איתו סיפור מדהים ומעורר השראה.

אליהו רוזנפלד (20) מיד בנימין לא היה חייב להתנדב והיה פטור מגיוס מסיבות רפואיות. אך הדבר לא מנע ממנו להתעקש על התנדבות לשירות בקהילה והוא לקח אתגר משמעותי והחל להתנדב במרכז 'עלה' מוריה בגדרה, המטפל באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בדרגות בינוני וקשה, אוטיזם ועוד.

אליהו היה מודע לקשיים שהמקום יכול לייצר, אולם אלו לא הרתיעו אותו, "בזמן הלימודים הגענו לביקור ב'עלה' מוריה בגדרה ולאחר הביקור היה ברור שאף אחד מהכיתה לא יגיע לכאן. אבל כשראיתי שיש כאן הרבה במה לעזור, החלטתי להצטרף ולעזור כמה שיותר ובמה שאפשר" אומר אליהו, "אני שמח שבחרתי במקום הזה שמביא לי הרבה סיפוק. בהתחלה לא האמנתי שאותם אנשים שלא יכולים לדבר, יראו אותי ויצליחו להביע שמחה באופן שאני אבין שהם שמחים לראות אותי, שאצליח לתקשר איתם ולהבין אותם גם ללא מילה מצידם, אבל ככל שהזמן עבר הבנתי שאמנם הם לא מדברים, אבל הם מביעים רגשות ויודעים להכיר תודה ולהביע חיבה".

על הזכייה בפרס הוא אומר, "הופתעתי, לי זה לא משנה הרבה. טוב לדעת שכן מעריכים את העשייה, אני מבין שגם 'עלה'בגדרה וגם האגודה להתנדבות מעריכים את העשייה, זה אומר שאני עושה משהו טוב וכיף לדעת את זה. אני בכל מקרה אמשיך כאן גם בשנה הבאה ומשמח אותי שאני יכול להמשיך ולעזור לאנשים".

רוזנפלד עם מטופלת ב'עלה'

"לעבוד עם האדם החלש ביותר בחברה שלא מדבר או אומר תודה, זה אתגר" אומרת חני קריספין, מנהלת המעון ב'עלה' גדרה, "אבל אליהו הוא יחיד ומיוחד והוא בן השירות הלאומי הראשון אי פעם שעובד במרכז תעסוקה של בוגרים עם מוגבלויות מורכבות. יש כאן אתגר אנושי לפתח תקשורת עם חבר'ה שלא מדברים ולא מבקשים דבר עבור עצמם. הרצון לפעול למענם ולשפר את חייהם – עושה את ההבדל, והוא הצליח ובגדול. הוא יצר איתם קשר והם פושט אוהבים אותו מאוד. לראות אותו עובד איתם זו חוויה מדהימה".

במרכז 'עלה' גדרה מעניקים לשוהים במקום עזרה בשיעורים פרטניים בבתי הספר, מספקים מרכז תעסוקתי ויציאה לתעסוקה מחוץ למרכז 'עלה', "אליהו מכבד אותם כפי שהם, הוא לא נרתע. בעשייה שלו הוא מאוד דומיננטי ואנחנו שמחים שכבר מעתה הוא הודיע לנו שהוא ממשיך עוד שנה. אליהו הוא אישיות יוצאת דופן ולא בכדי הוא נבחר לרשימה המאוד מצומצמת הזאת מתוך אלפי מתנדבים שהומלץ עליהם" מוסיפה נעמה סודקביץ' מנהלת מרכז 'עלה' מוריה בגדרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו